“Umur 13 Dah Pandai Minum!”, Netizen Dedah Perangai Pelajar Gelar Guru ‘Pondan’

Trending

“Umur 13 Dah Pandai Minum!”, Netizen Dedah Perangai Pelajar Gelar Guru ‘Pondan’

Kes seorang guru merotan pelajar yang menggelarnya ‘Ah Kua’ (Pondan) sehingga berbirat kini tular dan mendapat perhatian orang ramai sehingga satu siasatan rasmi telah dijalankan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia.

Majoriti umum bagaimanapun menyatakan sokongan kepada guru itu, menyifatkan sikap melampau pelajar itu sendiri yang menyebabkan guru memberi hukuman demikian. Tambahan pula, salah seorang pelajar guru itu memberitahu, dia seorang yang amat baik.

Advertisement

“Kerana dialah aku pandai Bahasa Malaysia.”

Manakala salah seorang pelajar sekolah itu yang didakwa di Johor Bahru pula memberitahu, pelajar ini bermasalah dan sudah pandai ke pub untuk minum walaupun hanya berusia 13 tahun.

“Maknya pun buat laporan polis palsu.”

Malah, pelajar itu tanpa segan silu memuat naik gambar sedang minuk ke akaun Instagram miliknya.

Advertisement

“Minum arak muat naik ke IG”

Kedua-dua pihak sebenarnya ada salahnya dalam hal ini. Apa yang penting sebagai ibu-bapa, ajarlah anak anda disiplin di rumah sebelum dia didisiplinkan oleh orang lain. Ini pasti tidak terjadi sekiranya pelajar tersebut tidak menghina guru itu di depan umum dalam kawasan sekolah. – amazingnara.com

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...