Written by Bella | March 8th, 2019

Tidak lama lagi adiknya, Nelydia Senrose bakal berkahwin, sebagai kakak tentunya Uqasha Senrose dihujani dengan pelbagai soalan tentang bila pula gilirannya untuk mendirikan rumah tangga? Tidak kisah adiknya langkah bendul?

Bagaimanapun, Uqasha sedikit pun tidak terkilan dan memberitahu beliau enggan terburu-buru mencari pasangan.

Tidak timbul perasaan tertekan sebab saya percaya jodoh itu ada, mungkin lambat sahaja. Kalau kahwin cepat tetapi akhirnya orang itu bukanlah jodoh yang betul pun, untuk apa. Kenapa perlu memperjudikan masa depan dan hidup untuk orang yang salah. Pendirian saya mudah, biar lambat asal selamat. Saya gembira dengan apa yang saya ada sekarang.

Berbicara tentang lelaki idamannya, Uqasha sebenarnya tidak pentingkan soal status ataupun pangkat tetapi mahukan seorang lelaki yang kuat pegangan agama dan mampu membimbing dirinya.

Saya tidak pandang soal itu sangat, asalkan ada perasaan melekat di dalam hati, orangnya baik dan boleh terima keburukan terutama kisah silam saya, itu sudah memadai. Perkara paling penting juga, saya mahu kami sama-sama percaya diri boleh berubah ke arah lebih baik. Seteruk mana pun kisah hidup seseorang perempuan, lelaki tersebut mestilah boleh membimbingnya dan ada pegangan agama yang kuat.

Semoga satu hari nanti Uqasha akan bertemu jodoh dengan seorang lelaki yang baik. Betul kata beliau, dalam soal perkahwinan dan memilih pasangan hidup, kita tidak harus terburu-buru. Biarlah ambil masa sedikit asalkan nanti berkekalan.

Sumber Berita : Kosmo

39 responses to Uqasha Senrose Mahu Bakal Suami Kuat Pegangan Agama

  1. Anonymous says:

    kalau mcm tu ko selalu lah melawat tabligh, sana byk org kuat2 agama..tapi ko perlu pakai niqap..agar x siapa kenal diri ko dulu. Tak gitu.

    • Anonymous says:

      orang kelantan kan ramai..pilih je laki kelantan yg ko berkenan.

    • Anonymous says:

      sha gigi jgn lah bt putih sgt. nampak x cantik n fake

    • Anonymous says:

      Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah..kerana si soleh dan si solehah adalah insan biasa. Perkahwinan adalah sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI

    • Anonymous says:

      Kenapa ramai sangat yang butthurt? Bagus ape dia niat mcm tu. Yang butthurt ni rasa diri tu makhluk terbaik dimuka bumi ni atau antara manusia yang tak menepati ciri2 uqasha nak tu?

    • Anonymous says:

      kawen je ngan ashraf muslim or akhil hayy.. :D

  2. minah jambu say NO to drugs says:

    Kawin la ngan ustaz ..

    • wekkkkkkk says:

      jodoh itu rahsia ALLAH. Tidak semua impian kita akan ditunaikan olehNya.
      kalau x ada jodohpun hingga ke mati, ada ustaz cakap yg selalu bersiaran di chanel radio 87.7fm atau 93.7fm setiap hari jumaat uztaz tu ckp ” diri mereka itu disambut oleh Rasullullah s.a.w nnti”..

      itu yg aku dgr.

      • Nini says:

        Ya betul wekkkkkkk org yg bujang hingga kemati akn mendpt sufa’at Nabi Muhammad SAW, dn hanya hadis samar saja yg mengatakan hanya org yg berkahwin saja yg Nabi Muhammad mengaku umatnya. Jgn nk menakut2kn umat Nabi yg tak kahwin yg mmg tiada jodoh. Cukup kesian aku dgn arwah makcik sebelah rumah yg cantik bersopan tapi membujang sb faktor kesihatan. Moga rohnya dicucuri Rahmat buat makcik Siti Dewi Fatimah binti And.Hamid Shah..Al Fatihah Aamiin YRA.

  3. minah jambu say NO to drugs says:

    mungkin dia nk laki yg mcm ashraf muslim hensem pegangan agama pon boleh tahan …yg jubah jubah dia tknk..

    • Anonymous says:

      terpaksa lah berebut dengan wan sakinah…. Dr Dayana ok je dia ada kerja sendiri tak perlu bergantung dengan ulama besar Serap Gatal tu………. tapi Ustaz Akill Hayy pun ada boleh berkongsi dengan wahidah………. retis juga kan faham antara satu sama lain sama level……. tapi dgn Dr Dayana not our level…

  4. nel says:

    Seteruk mana pun kisah hidup seseorang perempuan, lelaki tersebut mestilah boleh membimbingnya dan ada pegangan agama yang kuat.

    adoiii kelakar plk bce ..uqasha ni klu mcmtu laki kt luar pn bg ayt tbalik kt ko …
    Seteruk mana pun kisah hidup seseorang LELAKI, PEREMPUAN tersebut mestilah dia boleh bimbing dan ada pegangan agama yang kuat.

    – moral nk dpt yg baik kite kna jadi baik dlu mkck ..klu ko bpoya2 skrg nk hrp laki baik masuk minang tgu la zmn kete terbang

    sudhnyer uqasha x kawen2 ahahaha

  5. faraj says:

    hahaha ..pegang konek pun dh 44 purnama tk kunjung tiba…..ko ikut lah Neelofa simpan kucing byk2 nanti dh tua ko dan Neelofa sembang ler dgn kucing…..9

  6. Anonymous says:

    tackelah remy ishak..

  7. Anonymous says:

    ada kisah terbaru di laman berita..”che ta mahu saman malu bekas pemandu”..apa ke hey ni

  8. esah jendul says:

    kelakar je statement artis2 ni…nak yg warak…cmtu ko kawin la dengan suhaimi bumi flat tu…orgnya bkn je warak tp terlebih islamik…muka pun iras taufik katanya…hahaha

  9. Anonymous says:

    tak perlu kawenlah..penat lah kawen ni..enjoy je kemana-mana

  10. Sofea says:

    Nak pasangan yg baik… diri sendiri kna berubah… tak boleh la harapkan pasangan yg nak didik jadi baik baru nak berubah.. esok2 cerai cakap dah tak sefahaman sebab tak nak berubah.. nak jadi diri sendiri, tak nak hipokrit lah katanya..

    Just my opinion

  11. faraj says:

    waakaka…”Pegangan Hidup pun mcm org tak Btol….tunggu Tunang tak sampai2 dh 44 purnama…..ikut jer laj mcm Neelofa , Bela Kucing2 byk2..dh tua nanti ckp lah dgn Kucing sorang2…..”

    • Mari Ana Saporna says:

      Asal pompuan tak kawen je org suruh bela kucing. Menyampah. Boleh je kan kalau tak bela apa apa. Cakap ngan mak ayah, kawan kawa , anak buah.

  12. bawang skuad says:

    lelaki yang baik takkan tanya masa silam perempuan. Tapi perempuan yang baik akan jaga maruah dia dari dirosakkan lelaki lain.

  13. Anonymous says:

    Alahai korang ni… dia ckp nk org yg bole bimbing dia pun korang kecam. Mcm korang bagus sgt..

  14. Anonymous says:

    bila bcakap x suluh diri nilah jadinye. Jodoh dan kehidupan ni nak yg BERAGAMA dan BAIK kena MULAKAN DARI DIRI SENDIRI. Ni diri sdiri GRED D ada hati nk GRED A….Alahaiiiiii speechless.

    • Anonymous says:

      Ko tu gred A sangatlah? Komen nan hado camni ntah2 gred E pun tak kut.. ?

    • Anonymous says:

      Pergghhh. Jangan buat kerja tuhan.. kita ni manusia. Buat kerja manusia je.. Xyah nak gred2 kan orang. Malaikat pun kerja dia mencatat baik buruk manusia je. Yang tentukan syurga neraka tu Allah.

  15. KUKUBIMA says:

    LELAKI YANG BAIK PON NAK CARI ISTERI YANG KUAT PEGANGAN AGAMA

  16. Anonymous says:

    pilih lah Ude Peroboh masjid tu…. dia setia…. tengok izreen terus milik sdn bhd…. tapi tunggu Izreen Kojol beranak dulu…….. Ude biasa buat begitu……. Nyanyi2 dulu u uquasa sebab Ude tu kaya main muzik……… tulah Izreen jatuh cinta dan ude peroboh masjid ceraikan isterinya sebab retis cantik……… awak pun retis cantik…. godalah Ude tu tinggi taraf agamanya hingga cerai bini………..

  17. Eliesa says:

    Jodoh adalah cerminan diri sendiri. Macam mana nak jodoh kuat agama sedangkan kau sendiri tidak menurut perintah Allah. Pakai tudung tutup aurat taknak lepastu pakai baju pun seksi. Eh lawak lah.

  18. tanyaje says:

    tengku bakar yang ex-bf dia ni skrg dah kahwin kan? kahwin dgn anak Agong baru ni.

  19. bibik_cun says:

    halaahhh.. halahhhh .. halaaahhhhhhh…..

    kate xde apape pilihan utk jdkan suami.. ni ape???

  20. Anonymous says:

    Seteruk mne pn perempuan msti mahukan lelaki u baik untuk membimbing…aku x heran klu perempuan y ckp camni..sbb mmg sifat wanita itu dibimbing…lelaki sbg pemimpin spttnye membimbing wanita bkn menghamcurkan wanita…lelaki y baik wlpn x warak cam asyraf muslim akn jg maruah seorang wanita dan x kan sewenang2 mnta y bkn2 pd wanita..tp aku pelik klu lelaki y ckp nk “wanita y baik” sbb sbg lelaki ko y didik wanita bkn wanita didik ko..aku sbg lelaki pn akui zmn skrg nk cari lelaki y btl2 baik,bertggjwb,jg solat,jg agama ni ssh…sgt ssh…hrp uqasha doa bykw dan cb tuk jd baik..i.allah akn dpt jgk y baik…

  21. umairah says:

    knp aku rse kelakar baca tajuk berita ni yer… apapun slmt to u la sis

  22. minah_loy says:

    hahaha….ko bertudung pun bukak…..ada hati nak cari yg beriman…lelaki pun nak cari yg beriman jugak…lelaki yg baik utk perempuan yg baik jugak..