May 31st, 2016

Sebelum ini, Kamal Adli telah meluahkan hasratnya yang sudah bersedia untuk melamar Emma Maembong menjadi isterinya dan hanya menunggu restu daripada ayah Emma.

Namun, sehingga hari ini masih belum ada sebarang perkembangan terbaru mengenai hubungan mereka.  Walaubagaimanapun, mereka seakan masih tetap mesra bersama dan ramai yang menaruh harapan untuk pasangan ini ke jinjang pelamin.

Emma juga akui ada sesetengah pihak mempertikaikan mengapa Emma seakan bermain tarik tali dan menyembunyikan status hubungan mereka.

Kami masih lagi dalam peringkat mengenali hati budi masing-masing. Sesetengah pihak yang tidak faham mungkin akan menghentam dan menyelar seolah-olah kami tidak serius merencana perjalanan masa hadapan.

Tidak kurang ada yang pertikaikan mengapa saya seperti main tarik tali mengenai hubungan kami. Mereka mempertikaikan mengapa saya masih muat naik gambar berdua tetapi masih membiarkan hubungan kami tergantung.

Seperti pasangan bercinta lain, saya juga ingin mengenali insan yang dicintai dengan lebih mendalam. Proses itu memerlukan masa.

Jelas Emma, pengalaman lalu dalam bercinta banyak membuatkan beliau untuk lebih berhati-hati dan tidak terlalu “hanyut” dalam percintaan.

Jika ditakdirkan Kamal ialah jodoh saya, tiada apa yang perlu dirisaukan. Tidak perlu ikatan rasmi seperti bertunang untuk menyatakan Kamal milik saya.

Saya akui pengalaman cinta lalu membuatkan saya lebih berhati-hati. Saya tidak mahu disebabkan terlalu kemaruk bercinta, jiwa saya melara apabila hubungan putus ditengah jalan.

Apa yang Emma katakan itu ada betulnya. Lebih baik untuk mengenali pasangan kita dengan lebih mendalam sebelum membuat keputusan untuk mendirikan rumah tangga. Bila berkahwin kalau boleh kita hendak ia kekal selamanya bukan? Jadi apa salahnya untuk ambil waktu untuk tahu baik buruk pasangan..

Sumber Berita : Berita Harian


Comments are closed.

Loading...