Written by AbangNara | April 26th, 2013

Demam PRU13 bukan sahaja melanda ahli politik tetapi turut sama menyaksikan selebriti-selebriti tanah air membuka mulut dan berbicara mengenainya. Ini satu petanda yang baik sebenarnya. At least rakyat dapat mendengar pandangan daripada golongan artis yang selama ini dilihat lebih banyak berdiam diri.

azhar

Salah seorang artis yang sering mengeluarkan kenyataan berkaitan politik menerusi Facebooknya ialah Azhar Sulaiman. Terbaru, Azhar Sulaiman telah berkongsi sebuah video yang melahirkan rasa kekecewaanya terhadap Pakatan Rakyat.

Pendapat Abang Nara, ada betul dan ada yang tak betul mengenai apa yang diperkatakan oleh Azhar Sulaiman ini. Sembang politik ini memang sukar untuk mencari kesefahaman kerana semua orang ada pandangan yang berbeza. Yang penting, 5 Mei ini jangan lupa untuk turun mengundi. Sembang lebat tapi kalau tak mengundi tak guna juga kan? Tak gitu?

314 responses to (VIDEO)Azhar Sulaiman Nyatakan Kekecewaan Terhadap Pakatan Rakyat

  1. AAK says:

    Baru dapat kad diskaun 1 msia dah poyo…

    0

    0
    • hemm says:

      buka fb politik, buka blog gosip punn politik. .
      haihh la. .

      0

      0
      • zidada says:

        caya laaa abang AZHAR.. mmg betul punn video tuu xleh edit… coz i pun dr bidang perediting.. go go azhar..!!

        0

        0
        • Anonymous says:

          zidada aku pun boleh kata aku kerja dlm bidang perediting,setau aku org yg ada kepentingan business n otak kolot jer yg akan undi umno ni…

          0

          0
        • Harian Metrol says:

          Datin Rosemah merayu agar Didie Alias tidak memakai sanggul yg lebih tinggi dimasa akan datang seperti di anugerah APBPH baru-baru ini demi menghormati majlis.

          0

          0
        • UMNO Perosak Budaya Melayu says:

          Budaya UMNO…kaki ampu, fitnah, rasuah buat video porno. Hidup Melayu???

          0

          0
        • Anonymous says:

          tak sangka taraf pemikiran azhar sulaiman ni secetek itu… aku ingat dia artis yg boleh fikir secara rasional. tak kisah la kalau nak sokong pihak mn pun tp jgn lah sampai memperbodoh diri sendiri mcm tu.

          0

          0
        • Ini Kalilah says:

          61 ahli2 BN-UMNO disahkan akan bertanding untuk calon ‘bebas’ di PRU13. UMNO makin goncang. Itu satu petanda UMNO sudah tidak relevan. Ahli2 sendiri tak nak bersekongkol dengan parti Lembu ini. Renungkanlah…..

          0

          0
        • Mira says:

          UMNO mendidik Melayu2 supaya:-

          1) jadi pengampu
          2) kaki rasuah
          3) kaki fitnah
          4) tidak melawan
          5) jadi lembu…

          0

          0
        • zidada says:

          alaaa setakat video tu ckp susuk bdn x sama.. aku pun boleh ckp.. remote laa pe laa.. kkdng korg tgk tv pun still nk guna remote.. satu soalan je laa.. nape anwar xnak berSUMPAH klu dia x wat..? ngaku kerana benar.. lalalalalalala

          0

          0
        • Common Sense says:

          kalau korang jumpa ahli2 UMNO, cuba tanya mengapa pemimpin2 atasan UMNO tak nak berdebat dan istiharkan harta mereka? Itu sudah cukup membuktikan…masing2 dah makan duit rakyat hingga kaya raya…

          0

          0
        • LindaPJ says:

          Nak tahu UMNO ni bersih ke tidak, korang Google la asset anak2 Tun Dr M. Itu saja…tak payah nak pikir panjang-panjang. Masa untuk ubah kerajaan. Korang naik Proton, anak2 UMNO naik Mercedes. Hidup Melayu….alahai.

          0

          0
        • Olga says:

          PAS= punggung aku suka…

          0

          0
        • Pelik La UMNGOK Nehhhh says:

          APA, UMNO-BN SAJA KE YG LAYAK MEMERINTAH MALAYSIA….ORANG2 MALAYSIA LAIN BODOH KAH ???????

          0

          0
        • Temberang Sajor says:

          gara2 umno, malaysia pakar membuat/mengedar video seks palsu …bangga la sangat pengampu-pengampu parti lembu tua ini memfitnah sasama islam? islamik ke?

          renung-renungkan sajor.

          0

          0
        • Ummi says:

          pikir….kalau umno menang sekalipun, menang sebabkan memfitnah orang2 lain…baek tak payah. aku tetap tak sokong kerajaan munafik.

          dah melampau sangat umno2 ni. biar malaysia diperintah oleh kerajaan minoriti atau pun kerajaan campuran supaya umno2 sedar rakyat bukan bodoh. lagi bagus kalau diparlimen umno jadi pembangkang. makin lama rosak negara.

          0

          0
        • minah jambu tukar kaler merah biru says:

          eh pelik ! kau jangan cakap n marah BN n Umno macm gituuuuu laaaaa nanti lain kali dia tk kasi kau duit lagi baru padan ngan muka kau !!!

          0

          0
        • Minah jambu cium jubur lembu says:

          diamlah kau minah jambu…bodoh macam terencat akal.

          0

          0
        • Kak Srie says:

          AKU SUDAH LAMA TAHU YG UMNO TAK BETUL….KERJA 24 JAM FITNAH GUNA VIDEO SEKS PALSU TU….DEMI MENUTUP KELEMAHAN MEREKA SENDIRI.

          MEREKA SUDAH TERDESAK….HUMBAKAN SAJA PARTI LEMBU TUA NEH SEMUA.

          0

          0
        • Utusan Merapu says:

          UMNO berjanji akan beri salinan video lucah jika menang kpd ahli2 nya sebab banyak stok2 video fitnah yg tak habis dijual kerana kurang permintaan. :)

          0

          0
      • mutiara says:

        sokong aje lah ikut kau..
        yg buat ne semua nak fofular tak kena gaya dan tempat..

        0

        0
        • UMNOporno says:

          “umno- bn cukuplah sampai disini saja…..

          xperlu lagi mendidik melayu dgn rasuah,
          xperlu lagi berkempen melalui kata dusta, onar dan fitnah,
          xperlu lagi buat video porno dan lucah”

          0

          0
        • Tolak UMNGOK says:

          Paling kesian dgn Wanita #UMNO, jasa mereka seperti pasu bunga, hanya untuk hiasan. Oh well… #GE13

          0

          0
        • Sila Teliti says:

          Hutang Negara Malaysia 2013 Sebelum Bubar Parlimen (Lebih RM547.79 Bilion). Tercari-cari juga kami bagaimana hutang negara boleh melambung sebanyak ini dalam tempoh hanya beberapa tahun sahaja :

          Nak dikatakan Malaysia menyediakan pendidikan percuma pun tidak juga. Nak dikatakan Malaysia menyediakan pinjaman pendidikan tanpa sebarang faedah secara keseluruhannya, pun tidak juga. Hanya segelintir sahaja.
          Nak dikatakan duti eksais 80% dikurangkan menjadi 60%, pun tidak juga
          Nak dikatakan harga minyak diturunkan, pun…….tidak juga.
          Sedangkan hutang yang mula dilakukan oleh Tun Razak, Tun Hussein Onn, Tun Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah hanya berada pada kadar RM286 bilion sahaja berdasarkan data hutang negara pada tahun 2008.

          0

          0
        • UMNO Jijik says:

          Media propaganda UMNO seperti Utusan Malaysia , Berita Harian, Papagomo Blogspot dan TV3 semakin tidak beretika serta tidak mempunyai integriti dan kredibiliti, malah gagal sebagai media yang bermaruah . Media UMNO yg hina dan jijik inilah sebenarnya telah bertindak sebagai pemesong akidah dan pemutarbelit serta melakukan agenda fitnah demi survival UMNO yang semakin hilang sokongan orang-orang Melayu. Sudah masa kita ubah…

          0

          0
        • FAKTA says:

          UMNO itu ……….Porno !!!!!

          0

          0
        • Dalton Bibikyana Layola Juburan says:

          BN= Beruk Nyanyuk !!!!!!!!!!!

          0

          0
        • Anonymous says:

          melayu2 kat sini memang ada jugak yg masih bodoh. pemimpin2 umno dipuja walaupun dah terbukti makan duit rasuah dan rakyat. alquran tak pulak korang nak teringin amalkan. parti rasuah lembu umngok ini jugak korang nak bersubahat dan memuja.

          please ..tepuk dada tanya iman. jgn menang sorak kampung tergadai.

          0

          0
      • yUyU says:

        Ce abg nara post entry video yg Mat Luthfi buat pulak…khas utk noob yg nak memilih pemimpin..:P

        0

        0
        • Mesti Klik says:

          Subhanalllah…..semoga pembangkang menang kali ini…

          0

          0
        • nara pengampu says:

          tak kan punya abg nara nak post video mat lutfi tu. abg nara kan pengampu Be End. post sume yg menjilat bontot Be End je la. Kesian abg nara. blaja jauh sampai Korea, balik Malaysia kena perbodoh cam gitu jer dgn Be End.

          0

          0
        • Olga says:

          Pembangkang tak layak takbir. Cakap banyak plak. Tak ada kepakaran langsung. Macam keldai je aku tengok.

          0

          0
      • Boikott Buletin Utama says:

        Isu sebenar Lahad Datu, UMNO-BN putar belit cerita !!!!!!!!

        0

        0
      • Podahhhhhhhhhaahhhhhhhhhhh says:

        Contoh terbaik ahli UMNO yg bodoh dan dicucuk hidung. Kau dah senang, bapak mertua kaya raya. Sebab tu la kau kawin dengan bini gemok kau tu …macam aku tak tahu kisah hidup kau kat Newcastle, UK dulu wahai Azhar hoi…

        0

        0
        • RAZZAQ SULAIMAN says:

          TEPAT….. 150% SETUJU

          0

          0
        • Anonymous says:

          Luaskan pembacaan dan skop pemikiran. Bacalah harakah dan surve la malaysiakini sekali sekala untuk kita lebih bersikap adil.

          0

          0
        • pahamin says:

          azhar sulaiman cakap macam tak ada otak. tunggu bini gemuk kau dumped kau baru kau tahu tinggi langit dengan bumi. podah.

          0

          0
        • Nina says:

          Azhar Poyo,

          Tak payah nak sebok pasal ahli PKR buat maksiat, bapak mertua kau lagi haprak. Satu KL sudah tahu. Tiap hari tukar betina. Bini 4 orang kat rumah tak cukup. Kau suruh la bapak mertua kau bersumpah dengan Quran. Kau pun sama juga. Pigi dah.

          0

          0
      • marah pemimpin politik tu nanti tengok ni…ye ke?

        New Entry “Percutian ke Hong Kong – Macau Day 5 Part 4”

        0

        0
    • Lembu Gemok says:

      aku takleh run video ni sbb ofis aku block utube..so tak tau video mana ni..tp aku ada tgk video yang dia cakap pasal “aku bukan gay” and “jam omega aku tak hilang”….ikut ko laa nak sokong sapa..tp bila buat parody siap angkat sumpah demi Allah tu…perlu ker????aku rasa parody just setakat tu jer dah laa..tak yah main sumpah2 ni…mmg ko tak Gay..tp cara ko tu annoying la bro..tak yah nak bersungguh sangat…!!!!

      0

      0
      • darsuci says:

        lagi parah dia ni antara mengucap dengan bersumpah pun taktau beza….bijak pandai la sgt….kosong!

        0

        0
      • Anonymous says:

        Pakatan Rakyat bukan ckp kosong pasal turun mnyak, turun harga kereta, hapus tol.. ptpn…..percaya la.

        Org bodoh mcm org UMNO ja xmau semua bnda ni…

        0

        0
        • mimi says:

          oh yes??

          ok fine.. if itu perjanjian pkr… tapi kenapa nak bodoh kan org UMNO..

          JAGA BAHASA.. HAK MASING2 NAK PILIH SIAPA.. N APA HAK KO NAK CKP ORG YANG SOKONG PARTI LAIN BODOH.

          CARA KAU JE DAH MENUNJUKKAN KEBODOHAN KO… RELEX LAH .. TAKPERLU NAK KOMEN KATA2 YANG KESAT..

          RAKYAT MALAYSIA TAK BODOH.. JANGAN MALUKAN RAKYAT MALAYSIA SENDIRI.. PAHAM.. KOMEN BIAR BERHEMAH..

          KO NAK PILIH PEMBANGKANG PILIH LA.. ORG LAIN NAK PILIH KERAJAAN SEDIA ADA BIARLAH…

          TU PUN SUSAH

          0

          0
        • anon puaka says:

          bukan bodoh xnk..umno pn boleh buat klu nk tp hutang negara sape nk tanggung..ko nk ke negara tergadai hnya kerana segala bagai dihapuskan..fikir dgn tenang bkn dgn hnya nk menang..org yg berpendidikan saja akn fikir ke hadapan..bukan untuk kesenangan skrg tp untuk berpuluh-puluh tahun akn dtg..aku percaya sume org xnk tol,xnk byr hutang ptpn,xnk minyak naik tp ape jd plak kt negara klu sume 2 dimansuhkan..fikir-fikir-fikir-fikir..jgn tau nk mencacai je..korang ni jenis yg mudah terpengaruh tanpa guna akal untuk fkir ke hadapan..rsa simpati pd org seperti korang semua..masih xboleh berfikir dn berada di takuk yg lama..putar belit cukup bijak tp perkara kecik nie pn xboleh fikirkn..cukup kesian..wassalam…

          p/s:korang dislike korang punye pasal korang nk caci maki pn korang punya pasal..aku dah blah dr blog ni..hahahaha…

          0

          0
        • Halau Parti Lembu Segera says:

          Please la… hasil minyak negara rm80 billion setahun waktu …tak payah nak putar belit la weii. Itu belum lagi hasil balak, kelapa sawit dan sbgnya.

          Msia bukan negara miskin. Yang kaya kroni2…rakyat dipaksa tunduk sebab nak hidupkan kroni2 yg beberape kerat saja dgn merompak hasil bumi Msia secara perlahan.

          Hidup Melayu? I dont think f*uking so. Melayu UMNO Melayu penjilat2 najis rasuah tu la !!!!!!!!!!!!!!!!!!

          0

          0
        • nana says:

          kroni BN kaya raya??kalau PKR menang agak2 kroni2 PKR ni nnt kaya raya tak? atau diorg pilih duduk umah teres 120K mcm aku ni?hahahhahaha!!!
          aku tak tau lah sapa yg beria2 kutuk kerajaan dalam blog ni. rakyat biasa ke atau org ada2? takan anwar baca blog gosip pulak kan. kau tak menangkan sapa2 tp korang yg taraf kehidupan yg tahap2 aku ni tak terpikir ke kalau PKR menang, kroni dia kaya raya. yg low profile sorang je..nik aziz tuh. yg DAP sumer tuh kompem2 la try kaut kelebihan hak melayu..ingat boleh nak bg gitu je ke? dacko sokong sgt kan..hah, nnt ko je bg.aku tak nak.

          0

          0
      • Anonymous says:

        kisah seorang Arkitek yg berfikiran spt otak kambing..kahkahkah..ko dah nyanyuk kot Azhar Sulaiman,sian aku tgk ko dahlah x popular dah pastunknaik kan populariti ko sggp bersekongkoldgn umno..kahkahkahka….

        0

        0
        • TAKZIAH BIAR MASUK LAHAD UMNO says:

          KALAU NAK TAHU CITER SEBENAR PASAL UMNO-BN…CUBA BELI HARAKAH…APA YG MEDIA UMNO LAPORKAN SEMUANYA BOHONG. SEBAB TU LA UMNO BUAT FITNAH VIDEO LUCAH.

          SEBAB MEREKA HANYA ADA SENJATA BUAT PORNO…..SEBAB LAWAN DGN FAKTA2 NESCAYA UMNO YG MAKIN KOTOR NI BAKAL TERJERAT MASUK TONG SAMPAH.

          0

          0
      • UMNGOK Bongok says:

        selagi PTPN tak dihapuskan..selagi itu akan takkan mengundi UMNO. Memang Melayu tekan Melayu. Cakap pung pang pung pang, rakyat makin susah, UMNO masih gunting dalam lipatan. Penat bayar cukai…akhirnya dapat BR1 500. Sial….

        0

        0
    • Olga says:

      AZHAR SULAIMAN NI GAY KAN

      0

      0
    • K.A.A says:

      mcm ada betul dia ckp.. tp entah la…

      0

      0
    • Anonymous says:

      oh ada lg beruk belaan umno yg menyalak..igtkan Zed Zaidi jer..oh Zed Zaidi,Azhar sulaiman nak cantas ko la kipas umno…kihkihkih..lawak bodoh la si Azhar sulaiman ni…

      0

      0
    • Anonymous says:

      Azhar kata benda betul, ngaku je lah klau tk wat salah, sumpah dengan nama Tuhan yg Esa, rakyat akan lebih yakin dengan PR dan akan mula mencurigai BN. Selagi tak sumpah, selagi tu timbul keraguan. Mintak jam Omega, tp dok berdalih kta ada dlm simpanan laa apa laa, jgn bullshit sngat.

      0

      0
      • ilmu sedikit says:

        saudara/saudiri..mari sama2 belajar agama lagi..dlm tuduhan zina/liwat, mangsa, n saksi je kena angkt sumpah..tertuduh xpayah…mohon rujuk ahli ulamak..ermm..itu pon klu anda percaya dgn ulamak lgi laa…:))

        0

        0
        • hanya yg benar says:

          tuk pngetahuan anda jgk, sumpah laknat hanya untuk suami isteri sahaja..sila rujuk para ulama,itupun ulama yg benar la..jgn ulama hnya pada nama..sya sokong cik ilmu sedikit..he3

          0

          0
    • hamba yg kerdil says:

      bkn nk kate ape la kn, tgk jela berape ramai peguam msok pkr.. sbb ape??? dieorg ni je yg tau betape bnykny penyelewengan brlaku dlm bidang guaman, dlm kes, nk cek air mani, boleh tp kerajaan kate xboleh. kes xreleven, releven haktuiiii.. kpd en.azhar, cbe la pkir blk, kerajaan kn “bnyk duit”.. duit 2 dieorg bole hired org luar la yg teknologiny lg bagos dri malaysia utk “mengedit” video 2.. maklom la, teknologi org malaysia ni xla sebagos luar sne, sbb 2 org mcm korng ni je yg ckp video 2 xleh diedit. sbb korang xde kepakaran 2. jgn tgk pd kemampuan diri, tgk kempuan dunia kat luar sne. sbb 2 malaysia terutamany bidang perfileman ni xleh membangun.. tgk statistik malaysia ni. dlm beberape taon lg bankrup la malaysia ni.. bnyk sgt hutang negare.. mne pegi duit 2??? permainan kerajaan. xkn pulak rakyat yg berbelanje duit kerajaan kn??? nnt bile negare ni dh bankrup, kt sume ni ibarat dijajahlah,kembali seperti zaman dlu.. renung renungkn dnan selamat beramal..

      0

      0
      • Parti Kencing Rakyat says:

        Ada juga peguam yg keluar PKR jangan lupa…..mana pergi Zainur Zakaria..mana pergi Sulaiman Abdullah?? Ni orang2 penting yg mewakili anwar. Apa agaknya yg diorang tau? Cuba la fikir yekkk

        0

        0
      • RAZZAQ SULAIMAN says:

        RAJIN2 LA BACA MALAYSIA KINI DAN HARAKAHDAILY. MULA2 DULU CUMA NAK BACA JE, TAPI, BYK KEBENARAN YG DIDEDAHKAN. KITA DAH CUKUP DEWASA DAN BOLEH MENILAI SERTA BERFIKIR DGN WARAS. JADI SEKARANG, AKU ADA PENDIRIAN AKU SENDIRI HASIL PEMBACAAN DAN PENDEDAHAN MELALUI MEDIA TERSEBUT. AKU DAH LAAAAAAM SGT TAK TENGOK TV3SUKU DAN UTUSAN MELOYA. HAHAHAHA

        0

        0
    • AAK says:

      Tu belom lagi dapat air percuma 20 liter

      0

      0
    • InsanBiasa says:

      lebih baik dapat dari tak dapat..dapat bising..tak dapat bising..tu la pemikiran orang tak ada otak..sedih

      0

      0
    • Hazman says:

      Mohon sebarkan..ini adalah fakta dan ia telah disahkan jabatan audit negara..hutang negara telah mencecah lebih rm 500 bilion,bermakna setiap rakyat malaysia menanggung beban hutang berjumlah hampir rm 18 ribu hasil daripada kelemahan pentadbiran pemerintah kerajaan sekarang(BN)..hutang negara bakal meningkat andai kerajaan sekarang dikekalkan…untuk membayar hutang negara kerajaan akan menaikkan cukai,mengurangkan subsidi rakyat dan memperkenalkan cukai baru dan ini semua akan menyebabkan inflasi..natijahnya rakyat terpaksa menanggung beban hutang…kami anak muda memohon dan merayu agar setiap pengundi berfikir dengan rasional dan buatlah pilihan yang bijak(ubah kerajaan Malaysia) demi masa depan kita dan keturunan kita

      0

      0
      • eaa says:

        sebenarnya Bn saja nak bagi hutang banyak2…jika dorang kalah…pembangkang naik maka pembangkang la kena settlekan semua hutang tu…and kalau malaysia ni jadi makin teruk…rakyat semua akan bising dan akan berlaku permberontakan semua..and then confirm mintak tukar kerajan balik…lagi satu kalau dorang menang…dorang akan cuba sedaya upaya balik la nak bayarkan utang…misalnya…harga air naik…minyak naik…tax meningkat…ptptn saman semua yang bayar tak ikut jadual…tuk kaut balik..dan untuk tampung hutang…ni semua dorang plan awal2..UMNO ni bijak dalam benda ni…kita kenalah sedar….

        0

        0
    • Anonymous says:

      Mohon sebarkan..ini adalah fakta dan ia telah disahkan jabatan audit negara..hutang negara telah mencecah lebih rm 500 bilion,bermakna setiap rakyat malaysia menanggung beban hutang berjumlah hampir rm 18 ribu hasil daripada kelemahan pentadbiran pemerintah kerajaan sekarang(BN)..hutang negara bakal meningkat andai kerajaan sekarang dikekalkan…untuk membayar hutang negara kerajaan akan menaikkan cukai,mengurangkan subsidi rakyat dan memperkenalkan cukai baru dan ini semua akan menyebabkan inflasi..natijahnya rakyat terpaksa menanggung beban hutang…kami anak muda memohon dan merayu agar setiap pengundi berfikir dengan rasional dan buatlah pilihan yang bijak(ubah kerajaan Malaysia) demi masa depan kita dan keturunan kita

      0

      0
      • InsanBiasa says:

        sila baca ini pula..Lim Kit siang mempunyai hubungan rapat dengan parti terkuat di singapura sekarang ini iaitu PIP dan mereka ini telah mencari jalan untuk menakluki malaysia pula dengan menghasut pemikiran rakyat malaysia untuk mengubah kerajaan yang sedia ada..tak kisah lah nak cakap fitnah ke apa tapi apa yang aku nampak sekarang yg mereka2 ini telah berjaya..lagi mengukuhkan dimana penyokong2 cina takut untuk pangkah LKS sebab mereka fikir bahawa bukan senang untuk harga minyak,kereta untuk turun..mmg bagi untung kepada rakyat tetapi pada masa yg sama juga memberi untung kepada rakyat luar negara yg dtg ke malaysia ini menyebabkan malaysia lagi menanggung kerugian besar..fikir2 kan

        0

        0
    • K.A.A says:

      dia ni geng dgn norman kru la ni..

      0

      0
  2. MACAI DETECTED!!! GTH Azhar Sulaiman!!! It’s technology stupid!!!

    0

    0
    • Anonymous says:

      silly faizal.
      everybody is entitled to their own opinion. bukan ke org2 PR ke yg plg beria2 laungkan slogan ‘freedom of speech’ bagai tu? silly

      0

      0
      • anon says:

        Exactly anon! Silly faizal

        0

        0
      • Anonymous says:

        it ok u have tur own freedom to speech but the main thing here isssssss… u memfitnah!… kalo nk sokong mane2 it up to you but u dnt have to provoke! that what people hate about be end..they always caci maki n cita bnd lucah n ngatif… kalo awak nk mnang jgn jatuhkn maruah org…..

        0

        0
        • Anonymous says:

          rsnya lgi bnyk puak2 pmbgkang yg memaki hamun org.. ade lgi yg bsongkonk, bertudung litup.. aku x cakap semua, tp kbnyakkan mcm 2.. dah terlampau taksub sgt!!

          0

          0
        • anon puaka says:

          yes betul 2 anon 12.54pm..kerana terlalu taksub buat hati,buta perasaan,buta jiwa,buta iman dah diorang ni..xkenal agama pn ada,..terok btl pembawaan politik korang ni kn..

          0

          0
      • hai says:

        kan?i dont get people like these.your party’s manifesto is about freedom.tapi kalau org tak sokong PKR je habis kene panggil beruk umno.gosh mmg patut pon korang dpt free education!please educate yourself with common sense too.

        0

        0
        • Parti Kencing Rakyat says:

          “Freedom is okay and we fully support it. JUST DON’T USE IT AGAINST US !! ” —–> PKR

          0

          0
    • Anonymous says:

      ni lh pelakon yg belajo tinggi2 tp snggup mngaku murtad tu ek..? (wlupn main2, tp mlibatkn aqidah). hmm…, same je situasinye, ape yg dia ckp tu, ikut perasaan..

      0

      0
      • ehh says:

        main2 mngaku murtad?ble ble?kurang peka plk sy isu ni..

        0

        0
        • Anonymous says:

          ada kontroversi psl isu murtad mamat ni,so siapa dia yg berani nak menghina org dr sendr pun x btl..bapa mertua dia adalah tansri or datosri so mmg ler dia sokong umno sbb kepentingan peribadi..lu sengal AS….

          0

          0
      • Anonymous says:

        puak2 umno lg rakus dan taksub menyebarkan fitnah..sekian terima kasih..

        0

        0
      • Anonymous says:

        Kalau dah nama artis, belaja je tinggi tapi bab2 aqidah masih jahil. Itu pun tak nak mengaku jahil. Bercakap mcm dia sorang je yang pandai. Kdg2 kita lagi tahu dan lagi pandai dari diorang yang bergelar retis malaysia….

        0

        0
    • arbaiiiiiiiyahhhh says:

      tudiaa hai… pakatan cakap macam2 fitnah boleh pulak? pandai ka gaya tu? fitnah pon boleh dok takbir? ni lantak dia la nak cakap apa.. dia bagi pendapat dia.. hampa nak bagi pendapat hampa, tulih la kat facebook hampa sendiri.

      0

      0
      • Anonymous says:

        sape fitnah bukn be end da tbukti byk fitnah lagi ke? kami tduh berasakan bukti bukan fitnah.. moga allah buka pintu hati anda……

        0

        0
        • arbaiiiiiiiyahhhh says:

          apa yang BN fitnah? mai tunjuk? setakat dok copy paste link link blog pembangkang baik tak payah. setakat printscreen paper harakah baik tak payah. “kami tduh berasakan bukti bukan fitnah” tuduh dan fitnah tu sama ja.. awat tak pi sekolah ka? tuduh tiada bukti, fitnah pun takdak bukti? apa bezanya??

          0

          0
        • Anonymous says:

          mmg bn byk fitnah pun arbaiiiyah oiiiiiiiiiiiiiii..kalo berani bg la pkr kuar tv apsal takut lak,dah lah ari tu dati sri noh omar bt ceramah kat selayang kerusi kosong aku siap tangkap gambar yg ada hanya org2 dia jg kahkahkah… malu btl…

          0

          0
        • Anonymous says:

          aah kn mane bukti bn fitnah..tnjuk la bukti..nie sume maen pung pang jer sana sini..meh bg kt cek bukti meh..copy paste link ceramah pembangkang mane nk dpt bukti..setakat ckp sume org pn boleh ckp..

          0

          0
        • Menteri Longkang says:

          haha..nk bukti ape…kan dah byk kes fitnah anwar menang kat mahkamah. Tu la bagi bukti kat ko. Yang ko macai2 beEnd duk fitnah anwar meliwat last2 ape jadi skrg ni?… Anwar langsung x bersalah.

          0

          0
    • aku says:

      aiseh..tertekan like plak..sy anti org maki2 ni..ni bkn amalan org malaysia..be open n respect la..prasaan benci tu buat kte lupe diri..yg u kutuk tu sedara sesama islam jugak..kalo xsuke..vote la ms election nnt..maki2 ni buat rosak pemikiran calon2 mngundi je..

      0

      0
      • sharifa says:

        Saya tak paham kenapa orang melayu (bukan semua) kene cakap kurang ajar kalau berckp especially pasal politik.cakap mcm org yg takde education.tak boleh ke cakap dgn org beradab skit or at least have some respect la ngn opinion orang.semua orang ade opinion masing2 .kalau tak suka senyap je la.sakitkan hati org tu tambahkan dosa je.agree to disagree.bukan hentam orang yg tak sependapat dgn kamu.orang yg maki hamun cakap memekik ni sosaya mintak maaf tapi mmg dah nampak dahkamu sekolah tahap mana je.maybe patut bagi je free education kt org mcm ni.

        0

        0
  3. ad iklan lak last tu.alah 5mei nnt undi la yg mn korang suka,sndri ad otak pikir baik2..slamat mngundi kwn2!!

    0

    0
  4. sue says:

    comelnye..hanya yang comel sahaja daripada fans Barisan Nasional.. :D

    0

    0
    • maj jemut says:

      slalunya fans bn ni anak org kaya or kurang pentupan auratnya.. mostly like that..sorry dear….

      0

      0
      • gincu says:

        Alahai pemikiran ko ni. sendu sangat tau. Kasihan betul.

        0

        0
      • Mimi says:

        Selalunya pula yang sokong PKR sangat tu either projek kena reject, atau ada minta peruntukan tapi rejected. Orang macam ni, kalau dapat kuasa, dia akan jadi macam BN juga.

        0

        0
        • Anonymous says:

          selalunya org yg pikir cam ko ni mmg sah dari hutan yg hanya dihuni org asli jer…

          0

          0
        • Anonymous says:

          mimi sy suke komen u..mmg betul pn..diorang ni slalu kne reject..xkisah la mne2 pn kne reject..kesian..sadisss…

          0

          0
        • Anonymous says:

          Mungkin ade segelintir yg sokong PKR sebab projek kene reject atau minta peruntukkan tapi kene reject. tapi cik mimi sepatutnye kene tambah mungkin gak golongan nie sokong kt PKR sebab dapat tau bile projek atau peruntukkan yg di mohon dapat pade kroni masing masing. Sekian

          0

          0
        • Anonymous says:

          TERAMATLAH betulnya Mimi.Orang yang project kena reject,orang yang tak habis belajar or result teruk so kena bayar balik PTPN,orang yang pemalas taknak kerja lepas tu terus blame kerajaan.Yang aku tak faham budak2 yang so called pandai,dapat scholarship pergi overseas where govern has to pay 1 million sorang (medic students),balik nak backstab govern.Kalau PKR menang rasakan.Tengok ada tak anak cucu kau dapat pergi belajar dgn scholarship kerajaan.

          0

          0
      • Anonymous says:

        x salah sokng mane2 parti itu hak anda..mgkin anda kaya n senang lenang..tgk gaya d thu,.. tapi kami rakyat biasa ni? jgn provoke just puji je parti anda tdak perlu hina parti lain..sbb parti yg sebaliknya ni byk dari glongn yg kurang n kami ingin islam n nak hapuskan racism…

        0

        0
      • senai says:

        pakcik aku org kuat pas pkr. sibok bkempen ngan calon2 ke merata tempat. tp anak, tudung xpakai, nafkah @ duit xbagi kt bini dh bape tahun, anak xsolat, matahari dh tinggi relaks je tido kott. pasal aurat semua tu tanggungjawab ibubapa. xde kena mngena dgn parti. paham?

        0

        0
        • nami says:

          paksu aku pn sama gak. org kuat pas. laki bini sama je. anak dia diajar kutuk najib ngan rosmah. tapi tak solat. smpai bini mintak tolong bapak aku nasihatkan. sibok dengan politik, pg ceramah sana sini. tp bila aku yg anak buah ni tegur suruh dia solat, dia melenting pulak. last2 bapak aku xbg dah nk sound dia psl solat. malu weyyy dah 40 thn xsolat. bru aku tau, camni rupanya org pas.. zzzzzzzzz

          0

          0
        • Smile :) says:

          Haa kata tanggungjawab ibubapa. Tak ada kena mengena dengan parti. Kenapa nak babitkan parti pas? Ish.. Lepas tu nak tanya ni. Anak diorang tak pakai tudung tu dah baligh ke belum? Kalau dah baligh anak2 tu lah salah dah tua bangka dah boleh kahwin x nk pakai tudung.. Ayah aku Pas tapi dia imam bila korang cakap mcm ni aku terasa sebab Nami cakap “Macam ni rupanya orang Pas”. Kitorang tak pernah join ceramah. Kitorang memang dari dulu observe mana ok mana tidak.. Korang tak payah nak bias sangat sebab tengok sorang semua teruk.. Kalau aku kutuk party korang tu kang bising kata babitkan politik bagai.

          0

          0
        • mutiara says:

          akhlak masing2 bukan parti yang tentukan..tak payahlah nak kata ‘camni rupanya org pas..’..
          apa daa…

          0

          0
        • red says:

          alah orang BN pon apa kurangnya ramai yang tak solat…tak usah bohong la…lagipon yang kena mendidik tu ibu bapa, apa kena mengena ngan parti pulak? sekurang-kurangnya mereka mahukan pimpinan islam dan telus, doakan jelah mereka2 yang jahil tu bertaubat…hidup pakatan!! hehe dislike le kalau kome nak dislike pon…

          0

          0
        • anon puaka says:

          xsemua org pas 2 teruk xsemua org umno 2 pn teruk..baik buruk dtg dr diri sndiri..pasal parti plak dah kata parti islam haruslah tnjukkan keislaman 2 jgk bukan hnya pd parti sahaja tp pd keluarga 2 dulu patut jd contoh yg baik untuk rakyat bru leh jd pemimpin yg berjaya..pndapat sy jgn marah plak..

          0

          0
        • Anonymous says:

          rat

          0

          0
      • ainun says:

        anak Mahmud Taib & Raja Bahrin tu pn boleh tahan seksi.. jangan buat tuduhan tanpa usul periksa.

        0

        0
      • MIMI says:

        come on MAJ JEMUT.

        jangan lah terlampau ketat sgt fikiran u.. u know wat i ada je kwn perempuan yang keje ngn pakatan rakyat kat damansara tu..

        yes mmg pakai tudung tapi habis keje sewa hotel kat sri damansara ngn org pakatan gak..

        ada beza ke tu semua..

        jangan ckp mcm takde mata n xhidup hari2,,, paham…

        0

        0
      • Anonymous says:

        berdosanya cakap macam tu mai jemut.banyakkan beristighfar skit.

        0

        0
  5. xtau nk ckap ape..slamat mngundi kawan2.buat lah pilihan bijak =)

    0

    0
    • Anonymous says:

      mcm jahil je komen si nami ni,bapa ko pun apa kurangny,x ajar ke anak dia jgn kutuk sedara sendr??bapa ko sembahyg cukup ke?ko n anak beranak ko camne pula?cukup ke solat tu?ada ke partitupula yg nk tentukan org sembhyg kex,atleast sedara ko tu celik gak mata sbb dia tau parti mana yg wajar disokong,ko apa ada?hampeh!hancur!

      0

      0
  6. mak jem says:

    die ni mmg poyo….x yah ckp kalo anda tidak tahu… anda mngkin kaya raya n x tau kesusahan rakyat.. saya x kisah sekaya n sesenang mane pun anda..anda kene tau kenapa rakyat sokong pmbangkang sume bersebab.. lgipun segala fitnah atas anwar kan x dapt dibuktikan… n anwar x terbabit.. bapa saiful pun dah ngaku… ape masalahnya lagi… encik azhar x salah kalo anda menyokong ssbuah party tapi jgn sampai memburukn kan parti tersebut.. berila komen secara bijak n adil… anda public figure…

    0

    0
    • kwn mat jem says:

      hihi..

      0

      0
    • Anonymous says:

      Hah, cakap pasal bapak si saiful tu, apa cite ngan saiful tu ek? lepas bapak dia mengaku yang anak dia menipu, terus senyap jek saiful tu? aikk… xkan da malu kot rahsia terbongkar… memang mendatangkan kewas-wasan la…

      0

      0
  7. Anonymous says:

    mcm xbetul jea….

    0

    0
  8. gincu says:

    Dalam banyak banyak gwiyomi, AS punya yang aku boleh layan. Yang lain semua annoying.

    0

    0
    • K says:

      Buruknye org jantan yg dah beranak pinak nk menari camtu..bkn aje x kiut tp menunjukkan mentaliti yg ala2 spastik..u really embarassed yourself AS!! Camtu punye gaya ko expect org nk dgr n terima kempen ko? diri sendiri mcm x baper betul ada ati nk mengkritik org bagai…
      Ko mesti la kne sokong BN..pak mertua dah kaye raye dah jdik kroni BN..rumah besar tersergam utk smua anak n menantu..lum lg istana kt bukit tunku tu..kalo x setia gak pd parti yg memberi kekayaan melimpah ruah pd ur family x tau lah nk kate apa..tp present ur facts biarla mcm org educated ok..ni jap ok jap spastic saper yg nk pecaye????

      0

      0
  9. mama mia says:

    Betulla apa dia cakap. at least ada jugak yg berani luahkan pendapat dorang. dorang lg pakar dlm bidang ni sendiri dah cakap. kalau bukan stopa dlm video, bersumpah jela. kalau anwar xbuat, bersumpah jela. tunjuk skali omega dia tu. klu dia menipu dlm bersumpah, Allah akan laknat dia dan xmustahil Allah terus turunkan bala. janji Allah itu kan pasti? bkn mcm janji PKR. parti harapkan rakyat! taksub sangat korang kat pemimpin camtu.

    0

    0
    • Anonymous says:

      kalau yg ko ckp ni pun x btk kira fitnah jg la kan mama mia,x takut ke Allah laknat ko jg,kt ni sbg org luar tau ke kesahihan dan kebenaran video Anwar tu,nilah dia kalau manusia yg jahil merasakan diri dia sentiasa btl sggp manjatuh hukum pdhal satu2nya yg layak menghukum adalah Allah,kt sendr pun akan dihukum oleh Allah atas setiap perbuatan kt…

      0

      0
    • omo says:

      so kalau ade org rompak rumah ko,aku soh pencuri tu sumpah ek? mestilah pencuri tu sumpah dia tak buat. takyah pakai makhamah,pakai sumpah2 je ek? ABU

      0

      0
      • Parti Kencing Rakyat says:

        Dah tu SUMPAH JE LA tunggu apa lagi?? Kesian korang macai PKR ni kerja keras utk cover anwar. MACAM2 ALASAN KORANG BAGI…..

        0

        0
  10. angkasa says:

    well.. masing2 ada pendapat.yg penting keluar mengundi.tp kalau semua org nak buat video camni penatla kan… n azhar tak perlu nk gwomi sgt. geli.

    0

    0
  11. Mak Piah says:

    Anda pernah tonton rancangan astro saluran 701 tak? tajuknya caught on camera. dalam satu siarannya, telah menerbitkan satu petikan kemalangan. pada mulanya saya ingat kejadian sebenar, tetapi rupa-rupanya, tidak. mereka gunakan tindihan filem, saya tak berapa ingat perkataan itu… ini bererti ada orang diluar sana terutama di US… mereka membuktikan teknologi sekarang dah terlalu canggih. cubalah tengok rancangan itu.. anda pasti tak sangka yang kemalangan itu dimana seorang wanita telah berlari kebawah dari tangga atas kerana dia terperanjat.. tiba-tiba ada kereta datang dan langgar wanita itu. tetapi rupa2nya… fake… fuhhh

    0

    0
    • Anonymous says:

      dah dah la tu mak piah.kalau kau dah puja Anwar tu mmg segala apa dia buat semua nya betul. kalau org salahkan Anwar semuanya fitnah.boringggg

      0

      0
  12. loli says:

    parti jilat bontot rupenye azhar ni..

    0

    0
  13. pikir-pikir says:

    x sebut pulak kes althantuya,isu bom c4..isu media massa berat sebelah.. nampak sebelah pihak je.hrrmmmmn…

    0

    0
    • Anonymous says:

      yes altantuya punya kes da tbukti sape pesalah dalam mhkmah then kes snyap..my friend lawyer and she know it…..tapi x dpt nk buat ape n samapia skrng x de pnyelesaian..harp stu hari nati dpt tgkap dlang nye…!

      0

      0
    • nana nini says:

      lg 1 kes yg senyap PKFZ.

      0

      0
    • nana nini says:

      mcm mane sykt perkapalan israel bole menapak di malaysia dan isu ni gak senyap.

      0

      0
    • ehh says:

      kes lembuuuuuuu pn senyap jgk……hahaahaha.untung la jd lembu, BN pn backup

      0

      0
    • Anonymous says:

      eleh kwn aku dia punya kakak adalah doktor dan jg kwn kpd doktor yg bt ujian kat ats kes liwat dl,dl ms anwar dikatakan meliwat dorg pi bt ujian dkt pusrawi dokter tu keluarkan hasil ujian Anwar x meliwat pun last2 dokter tu diugut berhenti kerja,dilucutkan kodoktoran dia atau pun dia pg ke luar negara utk ttp mulut,so dia pg luar negara,pastu cite kedua pula kwn aku punye sepupu belajar kat kolej lupa la nama kolej tu,dia satu kolej ngan saiful ni,tba2 lps kes anwar tu hdp dia jadi mewah sgt…btl ke x btl ke Tuhan je yg tau tp setiap pergerakan kt ,perbuatan kt sentiasa ada org disekeliling kt yg akan tau perbuatan kt sbb kt di atas muka bumi ni bkn hidup sorang2 sesapa jer boleh nmpk perbuatan dan setiap langkah kt..kalau Umno nak bt cd lucah Anwar skali pun xkan Najib sorg jer yg boleh bt dia pun perlukan kepakaran org lain so mulut org yg bantu dia tu pun blm tentu boleh ditutup kot2 dia cite kat famili dan kwn2 dia n kwn2 dia pun menyebar nyebarkan cerita tu…sbb tu dlm islam kalau menfitnah org bw saksi masalahnya saksi yg keluarkan cerita btl pun diugut supaya ttpmulut..

      0

      0
      • Anonymous says:

        patutla saiful tu terus menghilangkan diri… masa bapak dia mengaku yg siaful tu menipu, xde plak saiful ni membackup kan diri dia sendiri ek…

        0

        0
        • minah jambu tukar kaler merah biru says:

          pasal dia dh kasi tipu pada semua orang cakap yg si Anuar dh lewat dia…sumpah Al Quran konon macam betoooooooooool aje huh !! berani pulak tu main sumpah sumpah !! tengok muka pon macm gay aje….ada hati pulak tu nk memfitnah orang…..ha sekarang bapak dia dh kasi pecah lobang cakap yg si saipul ni bercakap bohong kenape saipul tk jumpa bapak dia dn seret bapak dia gi makamah cakap yg bapak dia cakap bohong la !!! bila bapak dia dh cakap yg dia bohong tau pulak dia senyap n sembunyi kn diri konon2 dh malu la mana nk letak muka huh !!! tu laaaaaaaaaaaaaaaaaa lain kali jangan jadi pak torot paham !!!! > bagos pak cik kerana pak cik dh pon menjalan kn tangong jawab pak cik kepada rakyat Malaysia yg ingin tau perkembangan si anak pak cik si saipul tu dengan jujur dn iklas < cenyum cikit pak cik :}. ha gitu laaaaa lov u pak cikkkkk ….

          0

          0
      • AkuBebas says:

        Ye betul, ofismate kakak aku, adik dia keja dgn doktor pusrawi tu.. Cukup2 la sebar fitnah.. korg tak takut ke dgn balasan Allah SWT?!

        0

        0
  14. ayam mati says:

    loli rasa panas??..haha.. kau pun apa kurangnya.. cakap mcm tarak pelajaran.. funny..

    0

    0
  15. Zhaf says:

    undi jangan xundi..undi demi masa depan negara kita =)

    0

    0
  16. jopaloka says:

    ni Azhar yg mengaku Murtad tu ker? janji bahgia dia donia yg fana…

    0

    0
  17. mak c kina says:

    ramai yg panas bontot ble ckp psl politik ni…ble ada de penyokong parti ni,mesti parti yg lgi 1 2,hentam…at the end,masing2 memaki each other..dpt apa?…pandangan politik adalah hak masing2…xperlu pertikai nape sesorg tu pilih parti yg dia suke tu…

    0

    0
  18. SOLAT says:

    Saudara/Saudari solat tu wajib bukan ye ikot parti..ckp bodoh marah…tp dok berbahas pasal pakcik korang x solat dok parti sekian2…

    0

    0
    • KO SOLAT? says:

      Bukan orang parti ko yang selalu skeptikal cakap penyokong lawan x solat, x pakai tudung, ahli neraka dsb?

      0

      0
      • pembangkang longkang says:

        kalau tak, takde la kuar statement SAPE UNDI UMNO MASUK NERAKA.

        betul tak pengundi PAS?????????

        0

        0
        • siti says:

          tuan guru dh bg mandat org pas destinasinya syurga.

          0

          0
        • pembangkang longkang says:

          TU NAMANYA TUAN GURU YG BANGANG ABADI

          0

          0
        • MOI says:

          SITI..

          TUAN GURU U BG MANDAT EH??

          APA KO IGT TUAN GURU KAU TUHAN KE GILA.. BODOH

          0

          0
        • nuna says:

          ait..tak leh la ckp cm tu..aku pun tak stuju ade ckp2 psl undi nie msuk syurga undi tu msuk neraka…
          mak pak aku undi umno..tak kan nk ckp solat deme tak di trime plak…deme org dulu2 mmg sokong umno..deme rse umno jek yg byk bantu rakyat..klu dah kat tv dok asek puji bn/umno…klu kuar psl pembangkang sokmo yg jahat jek la…mne la tak pcaye nye org2 tua nie..
          tapi kte ni yg mude..pndai menilai kedua2 nye..byk bahan bacaan yg kite leh bce..pndai la nilai..
          kdg2 kite sokong pembnagkang bkn sbb kite taksub or nk sgt undi mereka..tapi kte dah bosan ngn umno/bn..n ingin kan pembaharuan ke arah yg lebih baek..
          so…ini kali lah…

          0

          0
        • minah jambu 24jam mengadap compter says:

          biasa lahhhhhhh hari untok mengundi dh nk datangggggggggg semua parti nk menang ! sape yg tknk menang kan ! itu terpulang lah pada nasib parti masing2….pada minah jambu la kan tkde istilah kalau undi mana2 parti masok neraka …ingat undi anda ada lah rahsia..

          0

          0
        • Miss N says:

          Sokong UMNO msk neraka..sokong PAS masuk syurga..kalo mcm tu..buat jht pn..x solat..tp asal sokong PAS..kompom msk syurga la??apela cetek sgt pikiran puak2 ni..politik xde kne mengena ngn syurga neraka..dosa pahala..xde manusia yg sempurna.Allah bg akal pikiran..yg baik ikot..yg x elok xyah la nk ikot..haishhhh..lain kalilahhhhhhhh…

          0

          0
        • razak leman says:

          nampak sgt kebodohan engkau yang tak tahu pasai apa diorg kuar pkr. hahah

          0

          0
  19. Anonymous says:

    from the way u’re speaking, totally showed who u are….no point at all and some kind of foolish things…

    0

    0
  20. mia sara kusam says:

    pelik juga…. seingat saya dia pelakon yang cerdik.. rasanya tak perlu kot dia berkata apa… gay ke apa ke… kepada sesiapa kerana kita sendiri pun ada dosa yang kita lakukan…

    pelakon ini juga mempunyai sejarahnya…. dia tahu sejarahnya… jadi tak perlu dia nak cuba begini hingga menampakkan kebodohan beliau…..

    bak kata orang tak payah nak aibkan orang kelak keaiban anda pula yang terbongkar……….. oppss….. lalu saya tidak mahu lagi beli beg kat kedai dia http://www.mazidulakmal.com/2013/01/apakah-hubungan-di-antara-azhar.html bye!

    0

    0
  21. Anonymous says:

    En. Nara, pls don’t mixed politic into yr blog. I don’t think it’s a good idea.
    Doesn’t matter which party do you like…

    0

    0
  22. angkasa says:

    mana2 yang komen tak solat sbb sokong mana2 parti memang bangang abadi namanye tu. Solat sbb Islam. bukan sebab parti. nak judge orang biar cerdik. ke kau lahir dulu terus mak bapak kau cop parti kat atas dari & dekat surat beranak. bukan daftar agama kau.

    0

    0
  23. BOSANNNNN.... says:

    Aku dah mula rasa bosan dgn blog nara…politik…politk..politik…
    BOSANNNNNNNNN…..
    ok bai…

    0

    0
  24. aishiteru says:

    kesian tgk azhar sulaiman ne,stakat kt video je bole buat,pastu buat gwiyomi…kt situ dh boleh nilai pmikiran dye…hahaha

    0

    0
  25. yaya says:

    Thumbs up for u Azhar Sulaiman!!! Tolak PR!!

    0

    0
  26. Amoi Comel says:

    Ce buka FB dia… Siap buat Gwiyomi lagi. Setiap post dia semua pedas2…
    Tapi friends je bule comment.

    0

    0
  27. Anonymous says:

    kenapa kita x nak try bagi muhyidin yasin jd PM?? I think he’s mucchhh better than ANWAR IBRAHIM & NAJIB!! no scandal, wife dia pun dari golongan terpelajar & pakai tudung..btw, tahap keimanan seseorang bukanlah terletak pod tudung shj… so pleaseee dont pandang rendah pd org yg tak berhijab..siapa tahu org tu lebih banyak beramal drp kita. VOTE FOR MUHYIDIN YASIN TO BE MY PM!! SAY NO TO ANWAR & NAJIB!

    0

    0
    • kitadandia says:

      mcm mana tak nak pandang rendah pada orang yang tak berhijab? berhijab itu suruhan Allah, Allah suruh tak nak buat.bukankah itu maknanya dia pandang rendah suruhan Allah?

      tak boleh ke kita pandang rendah dia sbb dia pandang rendah suruhan Allah?

      0

      0
    • Miss A says:

      tp kn awak klu seseorang itu baik dan bertaqwa,tentu dia pakai tudung dengan sempurna…x clap saya msa sy skolah dulu,ad gak dgar penceramah kta klu byk mna pon ibadai dy buat tp suruhan wajib seperti solat dan puasa dia x buat,amalannya ttap x dikira…mcm tu gak tudung,,,baik mna pon dye dgn org sekeliling,tp x pkai tudung sama la gak amalan x diterima…klu sy salah,maaf

      0

      0
  28. batu nisan says:

    aku ni atas pagar..tapi bila aku tengok semua saluran tv asyik bn..bn..bn..dan semua media perdana asyik bn..bn..bn..dan aku nilai sendiri selama 52 tahun kerajaan memerintah..ku lihat semakin banyak kepincangan…semua yang melibatkan penyelewangn org bn..semua sepi..mcm tak de masalah..then asyik bagi duit 1 off je.. why ahh? anybody boleh bg tau aku..aku ni pembayar cukai..tp yang dpt BRIM tu hanya org tertentu..kenapa kerajaan tak de inisitaif tuk ringankan beban rakyat? cth paling simple..cuba turunkan harga minyak..semua boleh rasa..duit rm500 tu berapa lama boleh bertahan? compare dgn harga minyak turun.. serius..aku kata, aku tak sokong mana2 sebelum ni..aku memerhati..tp bila tengok kejayaan selangor khususnya yg diperintah PR dan bandingkan dgn hutang negara yang semakin meningkat..aku menjadi semakin gerun sekiranya aku pangkah kerajaan skrg..aku tak boleh bayangkan betapa mencanak nya naik harga brg pas ni..so dgn ini..walaupun AS ni kata tak payah perjuangkan apa yang pr perjuangkan..tak de apa katanya..tp pada aku.. biarlah kita bagi peluang PR memerintah..5 years only..then klu teruk..aku pangakh BN balik.., compare dgn 52 years kerajaan memerintah..sudah cukup lama.. masih ramai yang merempat..

    0

    0
    • Anonymous says:

      tahniah. ini lah cara rakyat yang berfikir dengan waras dan rasional. beban rakyat. that is the point. bukan setakat bagi gula2 jer. aku penduduk selangor. aku pembayar cukai. aku jugak kakitangan kerajaan. pernah org ‘tembak’ aku tanyakan siapa bayar gaji aku. aku kata, mana2 kerajaan yang memerintah akan bayar gaji aku. bukan parti yang bayar gaji aku. aku cuma ada hak sebagai seorang rakyat malaysia yang hidup dalam kategori sederhana. tak mewah mana. aku tetap bersyukur. TAPI, cuba lihat kemewahan org2 bn dan kroni2 diorang. aku cuma nak pemimpin yang bersederhana dan amanah……..

      0

      0
    • insanbiasa says:

      cuba pandang lebih jauh kehadapan saudara..bantuan yang diberikan untuk meringankan..setiap tahun diberi..ya mungkin dulu BN pandang sebelah mata..tpi disebabkan adanya pkr dan lain2..BN mula sedar..setiap negara pasti ada hutangnya..cuba saudara fikir kenapa Tun.M menolak pertlgn dana..dan apa terjadi kepada negara2 yg setuju dgn ptlgn dana tu..cuba fikir lebih kehadapan sedara..fikir kan masa depan anda..masa depan anak cucu anda..5 tahun boleh diubah berbagai2..sekali diubah..tak akan mudah mereka lepaskan

      0

      0
  29. single but not available says:

    macai gedik, ponde, klu ko bgs sgt tryla brtanding..tgk rmi x penyokong ko…motip wat nari gedik cmtu??

    0

    0
  30. video boleh edit lah says:

    0

    0
    • Parti Kencing Rakyat says:

      Buat la video mcm mustafa ali punya kita nak tgk boleh buat sebijik ke tak….ada beran?

      0

      0
  31. anonononononoi says:

    walau ape pon.. aku tetap sokong BN..
    Go BN….. Go BN … Go BN…..

    kalau korang dislike pun ade aku kesah~!! :P

    0

    0
    • hurmmm…aku rasa la tiap2 kali mengundi mcm xmengundi je weyyyy…
      still BN menang…baik xyah ngundi la weyyyy klu setakat amik syarat jew..aku tau dah BN akan menang.baik dok senyap2 je kat umah layan TV3..muahaha

      0

      0
    • Anonymous says:

      memang aku tak kesah sebab ko memang bodoh. macai yg tinggal dlm bn sume B****

      0

      0
  32. combi says:

    ye ke x leh edit, tu yg kata adegan nora danish dgn rusdi ramli tu kata boleh buat. apa2 pun aku dh meluat tngk Azhar Sulaiman nih… ala2 bapok gitu, wuekkkkk!!!

    0

    0
  33. Pee Kay Ar says:

    Bodonya… Inilah sindrom pelakon kertu dah tak laku. Merhoyan mencari publisiti murahan. Ini Kali Lah!!!

    0

    0
  34. amir says:

    bn tu kes altantuya diam . kes mamali pun diam . beribu2 mati . asal diam ? na semua rakyat malaysia mati bru puas aty bn kot . aish

    0

    0
    • siti says:

      beribu mati…biar betek hang ni….18 org mati termasuk 4 anggota polis….check your facts before post.

      0

      0
  35. jarimaniez says:

    ingatkan azhar sulaiman pnjg akal…huhu…nmpknyer takkkkk

    0

    0
  36. kasabian says:

    kasihan…kasihann…
    satu jer aku nk ckp kat org2 mcm ko azhar sulaiman…artis bkn semua takde otak..ade..tp kau ni otak kt kepala lutut..kepentingn diorg ni satu jer..klu pembangkang ambik alih..ko takut hilang punca rezeki..ko takbleh berlakon stail telanjang dan buat maksiat dlm drama or movie..tertutup pintu rezeki…

    #in b4..nasib baik aku tak pernah minat manusia mcm ni..

    0

    0
  37. lawak says:

    artist2 kompem ramai sokong BN sbb takot nanti PKR,PAS menang d axleh cari makan…byk da kes BN makan rasuah tapi senyap kalau betol kerajaan telus kenapa kalau kes babitkan pembangkang laju je siasat kalau geng dorg senyap je..khor toyolll rasuah juta2 kena penjara bpe bulan je..hahaha lwak gilee tp kalau orang biasa rasuah rm50 ntah bpe tahun kn jail..BN parti kroni je ..aku pelik kenapa najib takot debat hahahah..penah tgk vd anwar lam parliment anwar persoal kes duet 3 billion hahahha sume parlimen BN xnk bangun sebab takot anwar seap bg peluang lagi suruh bangun sorg pn xdak ahahaha…kes anuar da terbukti die xbersalah..kt tmpat aku wakil BN salah gune kuasa duet hbis dok besarkan umah banglo die..tanah2 kebun org kampung hbs jd ladang sawit die..sampai mati makan duet haram…cume aku doakan ALLAH bg balasan setimpal kepada orang2 yg nyata salah supaya bg pedoman kite umat akhir zaman..selamat beramal semua ..

    0

    0
  38. like says:

    Klau ptptn hpus,hbis ak nk wt buat pnjmn cmne.xkn nk bgi free kowt..x bankrap ke ngara..tggu dan lihat je laa mcm mane kn..

    0

    0
    • siti says:

      kan diorang janji nk bagi percuma…

      0

      0
      • MOI says:

        SITI…

        anda pasti yang pembangkang mampu bagi semua percuma???
        anda pasti yang pembangkang bila penang malaysia tak makan duit rakyat??
        anda pasti yang pembangkang akan turun kan minyak?kete?tol?

        0

        0
        • siti says:

          tu yg depan janjikan la…tp tak semestinya saya percaya…coz sy percaya takde yg percuma dlm dunia kecuali udara… ni sebb semua pr janjikan perlukan wang yg besar…tak terbaca or terdengar dr mana mereka nk korek duit tuk sediakan semua ni????kalau nk guna duit hasil jualan petroleum? naik kan gst? naikkan cukai pendapatan dan cukai2 lain? pinjam ngn bank dunia as cadangan ketua omom masa krisis 1997 dulu? sebelum nk percaya pengundi kena pikir lagi satu tahap….mana pr nak jana pendapatan yg berkali2 ganda dari sekarang? kalau ya, sampai bila ia akan bertahan…1 tahun 2 tahun or sampai kiamat…tak tau la cam ne mereka ni rancang ekonomi…ya allah berikan keamanan pada malaysia…

          0

          0
        • Anonymous says:

          sbb tu kene bg peluang kat pr. kalo x kite x tau kemampuan diorg. drpd bn 55 taun…penuhkan poket kroni depa je

          0

          0
        • tak caya kat anwar, x caya kat PKR says:

          Antara PAS, DAP, PKR….vote for PAS instead of BN….tp disebabkan ada PKR a.k.a anwar yg lead…so absolutely I say NO…kenapa PAS gabung ngan PKR….why2?????? bikin sedih laaaa….you are away better than PKR la PAS….perjuangan korang lg jelas dr nak tolong si anwar yg dr dulu nk sgt jd PM…lepas jd PM x mustahil kalo dia leh gadai negara kalo selama ni pun duk sibuk memburukkan negara kat mata luar….plsss…..

          0

          0
        • Miss N says:

          Janji semate..kalo sume free..makin rmi la penganggur..mls nk keje kn..watpe nk keje??kompom2 sume bnde pn dpt free..negara pn bankrap..boleh tergadai..haisshhh..lain kalilahhhh…

          0

          0
        • puteh says:

          SITI…pegi saja ke page rafizi/google….ada video penjelasan bagaimana minyak boleh diturunkan..pendidikan boleh diberi percuma …tol dihapuskan…bukan susah pun….apa yg kamu fikir bila kerajaan BN xboleh buat org lain pon xboleh buat??? dulu bila PR nak turunkan harga kereta secara berperingkat..melalak BN kata negara bankrap..sekarang knp BN janji nak turunkan harga kereta jugak??? tak takut bankrap ke….dan korg yg menyokong pon ikut sama senyap……….kalo harga minyak turun 40 sen pon kerajaan hanya menanggung subsidi 3.4 bilion apa la sangat berbanding subsidi 8bilion yg dibazir pada syarikat IPP yg dimonopoli 4 individu saja selama berpuluh tahun buat untung atas angin?

          0

          0
        • Anonymous says:

          Miss N yg tak berapa cerdik, mu tau dak berapa byk aliran wang keluar yang dibuat oleh bn? negara kita kaya, tapi cuma kroni sahaja yang dapat manfaatnya. kita memang bersyukur dapat hidup dalam negara yang tercinta ini dengan aman dan tak kebulur tapi, kita nak beban rakyat difikirkan.

          0

          0
        • Anonymous says:

          SITI,
          kita cuba dulu satu penggal. sekarang ni je bn beri mcm2. pasal apa? pasal pembangkang kuat.

          0

          0
        • siti says:

          cuba sepenggal?…dlm masa 5 tahun mcm2 boleh berlaku….silap2 perlembangaan pun digubal…yg sama2 berjuang (LGBT, pro-murtad, pro-syiah) semua tuntut hak atas nama hak kebebasan manusia…ya Allah berikan kuasa pada yg berhak…Amin2….aku inginkan melayu islam tak kira (PAS or UMNO) PKR out of list (Ketua Umum terlalu sarat dgn isu) kekal berkuasa dibumi Malaysia….

          0

          0
    • doremon says:

      g tgk video kt youtube debat rafizi vs Kj isu ptptn..
      rafizi berhujah dengan fakta tentang isu ptptn KJ lak byk meinympang dr soalan yg rafizi persoal hahaha…ko g tgk pastu baru ko nilai bankrap ke x negara…bg aku biar la negara hbskan wang rakyat kepada rakyat jgn kpd kroni2 sahaja..

      0

      0
    • kasabian says:

      nah 20 ploh sen aku kasi pnjam

      0

      0
  39. siti says:

    sesungguhnya aku amat sedih membaca tulisan-tulisan pembaca nara….tak kira pr or bn…maki hamun dh jadi pertuturan biasa sekarang ini…ingat bahasa melambangkan bangsa…kalau ini la bahasanya…tak mustahil satu hari nanti org akan kenang bangsa melayu bangsa yang takde adab….sama2 pelihara lisan

    0

    0
  40. Anon says:

    Azhar kata benda betul, ngaku je lah klau tk wat salah, sumpah dengan nama Tuhan yg Esa, rakyat akan lebih yakin dengan PR dan akan mula mencurigai BN. Selagi tak sumpah, selagi tu timbul keraguan. Mintak jam Omega, tp dok berdalih kata ada dlm simpanan laa apa laa, jgn la dok bullshit sngat.

    0

    0
  41. budakgemuk says:

    AS ni ada kepentingan dia sendiri..sebab 2 la backup umno sangat..yelah..dia kan arkitek..mestilah mengharap projek dari umno…klu umno jatuh nt habisla dia x dpt projek lagi..benda mcm nie sume ada kepentingan masing2..lagi2la dia kan artis..senang nak dpt publisiti…sume org kenal..huhu..xpela..yg pntg kite zahirkan undi kite kat atas kertas nanti..insyaallah..Allah akan bersama dgn org yg benar…

    0

    0
    • Parti Kencing Rakyat says:

      Itu lah standard reply dari macai2 PKR. Kalau semua orang2 yg dah tinggalkan anwar tu boleh dibeli…maknanya dia banyak kenal dengan orang yang salah atau dia sendiri ada buat benda2 tak betul ? Kalau 9 September pun dia boleh kelentong….apa lagi yg dia tipu tapi kita tak tahu…?

      0

      0
  42. elmo says:

    Nah tengok..orang munafiq yang suka sumpah-sumpah ni.

    0

    0
  43. lan says:

    http://celebrities.ninemsn.com.au/slideshowajax/209998/stars-and-their-stunt-doubles.slideshow
    tgk sndiri.. its possible klu korg jmpe double stunts. ko yg xckp pengalaman azhar oi

    0

    0
  44. saya lalala... says:

    aku tak tau nak cakap ape.. asyik mende yang same… tak akan habis sblm & slps PRU smpi la PRU 5taun akan dtg & strsnya.. sume penyokong parti daa memerli 1 same lain semate2 nk pthnkn parti msg2, aku cume nk kestabilan dlm ekonomi, kesejahteraan, agama.. pemimpin bukan maksum.. aku tak harap 100% keupayaan beliau tuk buat semua tu… kite sbgai rakyat perlu bersatu jugak mainkan peranan memajukan negara.. bukan nak mgharap semua free, brg murah dll… fikirkan jugak generasi kite akan datang.. hasil bumi semakin susut.. mane nak korek lagi kalau daa takde.. kdg2 malas nak undi sebab rase semua bakal pemimpin ade salah laku & kkrgn… tp carila pemimpin yg bijak mampu menstabilkan malaysia yg berbilang kaum, bgsa & agama… bukan hanya utk kpntgn sndr… yok mengundi!!

    0

    0
  45. lepat pisang says:

    my vote only for BN
    azhar sulaiman…muahhhh

    0

    0
  46. hepigirl says:

    ok….jgan ler gaduh2….nie pasl politik, orang melayu berpecah belah….
    bagi aku, aku pun tak brape suka UMNO nie…tp bagi aku, yang nk MENGGANTIKAN tu pun aku tak berapa yakin.

    sekian. terima kasih.

    0

    0
    • Anonymous says:

      belum cuba belum tahu. cuba satu penggal. kita tengok. layaaaaaaan

      0

      0
      • InsanBiasa says:

        belum cuba belum tahu? cuba satu penggal? aq nak tanya kalu lepas satu penggal dia berjaya ok..tapi…kalau tak berjaya kau nak buat apa? tukar or ubah balik..satu aq nak bagitahu kau ” KEPALE OTAK KAU “..kalau kau nak ubah balik..kill ur self..pergi sediakan lobang untuk pemimpan kau sanjung tu..orang macam kau ni tak layak duduk malaysia

        0

        0
  47. Anonymous says:

    Wow…malunya…baru aku tau betapa tak meaturednya azhar sulaiman.

    0

    0
  48. cik adik says:

    PR belum memerintah lagi hangpa kalut dah. lagi takut dengan bayang2 sendiri.

    0

    0
  49. Anonymous says:

    video langsung x melambangkan ciri2 org berpelajaran. trus x minat aku mamat ni…hampeh. setakat mcm ni bdk drjh 1 pun bole buat. ckp tnp fakta..

    0

    0
  50. mulut puaka says:

    korang yg bergaduh ni sume BODOH BANGANG jadi lembu parti politik, x kira la parti apa pun korang sokong.. sebab kalo korang sume cerdik mcm golongan2 org mcm mak ni, mak x kuasa pun nak amik tahu pasal politik.. dah nama pun politik, rakyat diperbodohkan untuk kesenangan orang atasan.. orang atasan mewah2 xkira la parti apa pun, kita tetap dengan hidup dan rutin kerja kita, tapi mak x kesah parti apa pun janji mak senang mcm skang.. al maklum lah mak kan keje gomen, main intenet pakai duit gomen, masuk hospital gomen tanggung, nak buat loan g je bank, jadi mak x dulik la parti apa pun menang.. mak tetap mcm ni jugak.. xde apa yg berubah nya

    0

    0
  51. UMNO TERUS MARA UNTUK UMNGOK says:

    NI LA BILA DAH TAK LAKU, SUAM2 KUKU DAN TUA, MESTILA KENA ADA KONTROVERSI. KALAU X SAPA NAK PANDANG?

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap compter says:

      memang betol…bila dh tk laku ha macm2 dia cakap PKR itu la ini lah macm ki wak dia …..tknk undi jangan la undi…..mungkin si azhar ni eksen je kutok2 PKR jangan2 dia dulu yg undi PKR pagi2 buta lagi dia dh Q ..emmm mungkin jugak eh mari kite pikirkn bersama..emmmmm….bang nara tolong siasat si azhar ni ok !!! lov u bang naraaaaaaaaa..

      0

      0
  52. Wan Z says:

    Abang Nara….cakap dgn Azahar….format dia tu yg bodoh dan akal pendek…kalau dia cakap tentang kejayaan BN…mungkin tak kutok dia….ini buat video bodoh.

    0

    0
  53. belalang says:

    alaaaaa ini semua poyooooo!!!! dia tak bukak utube under pembangkang! dia bukak tv3suku n tv1 puihhh….tak tahu ke rakyat semua dlm kesusahannnn! puihhhh kalo azhar sulaiman jadi yb tmpt aku…mungkin kalah aku…puih!!

    0

    0
  54. haha says:

    VIDEO TU MUNGKIN MEMANG TAK BOLEH DIREKA, TAPI SI PELAKU BOLEH. KITA NAK UBAH, KORG SIBUK UPAH

    0

    0
  55. Anonymous says:

    For me nak pilih pemimpin kena back to basic. If keluarga pemimpin tu tunggang langgang, isteri tak bertudung, anak sosial tahap 170 tingkat, macamana nak pimpin rakyat jelata? Ingatlah kita tersalah pilih pemimpin kita yang berdosa. Back to basic y’guys.

    0

    0
  56. ulatbuku says:

    Pandangan jujur saya mengenai komen encik Azhar.

    1. Tak mustahil untuk edit video. Head replacement, aging, disintegration visual effect…macam2 lagi lah encik Azhar. Video full-color pun boleh edit, apatah lagi yang hitam putih. Encik cuma perlu belajar lagi, cukup2lah membikin filem hantu yang tidak berkualiti. Ambil masa bercuti beberapa tahun untuk mendalami ilmu perfileman. Untuk kemajuan encik juga kan.

    2. Yang peliknya, hanya parti sokongan anda yang selalu membangkitkan isu video porno dan skandal seks. Parti satu lagi sekarang sibuk mencanangkan manifesto dan visi2 politik mereka. Parti sokongan anda hanya mampu mengeluarkan gula2 seperti BRIM, KRIM..dan juga fakta yang tersangatlah auta (seperti BRIM cukup untuk satu tahun, dan BRIM lagi bagus daripada penurunan harga minyak) sudahlah mencedok keseluruhannya isi manifesto parti satu lagi. Mana intergriti parti sokongan anda?

    3. Isu bersumpah telah dibangkitkan oleh beberapa komentor di atas. saya bukanlah ulama maka saya tidak pandai untuk membahaskan perkara ini. Yang mana sebenarnya saya tidak ambil kisah pun, kerana jika mahkamah persekutuan sudahpun memutuskan DSAI tidak bersalah, kenapa perlu kita yang tidaklah bijakpandai untuk sembang semberono mengatakan yang sebaliknya?

    Apapun, ma qaddarallah khair, apa yang Allah swt takdirkan itu baik belaka. Jika Allah swt takdirkan parti A/B menang, saya terima dengan hati yang terbuka. Semua yang berlaku ada hikmah di sebaliknya. Saya berharap anda di sini juga begitu.

    Kalau salah, tolong tunjukkan.
    Saya mmg kurang ajaran, tapi tidak pula kurang ajar.
    Terima kasih.

    0

    0
  57. Anonymous says:

    Dulu, aku agak respect jgk dia nia sebab dia ni antara artis yang belajar tinggi. bukan apa, sekurang2 nya adalah artis mesia yang pandai. tapi, la ni, Aku terus black list mamat nih sebab bajet pandai dan bagus sgt…..

    0

    0
  58. yaya says:

    Please buat 1 video letak muka azhar sulaiman! buktikan.. aduh, da duduk dlam industri filem, tp xtau kecanggihan teknologi. berlakon bolehla! bute IT. shame on u.

    0

    0
  59. noni says:

    azhar sulaimanni dh sah2 dpt byk projek dgn BN ni igt sikit mcm mana agaknya lps pru ni BN jd pembangkang?masakla ko.

    0

    0
  60. syarifah says:

    Komen yang cetek dari saudara azhar sulaiman. komen diseratai dengan parodi gwiyomi; menunjukkan ketidakmatangan dalam berhujah. semudah itukan kita nak menjunjung Quran, dan bersumpah dengan Tuhan? Tuduhan berzina itu perlu didatangi dengan 4 orang saksi yang adil, bukan dengan video. Sungguh, hukum Allah itu lah paling agung.

    0

    0
  61. kuks says:

    jom korang!! kita bagi pakatan rakyat & pas pulak memerintah. bukannya tak sayang bn..sayang (mata ke atas tgn kt dada). tp apa salahnya kita bg pmbangkang peluang. kata demokrasi. dulu pun aku sokong bn..tp skrg rasa nk tukarlah. aku sakit mata tngok rosmah rambut makin kembang, najib x boleh buat apa2.inikalilah!

    0

    0
  62. Lagubestbest says:

    TO LEAD or NOT TO LEAD, it is all about ECONOMY. Not the economy of PENDAPATAN NEGARA TINGGI by increasing people’s debt, but make them FREE! FROM DEBT so that everybody can be FREE FROM BR1M status.

    0

    0
  63. Milla says:

    aku dulu respek sama UMNO-BN, tapi sejak aku tahu ramai ahli2 UMNO ada perempuan simpanan, main GRO, lepak di kelan exclusif terus aku tak percaya lagi sama UMNO bancing ni. Najis…

    0

    0
  64. UMNOporno says:

    Politik UMNO..paling kotor dan jijik.
    Mana ada parti2 politik didunia yg keluar video seks tiap-tiap bulan kecuali UMNO yg asyik menfitnah??????

    Islam sangat la kan?????

    0

    0
  65. Olga says:

    PKR= punggung kami rela.

    0

    0
    • Olgonggok says:

      Punggung kau…keluar tahi cirit…memercik naik ke mulut serta tangan kau. Sebab tu penulisan kau busuk ala najis. Hinanya kan?

      K byeeeee……

      0

      0
      • razak leman says:

        puas hati aku ko jwb bagi pihak aku skali. punggung pkr lebih molek dr punggung olga. hahaha

        0

        0
    • Umnopunggung says:

      X habis-habis ISU punggung je ahli2 UMNO neh.
      makan ingat punggung, tidur mimpi punggung, mandi RABA punggung dan BERANAK TERAN keluar ANAK dari punggung. Minum pun guna air punggung….

      Sedih la korang !!!!!!!

      0

      0
      • Anonymous says:

        umno sudah tidak berdaya tak boleh melawan pembangkang dgn fakta2…..hanya dgn fitnah dab video seks. sedih kan?

        0

        0
    • Olgay says:

      Olga, punggung cirit kau dah cebok belom???????

      0

      0
  66. Undi PAS says:

    BN= berak najis

    0

    0
    • XPas asyik gagal says:

      P- Parti
      A-Ajaran
      S-Sesat

      ohhohoiiiiiii …. Hahahahh

      0

      0
      • Geleng Kepala says:

        Kalau Tok Guru Nik Aziz yg selalu mengamalkan Quran, sunnah dan hadis…dianggap/disindir sebagai ajaran sesat..aku tak tahu lah pemimpin2 UMNO tu ajaran apa pula ya ??????

        0

        0
        • cermin hidup says:

          pas parti ajaran sesat kepala jendul nenek engkau!
          selama pas memerintah kelantan lebih 20 tahun, tidak ada satu tanah2 rakyat, hasil balak… digadai dan dirampas.
          siapa yg sesat sebenarnya ni?????? tolongla jawab…

          0

          0
      • razak leman says:

        confirm. anda adalah individu yang sesat. buka mata. buka hati. gi baca malaysiakini.

        0

        0
  67. Member MCA says:

    umno pakar membuat video seks lucah…..jijik !!!!!!!!!!!!!!!

    0

    0
  68. Abby Sementara says:

    Umat Islam janganlah berbalah kerana politik. Tiba masa undi saja le…kalau tak menangpun jangan nak buruk-buruk parti lain juga sebab Allah dah atur yang terbaik buat kita.Kalau kita merancang dan berusaha macamanapun tapi Allah tak izinkan tak boleh juga berlaku…di situ kita kembali kepada ketentuan takdir…semua yang Allah dah tetapkan ada hikmahnya…ingat Nabi Muhammadpun tak suka umatnya memburukkan dan menuding jari kepada orang lain.kita muhasabahlah diri kita balik mengapa Allah masih belum memakbulkan doa kita ..itulah lebih baik.Perbaiki diri dan cari kelemahan diri kita dulu sebelum sentiasa mencari keburukan orang lain.kalau mahu orang pandang mulia pada kita janganlah menghina dan menggelar orang lain dengan nama-nama yang keji.ingat pertuturan kita adalah peribadi kita.

    0

    0
  69. anak perantau says:

    abang nara, cuba bagitahu, apa yg betul dan apa yg tak betul pendapat azhar sulaiman tu? nak tahu juga..

    0

    0
  70. anynomos says:

    oarng2 dlm pas suka ludah ke langit pastu bertempek kene kat muka sendiri balik..

    0

    0
  71. greenapple says:

    dh ber billion2 pmimpin2 umnongok duk sbuk transfer duit kt akaun haram masig2 sblom PRU ni..kite duk sni bising2 dorg dh msyuk..untglaaa

    0

    0
  72. Mak Jemah 2.0 says:

    Jangan jadi Keyboard Warrior je, bila hari PRU13, duk depan keyboard layan pesbuk tak pegi mengundi. Selalunya, org yang cakap gegar, words speaks louder than action. Pffftttt~

    in b4 “gwiyomi dia pelik.”

    0

    0
  73. Realiti itu pedih says:

    Kelakar tengok para penyokong Pakatan Rakyat begitu marah dengan pendapat Azhar Sulaiman. Tapi bila Abby Abadi dan Bob Lokman bagi fatwa songsang, mereka bertakbir. Ini negara demokrasi, tak kira siapa pun berhak sampaikan pendapat masing-masing. Ini adalah hak Azhar Sulaiman sebagai seorang Rakyat Malaysia. Kata nak negara Bersih dan demokratik? eh… Ke nak negara Islam? eh… ke nak negara yang mengamalkan Malaysian for Malaysia? eh… Siapa jadi PM kalau Pakatan menang? UMNO rasuah? cube cerita tentang Kohilal, Tabung Memali, Pasir Selangor dan jet peribadi pemimpin PR. Kah…Kah…Kah..

    0

    0
    • siti says:

      biasa la…lom dapat kuasa janji mcm2..nk jual putrajaya n bg biasiswa pada pelajar la…la ni sapa yg kemaruk nk ke putrajaya….hadoi….

      0

      0
      • fed Up says:

        siapa yg mengutang 500 billion….? korang bodoh nak tunggu sampai 1 trillion baru nak ubah kerajaan. memang lembu.

        0

        0
    • Anonymous says:

      dia orang bukan takbir..dorang laung TAKE BEER!!

      0

      0
      • K says:

        TAKE BEER tu laungan pemimpin BN.. anak branak kaki tunggang..tengok aje anak najib, nazri aziz n hishamuddin…besepah gambar take beer kat internet..yg lain2 takyah citer la!!

        0

        0
  74. pelikpelik says:

    UMNO Perosak Budaya Melayusays:
    pikir2kan…

    0

    0
  75. dina says:

    sbb duk boikot tv3 n utusan kebaikan yg BN dah buat pun tak tau. lain kali jgn percaya sebelah pihak jer….

    0

    0
  76. pliz lh.. says:

    APE NK DITAKUT2 KAN…PEMBANGKANG BYK BERJANJI ITU INI BULAN BINTANG..SO KASI MENANG 1 PENGGAL KLU X TEPATI JANJI KITA ‘PENGGAL’ DIE BALIK LAGI 5 THUN..APA SUSAH..ASYIK DOK UMNO SELAMA BERPULUH2 THUN SO KASI TRY R KOT LAGI BAIK KE..SAPE THU KLU SELAGI X TERTUKAR…

    0

    0
  77. pliz lh.. says:

    komen aku telah dibungkus masuk dlm tong sampah oleh admin blog ni…sbbnye aku telah mengutuk UMNO!!!!!!!!!!!!!!1

    0

    0
  78. anonymus says:

    owh this is malaysian? i see. now i know the reason why malaysia`s development is so bad. because the people love to fight, hate each other, and rude. #thisismalaysia

    0

    0
  79. anakmudamahasiswa says:

    tolong lah pada semua peng upload video. kami warga pelapis negara sedang memerhati tanpa guide atau batasan teknologi. maka dengan mana2 video yang di upload biasanya kami akan berkumpul sama2 rakan menonton bersama then ‘bercakap2 mganalisis sndri’. ianya hanya perbualan biasa tapi memberikan impak yang besar guide untuk kami menilai.

    0

    0
  80. pendapatdariminda says:

    ok. kepada azhar dan yang lain..
    klo bab yang macam ni nak plak kne bersumpah dan kne ikut hukum Allah.
    tapi hukum hudud ditolak nye plak. hukum hudud bukan hukum yang baru dicipta oleh TGNA tapi hukum Allah.. zalim??? zalim hukum hudud zalim lah hukum ALLAH kan?? erm.. sbb 1malaysia?? bkn mlysia negara Islam ke? jika bukan Islam takut?? kebajikan mereka juga terjaga.. Hukum hudud hukum Allah.. berani tolak??? RENUNG2KAN.. SALAM

    0

    0
  81. anonymus says:

    Respectlah Azhar Sulaiman. Mesej very clear, kalau hal peribadi pun tak boleh nak TELUS, kalau mentadbir negara boleh ke mereka ni TELUS?

    0

    0
    • kakakakakka says:

      nak telus macam mana, tuduhan UMNO banyak yg fitnah. TV3 lagi lah…tak boleh percaya dah….auta lebih dari fakta.

      0

      0
  82. Lindan says:

    MACAM 3 SUKU JE LAGAK AS..KATA EDUCATED SANGAT..tergedik gedik mcm budak kanyaq

    0

    0
  83. maya meira leyana says:

    kbykn org pr suka bce bnara rupenye..hikhik…msg2 nk tunjuk pndai…aku diam je tgk dua2 pihak brtelagah..a slhkn b..b slhkn a..xtaw ler…xp xnk pm ku seorg gay….antra 3 party biarlah pas menang..no dap no pkr….!

    0

    0
  84. aku bayar income tax says:

    alamak dia ni sekolah tinggi tapi ….. tutttttt…. senang je dia menantu siapa eikh? hahahhaha

    0

    0
    • K says:

      AS menantu kpd si pahamin rejab..ex air asia n jpj..kenyang dah kebas duit rakyat..sbb tu mampu buatkan semua anak menantu rumah besar2..pastu istana di bukit tunku lagi..jgn igt org buta lah nak menilai wahai AS..kami phm kenape ko beriye2 suro sokong BN..Dah kenyang mkn hasil BN 7 keturunan maunye taknak sokong kan??!!
      siasatlah latar blkg bapak mertua AS tu..

      0

      0
  85. Juliyanna Lee says:

    Laaa,, Nara ni pro Be End rupanya.. No wonder..

    0

    0
  86. InsanBiasa says:

    kepada penyokong2 pembangkang saya ucapkan tahniah kepada anda semua kerana menunjukkan sikap anda yang terang – terangan mengikut nafsu semata2x tidak matang…gembira melihat bangsa sesama islam jatuh…menuduh orang lain membuat fitnah tapi hakikatnya pemimpin pembangkang yg sangat anda sanjungi itu membuat perkara terkutuk itu..melakukan kezaliman kepada orang awam yang tidak bersalah dengan memgebom,membakar dan sebagainya..saya ucapkan ribuan terima kasih kerana jikalau ini lah yang anda mahukan..selepas 5 mei ini..malaysia akan menjadi seperti granada..anda sendiri yang mahu diubah..jangan bila diubah anda pula yang melutut untuk diubah semula..jikalau anda membuat begitu..keluarlah malaysia..anda tidak layak mendapat kerakyatan malaysia

    Ubah Bawa Anda Hancur
    Ubah Bawa Anda Hanyut
    Ubah Bawa Anda HOMO
    itu lah yang di katakan UBAH

    0

    0
  87. InsanBiasa says:

    satu aq minta penyokong pembangkang

    balik rumah ambil wuduk..solat…berdoa supaya hati korang yang kotor di bersihkan balik..tu je

    0

    0
    • siti says:

      diorang kan lebih islam dari org lain…jatuh mati gantung bendera pun dikira syahid…hok yg tak sokong deme kapir dan jahil murakab belako..

      0

      0
    • K says:

      InsanBiasa..silalah ambil wuduk dan solat jugak..bersihkan hati awak gak krn melabel org hati kotor..hebat awak yer mampu menilai pemimpin pembangkang berhati kotor dan mampu membina keyakinan yg pemimpin kerajaan pulak berhati bersih..tlglah jgn taksub sgt! Pemimpin rasuah berhati bersih?? Lawak..lawak!

      0

      0
  88. lineclear says:

    kesian btol azhar sulaiman… jahil betul dia buat diri dia… bertahun aku respect azhar sulaiman sbb sebagai pelakon, he’s also a successful businessman.. tapi ternyata aku salah… cerdik macamana pun, bila jahil agama sendiri, hilang semua jenis respect yg diberikan.. not just that, if ever i see him and have an egg in my hands, Malaysia will be seeing flying eggs in history.
    kesian dia, daft idiot!

    0

    0
  89. Mek Noor says:

    Hidup PAS !!!!!!

    0

    0
  90. oky says:

    aku sudah boikot TV3….

    0

    0
  91. Tongok Bongok Sodok says:

    Isu Lahad Datu senyap…sekarang..patutla…rupanya angkara UMNO. Ha, beri lah lagi IC dan passport Malaysia pada pendatang…..ya UMNO-BN?

    0

    0
  92. Pendek Bin Padat says:

    tak salah aku akan mengundi pangkah pembangkang kerana ptpn, harga minyak, kereta akan turun. tak salah pun kan…..
    jadi sayanora lah umno buat selama-lamanya.

    0

    0
    • insanbiasa says:

      sedar lah wahai melayu2 yang mengundi pkr and dap bahawasanya anda telah mengadai tanah anda sendiri kepada bangsa lain..jikalau pembangkang dapat memerintah..selama 5 tahun tu la anak cucu kamu menderita akibat anda sendiri..keistimewaan yg kita ada akan dihapuskn seperti mana negara jiran kita..sebagai penduduk di selatan tanah air di mana berdekatan negara jiran di..di tempat ku majoriti adalah cina dan melayu hanya mendapat keistimewaan tinggal di rumah flat..kami melayu di sini ibarat ditindas..tak sedar kah kamu suma..harga kereta/minyak turun pendidikan percuma itu suma hanya onar saja..yg mereka mahukan ada tanah malaysia..fikir2 kan

      0

      0
      • saya lalala... says:

        betul tu… aku bukan nak cerita pasal salah laku pemimpin.. video/skandal tu aku x campur… menjadi fitnah bila menyebutnye… aku bukan tak nak sokong pas.. tapi bile pas menang bukan mereka yg akan jadi pemimpin.. berbalik pada PKR & DAP yg akan control PAS.. PAS handal dlm agama tapi bukan ekonomi.. sungguhpun kite tak suke najib tapi kite kene sokong umno.. krn umno la bumiputera bertahan.. jgn takut.. kita masih ada kuasa sultan & raja… hukum hudud mmg tak salah krn ia hukum Allah.. pemimpin bkn islam setuju aje.. tp anwar sedikit ragu2 nk jlnkn hukum ni jugak.. kite malaysia bukan same mcm kat tanah arab.. tgklaa kat penjara sana.. byk orang islam melayu.. kalo hukum hudud djlnkn tntu2 melayu yg byk kene.. bangsa & agama lain tak kesah pun kan itu hukum islam mereka terlepas.. silap2 mereka tak tbuka hati nak masuk islam krna fikir islam itu kejam.. skrg pun angkat sumpah laknatullah org daa x kesah daa.. kalo nk jatuhkan org suke2 jek sumpah.. kang generasi akan dtg x salah pun kene hudud.. jgn cakap pasal hrga brg nak turun atau free.. semua negara pun tak ada yg turun.. itu semua akan mbebankn negara.. biarla gaji yg naik… just follow the flow…
        # penyokong pas.. nk mencerca pun fikirla.. contohila keperibadian tuan guru nik aziz anda.. dia baik dia ulama.. kalau anda mencerca same jek anda tak ubah macam penyokong parti lain yg anda maki2..

        0

        0
        • Anonymous says:

          ni komen pakai akal je xpakai ilmu.. ke laut dah.. awok ni.. indah islam tu indah dgn sndiri.. hudud tu hukum Allah. lenkali taktahu pape bab hudud sy suggest wat research dlu seb komen.. islam kejam bila laksana hudud adalah satu pndapat yg rasional. hudud pernah dilaksanakan di terengganu sebelum merdeka natijahnya kurg jenayah.. so impak nya lebh baik.. zmn Rasulullah jalankan hudud adakah dkwah terhenti? adakah kurg yg menuntut ke jalan Allah? sy kira tuan perlu lihat blk sejarah.. kacau akidah kita.. sy percaya tuan leh usaha dlm mengkaji sndiri kecantikan islam dr segi hukum hakam yg Allah dh bg guide line pd kita.

          0

          0
        • saya lalala... says:

          itu saye tau.. sy pun tak kesah kalo hudud tu ade.. nak takut ape sbb sy tak salah.. awak pun kene fikir.. pandangan org bukan islam dalam hal ni.. dorg tak kesah sbb dorang kafir tlepas.. jgn samekan terengganu.. sbb jenayah kat negeri lain tak semesti rakyat dr negeri itu.. sy cume risaukan mereka yg tak bsalah jek.. sbb skrg org sumpah laknat daa buat sesuke hati…

          0

          0
  93. Nieta says:

    astagfirullah..scara x langsung AS sdh memfitnah PR..aduhaii..baik ko terbitkan byk2 drama b’unsurkan islamik la azhar….salah bidang ko ni..blajar arcchitectural tp nak ckp pasal politik…mmang x sesoaii gitu..

    0

    0
  94. TakdeName says:

    Byk benda nak ckp tp malas.. Yg aku nak pesan, jgn lupe mengundi dan sile jgn tgok tv n bace paper yg dah dibeli gov.. Bukak youtube tu, cube tgok ceramah2 pas n PKR walaupun korg benci tp cube tgok supaya takde la kite nie dibutakan oleh media2 yg dah dibeli gov.. Dan cube buat perubahan, Rasulullah SAW pun suruh kite berhijrah utk kebaikan n maknenye kalo kite cube buat perubahan mungkin kite akan dpt kebaikan tu.. Dan kalo perubahan yg kite buat nie tak bagus, kite buat lg perubahan lg 5tahun.. Tak susahkan?!

    0

    0
    • InsanBiasa says:

      kalau tukar parti untuk undi pas xpe..tapi kalau tukar untuk undi pkr dgn dap..selamat jalan! orang yang kurang bijak je buat mcm tu

      0

      0
  95. TakdeName says:

    Byk benda nak ckp tp malas.. Yg aku nak pesan, jgn lupe mengundi dan sile jgn tgok tv n bace paper yg dah dibeli gov.. Bukak youtube tu, cube tgok ceramah2 pas n PKR walaupun korg benci tp cube tgok supaya takde la kite nie dibutakan oleh media2 yg dah dibeli gov.. Dan cube buat perubahan, Rasulullah SAW pun suruh kite berhijrah utk kebaikan n maknenye kalo kite cube buat perubahan mungkin kite akan dpt kebaikan tu.. Dan kalo perubahan yg kite buat nie tak bagus, kite buat lg perubahan lg 5tahun.. Tak susahkan?!

    0

    0
  96. al says:

    Fitnah lagi Anwar?
    Ini kenyataan dari bapa Saiful Bukhari yg fitnah Anwar, Seorang bapa lebih dekat dgn anaknya,mesti lebih tahu dan lebih faham ape yg berlaku.
    http://www.youtube.com/watch?v=HGK44dRjo0M

    Dalang semua ni adalah datang dari pegawai kanan PM kita. bertapa Hina nya kita dipimpin, dibawah pemimpin berhati syaitan.

    Ini pengakuan Pegawai Kanan PM, yg telah insaf dari perancangan rapi fitnah Anwar.

    0

    0
    • parodypasola says:

      bapa saiful dekat dgn saiful?? biar benar statement ni?? nak tahu sapa bapak saiful, pi tanya saiful sendiri..bapak dia tinggalkan mak dia masa saiful kecik laa..jgn sebarang cakap..bapak dia jenis tak bertanggungjawab..bapak dia hanya terbit tiba2 semenjak saiful laporkan dirinya diliwat..org byk berhutang mcm bapak saiful ni akan tonjolkan diri bila dia nampak opportunity untuk manipulate situasi semasa agar poket dia tebal..sebelum ni, dia tiba2 berada di belakang saiful w/pun tak pernah diundang saiful..sebab apa? sbb dia nampak dia boleh buat duit di situ..sekarang dia dibeli PR..hanya org2 yg kenal sapa bapak saiful dan saiful sendiri aje yg boleh cakap mcm mana hubungan sebenar diorang anak beranak..rakyat tak payah percaya la apa spin oleh PR tentang bapak saiful ni..muntah hijau aku baca! sebab aku terlebih kenal siapa dia!

      0

      0
  97. anoi nak ngundi says:

    anoi nak habaq mai..walaupon anoi ni suka pada gosip2 panas macam dalam BN ni.tapi anoi tak sokong bee end.depa dok kata pasai agenda melayu,agenda org cina dan segala macam agenda!! macam depa pulak tuhan tau apa nak jadi.suka ramal2 tak baikk noo.la ni kita cakap pasai benda yang depa dah buat..rasuah sana rasuah sini.ambik duit bagi anak bini berjolo.anoi marah tauuu!! anoi dok pinjam duit bank pon anoi kena interest 4-6%..tapi kak jat dapat beli kondo bagai bagi lembu2 depa dok kondo dapat interest 2%…lepaih tu anak2 depa bejoli sakan.anoi marahhhh!!!

    0

    0
  98. Anonymous says:

    maaf la cakap, xhabis2 minta DSAI bersumpah, fahamilah n kaji lah dulu hukum n info ttg bersumpah tu,baru bercakap,tq

    0

    0
    • kay99 says:

      apa kata kau bgtahu apa hukum nya? kau pun sekadar copy paste apa pemimpin PR cakap..jgn cepat sgt percaya apa dikatakan org lain..tak semuanya betul

      0

      0
  99. pengundi atas pagar says:

    IQ politik aku sgt rendah tp aku tetap pegi mengundi..boleh kata aku ni atr berjuta pengundi atas pagar yg mana tak tegar menyokong mana2 pihak dan tak penah dgr ceramah politik.video lucah ke.. duit brim ke.. cakap bohong ke..bg aku sama je semua..politik mmg kotor. konsep memilih aku senang je…aku pilih parti yg ada satu pendirian dan selamat utk keluarga aku, anak2 aku.
    bila baca komen2 kat atas ni…yg kutuk PKR ni tak de lain asyik ungkit citer2 lucah..hentikan lahhh..citer da basi. yg sokong PKR pulak rata2 marahkan kerajaan yg ada..cadangn aku, kalau nak tarik undi jgn kutuk kerajaan tp offer apa yg PKR boleh bg yg kerajaan tak bg. aku org melaka. ari tuh nampak poster “PKR menang, tol free”. terus ty hubby, brapa kali setahun kita masuk tol? hubby jawab “thn lps 4 kali”. aku tau byk lg perkara lain, aku mmg tak pandai pasal politik, so pls..offer something yg aku yakin ianya bukan kata2 dan takde masalah lain kalau PKR memerintah 1 kapal dgn 3 nakhoda. aku org bodoh politik tp undi dr org yg mcm aku ni rasanye paling ramai…
    oh, pasal video azhar sulaiman, skt pon tak terkesan dlm hati tp bila part yg last tuh aku tak tahan nak ketawaaaaaa….hahahahahaaa!

    0

    0
  100. cikgu hj dalik says:

    Kurang 4 hari sebelum hari mengundi pada 5 Mei 2013, lonjakan sokongan rakyat terhadap BN semakin mantap dan kukuh alhamdulillah!…Di mana saja PM menjejakkan kaki utk berkempen dn bertemu rakyat beliau disambut dgn penuh meriah dn keceriaan.
    ini dikataka satu indikasi amat positif bahawa rakyat dah sedar bahawa BN sesungguhnya ikhlas apabila ia menyatakan iltizam utk berubah menjadi kerajaan yg lebih prihatin, telus ,bertanggungjawab dn dinamik….sama2lah kita doakan agar BN beroleh kejayaan cemerlang dan berjaya membentuk kerajaan yang amat mantap…InsyAllah!
    . GELOMBANG BIRU AKAN MENJADI KENYATAAN
    NAJIB TUN ABD RAZAK AKAN MENJADI PILIHAN
    HIDUP BARISAN NASIONAL!
    SATU MALAYSIA!

    0

    0
  101. naz says:

    kesian tgk orang melayu diperbodohkan,,, igat lah satu sejahat jahat orang melayu tu pun dia tetap orang islam,,, tapi sebaik baik orang kafir tue dia tetap orang kafir,,, buat la pilihan anda, pilihan anda pilihan masa depan anak2 anda… jangan sampai nak tunggu lagi 5 tahun baru nak pilih yang tepat dah terlambat bro… semua ya sudah diubah dan tak akan jadi seperti sebelum yer…

    0

    0
  102. Anonymous says:

    kerana pemahaman parti politik masing2..sesama Islam bermusuhan..UMNO&PAS x leh bergabung ke..PKR & DAP gth!!!

    0

    0
  103. Anonymous says:

    bodoh

    0

    0
  104. shida ojt says:

    ghahahahahhaa..

    0

    0
  105. miss propa says:

    macai adalah macai jua…..

    0

    0
  106. Anonymous says:

    Salam.
    jangan membuat sebarang kenyataan berkenaan dengan Parti Kerajaan BN anda mungkin di pantau setakat ini beberapa individu telah di tangkap akibat isu Hasutan dan Fitnah yang di lemparkan ke atas Parti Kerajaan BN.
    Harap maklum…

    0

    0
  107. bobo malaya says:

    walau macammana pun BN telah berjaya memenangi Pru 13 yg lalu….walau difitnah dicaci namun barkat kesabaran orang2 Melayu yg tetap setia kpd bangsanya…juga dgn pertolongan Allah yg masih sayang kpd nasib bangsa melayu…akhirnya kerajaan BN yg didukung oleh umat Melayu majoriti dn kaum2 bumiputra Sabah sarawak juga orang india telah berjaya meneruskan pemerintahannya di negara malaysia tercinta…tahniah BN!

    0

    0