Written by Bella | January 3rd, 2018

Siapa yang tidak kenal dengan pelawak Achey, daripada orang dewasa sehinggalah kanak-kanak pasti terhibur dengan lawak  beliau.

Namun, disebalik segala senyum dan tawa Achey demi menghiburkan kita, terdapat kisah sedih dalam hidupnya dan isteri, Nor Hasanah Yahaya yang belum lagi dikurniakan cahaya mata walaupun sudah 7 tahun mendirikan rumah tangga.

Menerusi rancangan Di Balik Tawa baru-baru ini, luahan sedih Achey  dan isteri beliau mendapat perhatian ramai. Pelbagai tomahan yang mereka harus hadapi kerana isu tersebut.

Penguat pasangan ini adalah dengan menumpang kasih sayang anak-anak rakan serta saudara-mara mereka. Achey dalam nada sebak meminta maaf sekiranya ada sesetengah orang kurang senang jika beliau mendekati anak-anak mereka, beliau memohon untuk meminjam kasih sayang anak-anak itu sekejap sahaja.

Tersentuh hati kami dengan segala luahan Achey dan isteri. Kami mendoakan agar mereka berdua kekal tabah dan sabar serta jangan peduli dengan percakapan orang lain. Percayalah perancangan Allah SWT itu adalah yang terbaik dan rezeki itu boleh datang bila-bila masa sahaja. Teruskan berdoa dan jangan putus asa.

16 responses to (VIDEO) Achey Dan Isteri Luah Rasa Sedih Belum Dikurniakan Cahaya Mata

  1. anita says:

    Takpe lah aceh. itu semua rezeki dari Allah. banyak berdoa, bersedakah, bantu anak2 yatim. insyallah ade rezekinya nanti..Allah maha kuasa, allah tahu untuk beri yang terbaik pada hambanya..

    32

    0
  2. Anonymous says:

    Saya doakan Achey n Hasanah dapat baby tahun 2018 ni. Aamiin :)

    40

    0
  3. MakDara says:

    Mak Dara tngok pun rasa nak nangis. Nasib dalam office.Sabar ye aceh n wife. Mungkin Allah beri rezeki wang dan yg lain2 dulu. Baru lah ada rezeki anak. Yang penting usaha dan doa. Jangan putus asa tau. Tabik dgn aceh masih setia dgn isteri.

    14

    0
  4. Nyonya Mansor says:

    Achey dan isteri jangan bersedih, kadang2 Allah turunkan hujan sebab Allah nk tunjukkan pelangi kat kita..mcm saya sudah 9thn berkahwin tapi tiada anak..mula2 menangis bila kwn ofis lepas 1-1 mengandung..tapi bila seorang sahabat sy jumpa sy bercerita mengenai Siti Aisyah yg juga tidak punya zuriat bertanya pada Nabi Muhammad siapa yg akan jemputnya di syurg nnt sbb dia tidak punya zuriat..Nabi berkata ada 7 golongan yg Aku akan jemput dia di syurga salah seorang ialah suami/istri yg tidak punya zuriat..Terasa batu terlepas dari bahu bila mendengarnya..
    Takpe take positif mungkin Allah nk bagi kita nikmat yg lain..jom kita ambil anak angkat Palestine..masih ramai anak yg perlukan bantuan kita..Mungkin itu tujuannya Allah bagi kita ujian macam ni..Redha..manisnya pastu datang

    21

    0
    • Anonymous says:

      berat ujian untuk suami isteri yang tidak punya zuriat…aku yang 4 tahun tunggu pun macam2 dugaan, sebab tu ganjaran besar di akhirat sana
      teruskan berdoa dan berusaha ye sahabat2…selagi ada cara anda cuba sahaja
      lain2 berserah kepada Yang Maha Esa

      6

      0
  5. aku says:

    amik je ank angkat..ivf ke

    0

    5
  6. STANZA says:

    kadang kala yang tanye soalan bila nak ada anak ni mcm xde iman..bukan nye xusaha tapi perancangan allah tu sebaik baik perancangan…tahu lah yang tanye soalan tu dah beranak pinak..tapi yg beranak pinak tu bila ada anak mcm xreti nak jaga elok2..perangai nauzubillah..maaf la bukan nak mengumpat..ini datang rumah kita anak2 nye lompat atas sofa..bukak icebox ambil makanan sesuka hati..pecah kan gelas..ade skali tu main lompat2 atas katil bilik kita..Lepastu si parents pulak buat bodoh jer lansung xmelarang…Allahuu tercabar betol iman…Bila mcm ni allah kasi hint pada yang lambat dapat zuriat..Jaga amanah allah kasi elok2…bukan senang dapat pastu ko xjaga dan xbagi didikan…

    15

    0
  7. Limaubali says:

    Jgnla kita dok sindir2 org yg belum dikurniakn zuriat.. kesedihan yg dilalui oleh pasangan suami isteri yg belum ada zuriat sangat dahsyat…. harap achey dan isteri tabahkn hati..dan semoga Allah segera kurniakn rezeki zuriat pada pasangan bahagia ini..ameen..

    9

    0
  8. nana says:

    sedih bler kenang. perempuan pon nk merasa zuriat sendiri. ada yg telan mcm2 ubat sampai tak larat. ada yg nangis2 lps kena ivf sbb sakit. ada yg pantang mcm2 sbb kan nk zuriat. jgn dok mengata plus perli. ada tu anak berderet tp tang duit cukup2 nk sampai gaji tu pon dh ikat perut. jodoh, rezeki n maut tu rahsia allah, semua ada sebab n hikmah. tinggal usaha je.

    8

    0
  9. Pigira says:

    Sedeh mmg sedeh. Aku ni ade anak sorang sedih ada seorang anak je. Lebih2 lg bila check kat doktor, aku dpt tau tiub falopio aku tersumbat. Apatah org yg x pernah merasai anak langsung. Takpe achey n wife. Semua insan ada ujian masing. Hargai saja apa yg ada. Dah terus berdoa n usaha. Aku doakan achey n wife dpt zuriat

    4

    0
  10. anak doa says:

    saya 4 tahun xde rezeki anak.. tp satu hari terjumpa sorg ustaz ni..ni cakap puasa
    sunat tiap senin n khamis.waktu azan utk berbuka,sbelum makan niat la apa kita nak. waktu hujan,niat apa kita nak. tiap kali sedekah n jumpa bekas sedekah, sedekahlah hatta 10sen pon xpe.niatkan apa kita nak.. buat dhuha tiap hari..niatkan apa kita nak..selalu amalkan doa mudah rezeki utk peroleh anak..selalu dgr doa dhuha..niatkan apa kita nak..
    3 bulan saya buat sume tu tnpa henti.. alhmdulillah.. ada zuriat bertapak dalam rahim saya.. sntiasa amalkan.. saya sudah mengandung anak ke2 skrg.. alhamdulillah.. sedikit perkongsian utk peroleh rezeki anak.. anak saya org panggil anak doa sbb org nmpak apa saya buat untuk dptkn beliau. moga ank saya jadi ank2 yg soleh dan solehah.. jgn give up. insyallah.akan sampai masanya..doa usaha dan redho mesti ada dalam diri kita dan pasangan kita..

    13

    0
  11. melati says:

    Berenti Menjerit & Berenti Attention seeker kot …!!! hmmmmmmmm

    0

    4