Ustazah Asma’ Harun Gesa Group Facebook ‘Riak Apa Hari Ini’ Ditutup

Trending

Ustazah Asma’ Harun Gesa Group Facebook ‘Riak Apa Hari Ini’ Ditutup

Majoriti masyarakat Malaysia menggunakan laman Facebook menjadi satu platform untuk berkongsi sesuatu terhadap orang lain. Namun, pada masa yang sama ada perkara yang perlu dikongsi dan ada juga tidak wajar untuk dikongsi kepada orang awam.

Terbaharu, sebuah group di Facebook telah ditubuhkan dengan nama ‘Riak Apa Hari Ini’ menjadi tempat untuk pengguna-pengguna Facebook berkongsi atau menunjuk sesuatu (riak) di dalam group tersebut. Walaupun kewujudannya baru sahaja di Facebook, namun ianya mampu memperoleh 128,000 ahli di dalam group tersebut.

Advertisement

Sehubungan itu, kewujudan group ini mendapat perhatian daripada seorang pendakwah bebas iaitu Ustazah Asma’ Harun yang berpendapat bahawa group tersebut perlu ditukar nama atau ditutup terus.

“Pelbagai kemungkaran dan dosa sedang dihalalkan atas nama gurauan.”

Tambahnya, group tersebut menggalakkan perbualan bebas gurau senda lelaki dan perempuan, mendedahkan aurat, menunjuk harta yang dimiliki dengan caption riak tapi diselitkan dengan unsur gurauan.

Advertisement

Rata-rata ramai juga yang bersetuju bahawa budaya menunjuk-nunjuk atau riak ini tidak sesuai untuk dilakukan.

Sumber 

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...