Tiga Fakta Mengapa Perlu Elak Minum Kopi Sebelum Penerbangan

Trending

Tiga Fakta Mengapa Perlu Elak Minum Kopi Sebelum Penerbangan

Kopi sememangnya dibuktikan banyak memberi manfaat kepada kesihatan manusia malah kopi juga dapat membantu menjadi produktif dalam aktiviti seharian. Kopi juga direkodkan mampu membantu untuk mengurangkan berat badan. Namun kopi perlu diambil pada waktu yang betul untuk mengelak kesan yang tidak baik kepada tubuh badan manusia.

Advertisement

Baca artikel berkait: Elak Minum Kopi Pada Waktu Pagi Ketika Perut Kosong

Baca artikel berkait: Anda Gemar Minum Kopi? Ini Fakta Yang Mungkin Anda Baru Tahu..

Bagi mereka yang ‘mabuk’ atau mual ketika menaiki pesawat, kajian mencadangkan golongan ini harus menghentikan pengambilan meminum kopi sebelum penerbangan kerana ia kan memberi kesan yang tidak elok kepada penumpang.

Memetik artikel Reader’s Digest,

– Kafein pada kopi akan menyebabkan wujud rasa gelisah dan impak ini akan bertambah apabila seseorang berada di ketingian

– Minum kopi sebelum penerbangan juga dapat menyebabkan masalah pencernaan kerana kopi memiliki sifat diuretik yang ringan

– Impak kafein akan bekerja selama 5-6 jam

Tabiat minum kopi sebelum penerbangan boleh membuatkan kondisi tubuh menjadi teruk.

Sebaiknya, penumpang hanya perlu meminum sebotol air mineral dalam jangka masa untuk tiba ke destinasi yang dituju.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...