(VIDEO) Campuran Itali Dan Thai, Resipi Pasta Tom Yam Mudah Pikat Selera Si Dia

Makanan

(VIDEO) Campuran Itali Dan Thai, Resipi Pasta Tom Yam Mudah Pikat Selera Si Dia

Malaysia terkenal di seluruh dunia dengan kepelbagaian budaya dan setiap orang mempunyai citarasa yang berbeza. Sudah menjadi lumrah manusia untuk mencuba sesuatu yang baharu, apatah lagi jika ianya jarang dimakan atau dijamah oleh penduduk di negara ini.

Untuk mempelbagaikan jenis makanan yang kena dengan selera tekak masing-masing, satu resipi baharu telah diperkenalkan oleh seorang individu di Tik Tok. Mungkin ada di antara kita yang tidak dapat menerima campuran dua negara ini namun ianya bergantung kepada proses memasak dan selera tekak masing-masing.

Advertisement

Apa akan terjadi bila Itali bertemu Thai? Semestinya anda akan mendapat paduan rasa pedas dan masin yang sangat romantis seperti yang ditunjukkan oleh resipi Pasta Tom Yam ini. Sekali cuba pasti akan jatuh cinta dengan hidangan fusion ini.

Bahan-bahannya amat mudah di mana anda hanya memerlukan pasta, mentega, bawang, daun limau purut, tomato, udang dan beberapa bahan lain serta paling penting ialah pes tom yam yang enak.

Mula-mula, masak pasta dalam air panas dan toskan. Kemudian panaskan api dan masak kuah tom yam yang tidak terlalu cair supaya senang pasta untuk menyerap ke dalam kuah. Tonton video di bawah untuk lebih mudah faham.

Advertisement

SUMBER

 

 

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...