June 24th, 2011

Tahun ini ialah tahun yang ke 54 negara kita Malaysia menyambut kemerdekaan. Tambah menarik, Hari Kemerdekaan kali ini berkemungkinan besar akan disambut serentak dengan Hari Raya Aidilfitri. Selalu kalau time hari Merdeka apa yang kita selalu buat untuk memperingati hari bersejarah ini? Antara aktiviti-aktiviti common rakyat Malaysia ialah:-

1. Pergi konsert Hari Merdeka
2. Pergi tengok bunga api
3. Tengok filem Leftenan Adnan sampai lebam

Setiap tahun pun benda yang sama jugak kita buat kan? Jadi tahun ini Abang Nara nak ajak kita sambut hari kemerdekaan dengan style lain sikit. Apa kata tahun ini kita buat video untuk menunjukkan semangat cintakan negara kita. Ada berani nak buat video macam Abang Nara buat kat bawah dan upload ke Astro MyMusic. Ada beran?

Amcam macho tak Abang Nara berlagak seperti askar kampung yang bertarung untuk kemerdekaan dulu-dulu? Masa Abang Nara buat video ini, Abang Nara memang teringatkan datuk-datuk dan moyang-moyang kita yang berjuang menggunakan parang, keris dan lembing menentang Jepun dan komunis. Sebab itulah Abang Nara lengkap berbaju Melayu dan bersongkok sebab rasanya mereka dahulu memang berjuang dengan baju tradisional.

astro my music

Pastikan video yang anda buat itu diselitkan dengan lagu-lagu patriotik untuk menambahkan lagi semangat kemerdekaan. Walaupun Abang Nara tahu suara Abang Nara seperti katak memanggil hujan, namun demi semangat patriotism yang tinggi, Abang Nara sanggup menyanyikan lagu “Inilah Barisan Kita” dengan penuh semangat. Terasa macam nak berperang pulak.

astro my music

Dan kalau anda sudah berjaya membuat video Hari Merdeka anda, jangan lupa untuk uploadkannya ke dalam Astro Mymusic. Sekiranya video anda memang super awesome dan sangat kreatif, berkemungkinan besar ianya akan dipertontonkan kepada jutaan pengguna Astro di saluran 318. Inilah peluang anda untuk memperlihatkan betapa anda menghargai kemerdekaan negara kita. Inilah peluang untuk anda menunjukkan apa itu erti kemerdekaan bagi diri anda sekaligus member inspirasi kepada rakyat Malaysia yang lain.

Di atas ialah isatu lagi contoh video sempena Hari Kemerdekaan yang sempat Abang Nara buat. Sila abaikan suara ala-ala Justin Bieber yang keluar dari bibir mulus Abang Nara. Kalau anda perlukan contoh video-video yang bagus selain daripada video Abang Nara di atas, sila tengok di Astro B.yond Player. Banyak video-video menarik yang boleh anda boleh ambil idea dari situ. Nanti kalau korang dah buat video, jangan malu-malu untuk upload di Astro Mymusic sebab Abang Nara pun nak tengok jugak sejauh mana semangat patriotism anda.

astro my music

Tunjukkan semangat cintakan Malaysia anda hari ini juga bersama Astro Mymusic.


Comments are closed.

Loading...