March 3rd, 2020

Pemergian Allahyarham Ashraf Sinclair sudah pasti memberikan tamparan hebat buat Bunga Citra Lestari di atas kehilangan suami tercintanya. Bukan mudah untuk memulakan langkah meneruskan kehidupan apabila kenangan serta memori indah bersama insan yang telah pergi selama-lamanya masih segar di ingatan.

bunga citra lestari menangis

Walaupun masih dalam fasa berduka, BCL tetap memastikan dirinya sentiasa profesional dalam pekerjaan. Selepas membuat persembahan di konsert Ronan Keating pada Sabtu lalu, penyanyi itu kembali menggalas tugas sebagai juri di Indonesian Idol.

Dilihat hadir di malam Result & Reunion Show Indonesian Idol X di Studio RCTI, Jakarta Barat. BCL yang mengenakan pakaian hitam dengan solekan nipis mendapat ‘standing ovation’ dari penonton sebaik sahaja masuk ke studio.

bunga citra lestari menangis judika

Namun begitu, BCL tidak dapat menahan sebak dan lalu menangis apabila mendengar persembahan daripada Judika yang menyanyikan lagu terbarunya berjudul ‘Tak Mungkin Bersama’.

Menangis teresak-esak

Menurut Judika, lagu berkenaan seakan ada kaitan dengan apa yang dilalui BCL kerana ia mengisahkan tentang kehilangan insan tersayang.

 

BCL yang berada di kerusi juri dilihat beberapa kali mengesat air mata dan terlalu sedih sehingga satu ketika dirinya tertunduk menahan tangis.

Ari Lasso yang juga salah seorang juri dalam rancangan nyanyian tersebut telah bangun dan memeluk BCL yang begitu sedih mengenangkan pemergian suami tercinta.

Judika juga dilihat seakan sebak dengan suasana pilu itu dan selepas selesai menyanyi dia memberikan pujian kepada BCL kerana menjadi seorang wanita yang kuat dan tabah.

bunga citra lestari

Pemergian Ashraf Sinclair yang meninggal dunia akibat serangan jantung pada 18 Februari nyata mengejutkan industri hiburan Malaysia dan Indonesia kerana sebelum ini arwah tidak mempunyai sebarang rekod penyakit kronik.


5 responses to “(VIDEO) BCL Menangis, Sebak Saat Judika Menyanyi Lagu Baru ‘Tak Mungkin Bersama’”

  1. korok says:

    yg dok sebok kata dlm iddah tu 1 hal…dia kan kena cari rezeki nak besarkan anak & tuk kelansungan hidup…terpaksa la demi sesuap nasi…ngok tul

  2. Anonymous says:

    sudah komitment kerja mcm mna nk duduk rumah..pelik lainlh mmg suri rumah

  3. Anonymous says:

    Dia kan masih dalam iddah.. … Sebaiknya duduk di rumah dan dan berkabung… Banyakkan berdoa utk arwah.

  4. Anonymous says:

    Tuhan lebih menyangi Ash…kita disini harus teruskan hidup..smoga rohnya tenang disana..Amen

  5. matahari says:

    sabar ya bunga. we loves u so.. kami sume fhm. dan byk kanlah sedekahkan al fatihah utk arwah ash.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...