(VIDEO) “Dia Takkan Lari Tanpa Sebab” – Kecewa Pembantu Rumah Menghilang, Netizen Syak Ada Sebab ‘Maid’ Larikan Diri

Kehidupan

(VIDEO) “Dia Takkan Lari Tanpa Sebab” – Kecewa Pembantu Rumah Menghilang, Netizen Syak Ada Sebab ‘Maid’ Larikan Diri

Baru-baru ini viral di media sosial TikTok mengenai sebuah hantaran video oleh seorang pengguna dikenali sebagai Nina Emelyn yang meluahkan rasa kecewa apabila pembantu rumahnya bertindak menghilangkan diri.

Menerusi video tersebut, pembantu rumah dipercayai warga Indonesia itu dilihat sedang menjaga anak majikan dan melakukan tugasan-tugasan harian seperti mengelap cermin, menyapu rumah dan sebagainya.

Advertisement

Menurut majikannya, dia berasa kesal kerana pembantu rumah itu sanggup melarikan diri walaupun sudah dilayan dengan baik.

Buat baik pun lari jugak! apakah ini satu permainan? nampak makin ramai orang up status maid lari..

Jelasnya lagi, dia telah melayani pembantu rumah itu dengan baik sehingga sanggup membelikan pakaian serta seluar baharu, malah memberikannya duit raya dan baju raya.

Dalam pada itu, majikan itu memaklumkan bahawa pembantu rumah itu telah melarikan diri pada pukul 1 pagi dan akan memberikan ganjaran RM1,000 kepada sesiapa yang menjumpai wanita itu.

@ninaemelyn7

klau perempuan ni nk kerja rumah awk tlg banned kan. jgn bg masuk pun! hati2

? suara asli – Hi, ini meme – ?????????????

Bagaimanapun, meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen telah menghentam semula majikan berkenaan dan mengesyaki pasti ada sesuatu yang tidak kena yang menjadikan punca mengapa pembantu rumah itu memilih untuk melarikan diri.

Kalau ada yang lari, maknanya majikan tak ok – netizen.

Kalau saya jumpa pun saya takkan bagitahu. Kalau lah betul majikan baik takkan dia lari tanpa sebab, kadang perjanjian tak sesuai dengan kenyataan,” tulis seorang pengguna TikTok.

Malah, ada juga yang mendakwa perkara itu sebenarnya merupakan rancangan tipu helah agent bagi mengaut keuntungan.

Ini plot twist agent.. memang agent yang suruh lari.. – netizen.

Kalau maid dari agent, trick dari agent tu sis.. bila lari kita apply maid baru, bayar lagi dekat agent,” tulis seorang lagi warganet.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

ibu potong bulu mata bayi sampai 'botak'
5 bulan lalu

"Kesian Anak Kau Dapat Mak Bebal" - Tiap Malam Potong Bulu Mata Anak Sampai 'Botak', Katanya Boleh Lentik

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...