August 28th, 2020

Tampil menegur pemakaian golongan wanita ketika melakukan aktiviti berbasikal, pendakwah sensasi Ustaz Abu Syafiq kini kembali mendapat perhatian netizen selepas beberapa isu sebelum ini dibangkitkan.

Ustaz Abu Syafiq Selar Wanita Berpakaian Ketat Ketika Berbasikal

Menurut Abu, sudah terang lagi bersuluh bahawa jelas haram sekiranya memilih untuk mengenakan pakaian yang ketat.

“Pakaian wanita berbasikal yang jenis ketat sudah pastilah HARAM. Bayangkan kalau terkemalangan. ‘Mati katak’ gitu jeklah dengan dosa.”

Sementara itu, Abu tidak ketinggalan menyindir sikap wanita yang tidak mengemas rumah gara-gara berbasikal.

“Berbasikal tapi rumah bersepah dan busuk tak kemas. Malu lah wei!”

Ustaz Abu Syafiq Selar Wanita Berpakaian Ketat Ketika Berbasikal

Meskipun begitu, Abu dilihat langsung tidak menyatakan kepada siapa posting tersebut ditujukan. Bahkan tiada nama sesiapa dikaitkan dalam isu berkenaan.

Terdahulu, kecoh di media sosial apabila Abu memaklumkan kepada umum bahawa pendapatan hasil menjadi seorang Youtuber kebanyakkannya haram. Malah tampil menegaskan  pekerjaan itu tidak langsung menjamin kesenangan hidup di muka bumi ini.


3 responses to “Ustaz Abu Syafiq Selar Wanita Berpakaian Ketat Ketika Berbasikal”

  1. Acah suci says:

    Laki berbasikal pun harap bini yg kemas rumah, kalau x busuk je ? jarang r tgk husband nk basikal ngn bini..nak jimak je cari

  2. terbaik says:

    Ustaz bodoh, gemuk mcm badak, menjaga kesihatan dan fitness tu tuntutan agama.. mana ko tau rumah yang kayuh ni busuk? ko yg muka busuk!!!

  3. mak kantan says:

    diam la ngkau….nk berbasikal, join je la….nyibuk ngata org,muka pun mcm jibraun..gila glamour

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...