(VIDEO) Anak Muntah & Cirit Lepas Makan Bubur, Rupanya Ada ‘Benda’ Lain Jadi Punca!

Trending

(VIDEO) Anak Muntah & Cirit Lepas Makan Bubur, Rupanya Ada ‘Benda’ Lain Jadi Punca!

Adat sebagai pengguna, pasti kita mahukan barangan yang berkualiti, bersih dan selamat kan?

Bukan apa, kalau boleh kita nak elak dari berlaku sebarang kesan bahaya seperti cirit-birit, sakit perut dan sebagainya.

Advertisement

Namun lain pula yang terjadi kepada wanita ini yang berkongsi insiden dimana anaknya mengadu sakit perut setelah makan pek bubur ‘instant’.

Bukan itu saja, anaknya juga muntah bekali-kali dek penangan bubur yang dimasak itu. Eh, kenapa ni?

Nak dijadikan cerita, si ibu telah memasak instant bubur untuk anaknya. Pada mulanya, bubur yang dipanaskan itu tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda yang pelik pun. Tanpa persoalkan banyak perkara, si ibu pun terus menjamah anaknya.

Selepas anaknya mengadu sakit, ibunya terus menyelidik dan ternyata bubur berkenaan sudah rosak sehingga memberi padah buruk buat anaknya.
Perkara terbongkar selepas si ibu melihat sisa muntah anaknya  seperti ada ulat kecil. Tidak cukup dengan itu, wanita itu juga memeriksa lebihan bubur sebelum ternampak ulat dan kutu yang sangat jelas.
Ulat kecil dalam bubur
@melysapratiwi7Balas @ckd12 ini mbk vidio td sore? original sound – mama nya rafif

@melysapratiwi7Ya Allah ???? sumpah aku kecewa sama bubur kemasan ini. Pdhal sudah jd favorit anak aku? Oh No – Kreepa

Semoga insiden ini dijadikan pengajaran buat semua ya, sebelum beli pastikan semak dahulu tarikh luput dan kualiti produk. Syarikat pengeluaran juga perlu lebih peka supaya perkara sebegini tidak berulang. Parah!
Apapun, moga anak wanita ini terus sihat seperti sedia kala ya. Aamiin..

 

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...