Umpan Untuk Aniaya Kucing Dan Anjing Jalanan, Roti Dan Sosej Disumbat Paku Dan Jarum

Trending

Umpan Untuk Aniaya Kucing Dan Anjing Jalanan, Roti Dan Sosej Disumbat Paku Dan Jarum

Sebelum ini kecoh apabila gambar kucing dan anjing jalanan yang dicat/disembur pewarna tular di media sosial. Aktiviti kekejaman pada haiwan jalanan itu dikatakan dilakukan oleh individu yang tidak bertanggungjawab untuk tujuan menganiaya haiwan tersebut.

Baca: Dahulu Trend Anak Ayam Berwarna, Kini Anjing Dicat Warna Hijau

Advertisement

Yang terbaru pula, netizen menjumpai makanan yang diberikan kepada haiwan jalanan yang disumbat dengan benda yang merbahaya. Roti dan sosej yang ditinggalkan di tepi jalan ini telah disumbat dengan paku dan jarum.

“PLEASE ALERT! Tolong tengok makanan yang ditabur di perumahan dan kawasan parking anda, dikatakan makanan ini sengaja diberi pada anjing dan kucing makan.”

sosej paku

Kredit: Facebook

roti paku

Kredit: Facebook

Perkongsian di Facebook Kelab Pencinta Kucing Malaysia ini dimuatnaik untuk memberi kesedaran kepada orang ramai di luar sana. Kebiasaannya paku dijumpai di atas jalan untuk menganiaya penunggang motorsikal.

Kali ini, mereka lebih kejam dengan mengumpan kucing dan anjing jalanan dengan makanan. Netizen juga menasihatkan orang ramai untuk memeriksa dulu keadaan makanan yang ditinggalkan kepada haiwan jalanan ini jika ada melihatnya di mana-mana.

Artikel berkaitan: Demi Menyelamatkan Kucing Di Dalam Longkang, Lelaki OKU Sanggup Merangkak

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.