Written by AbangNara | December 5th, 2013

Hmmmmmm. Macam tak logik pun ada juga kenyataan Shila Amzah ini. Namun itulah yang ditulis oleh tuan punya badan menerusi kolum “Tinta Shila Amzah” di Harian Metro semalam. Shila sendiri membuat kenyataan bahawa dirinya tidak pernah ada perasaan cinta terhadap Johan As’ari. Sebaliknya mereka berdua hanyalah sahabat semata-mata.

shila dan johan

Adakah ini satu coverline yang cuba dilakukan oleh Shila? Iyerlah rasanya hari itu semua orang boleh baca luahan kata-kata kecewa Shila di akaun sosial miliknya. Tup-tup kata tak pernah ada rasa cinta. Pelik jugak kan? Antara kata-kata yang diluahkan oleh Shila semalam ialah:-

Seperti yang semua sedia maklum, memang Shila dan Johan ‘bersahabat’ dan persahabatan kami diketahui keluarga kedua-dua belah pihak. Shila langsung tidak pernah ada perasaan cinta pada Johan. Definisi antara sahabat dan cinta adalah dua perkara yang sangat berbeza.

Shila tidak mahu membuka pekung sesiapa memandangkan ada yang menyifatkan Shila kebudak-budakan kerana memadam gambar Johan di laman Instagram Shila. Hakikatnya, Shila ada sebab tersendiri berbuat demikian.

Sejurus selepas Shila mendapat tahu mengenai perkara ini (Johan melamar Lana Nordin) melalui teman baik, Shila terus membuat keputusan drastik untuk memadam gambar-gambarnya daripada laman Instagram Shila kerana beranggapan tidak manis untuk Shila letak gambar peribadi bersama seseorang yang bakal menjadi suami orang.

Lagi pula, sebagai seorang ‘sahabat’, Shila mendapat tahu mengenai berita ini daripada teman Shila yang lain. Walhal kami ada berjumpa sehari sebelum Shila ke Shanghai.

shila amzahAlasan yang diberikan oleh Shila Amzah untuk perbuatannya itu memang masuk akal jugak. Kalau Lana Nordin tertengok gambar-gambar Johan dan Shila sebelum ini, memang boleh bikin cemburu. Pandai juga Shila ini menjaga hati orang lain. Terang Shila lagi:-

Namun begitu, Shila tidak marah atau me­nyimpan apa-apa perasaan padanya sehingga Shila terbaca satu kenyataan di akhbar bahawa dia membuat ‘loudspeaker’ ketika bercakap dengan ibu Shila untuk membuktikan sesua­tu pada orang lain.

Pada Shila, itu tindakan yang sangat tidak wajar dan tidak patut untuk seorang yang bernama sahabat melakukan sedemikian. Tambahan pula, Shila meminta kerjasama daripada pihak media khususnya blogger untuk tidak lagi mengait­kan nama Shila untuk apa-apa artikel yang mendatang.

Shila cukup kesal dengan mereka yang sering me­ngaitkan Shila dengan isu sekarang dan yang terdahulu. Tak payahlah nak keluar kenyataan bagi ‘amaran’. Amaran itu ada elemen ugutan. Matanglah sikit. Tak bagus. Sudah-sudah la tu. Shila yakin anda faham bukan?

shila dan johan

Hmmmmm… Diharap dengan penerangan ini, maka jelas dan teranglah apa sebenarnya hubungan Shila dan Johan selama ini. Marilah kita bersama-sama menghormati permintaan Shila dan tidak lagi mengaitkan dirinya dengan Johan. Mereka berdua hanya “sahabat” selama ini. Abang Nara pasti suatu hari nanti Shila akan bertemu dengan seseorang yang akan menjadi lebih daripada “sahabat” buat dirinya.

P.S: Kuantan lumpuh, banjir semakin teruk

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

175 responses to Tidak Pernah Ada Perasaan Cinta Terhadap Johan – Shila Amzah

  1. MYOB says:

    Who r u all to judge others? Guess u all orang melayu but no religionkan…. tak habis2 mengata orang.. nilai diri sendiri dulu, dah cukup ke amal untuk bekalan akhirat? Untung Shila dapat dermakan dosa dia pada u all. Shila and family ada ke minta tolong dari u all…. kalau tak suka dont read the article, simple and easy. Sekurang-kurangnya their family berjaya sekarang atas penat lelah sendiri.. bukan asyik mengata dan mengutuk orang saje. Allah melihat gerak geri kita dan tiada seorang pun yang mengetahui isi hati manusia lain kecuali Dia sendiri.

  2. MYOB says:

    Ingatlah sesungguhnya tiada seorang manusia pun yang sempurna. Bila bercakap, jangan mengikut nafsu. Matang sangat ke si johan, lana atau shaarnaz hingga kerana mereka, shila dan keluarga dihina dan dikutuk? Jika kamu semua diperlakukan sedemikian, saya yakin kamu smua pasti marah so think first before saying and kamu ni smua childish dan berfikiran kebudak-budakan kerana orang dewasa dan berilmu tidak akan menjatuhkan orang lain.. guess u all uneducated.. is this what Malaysian Boleh???

  3. Ummaira says:

    Hmppp buad apa laa korang nak cakap shila tuu bagai sangat . Biarlaa shila tuu nak cakap apa apa punn . itu hak diaa . Itu perasaan diaa ! Mungkin shilaa mmg takde perasaan langsung kat johan . Cakap biar pakai otak kay ! jangan sesedap hati jee nak kutuk shila .