Written by Bella | July 5th, 2019

Memasuki trimester kedua kehamilan dengan usia kandungan sudah mencecah enam bulan, pelakon Elfira Loy memberitahu dia belum melakukan sebarang persediaan, termasuklah membuat keputusan untuk melahirkan anak pertamanya itu di mana-mana hospital atau pusat perubatan.

Elfira akui dia berdebar menanti detik kelahiran bayi sulungnya. Macam-macam perkara yang difikirkan, termasuklah merasa takut untuk bersalin.

Tak ada persediaan memandangkan kandungan saya baru nak masuk enam bulan. Cuma buat masa sekarang, saya ada lakukan check up di klinik swasta. Kalau ditanya di hospital masa untuk bersalin saya tak pilih lagi sebab takut.

Kalau lakukan kaedah pembedahan, perasaan tersebut tidaklah rasa takut sangat. Cuma rasa takut terjadi sebabnya saya mahu bersalin cara normal kalau boleh.

Walaupun teruja untuk menimang cahaya mata pertama, Elfira dan suaminya, Faris K Anuar tetap ingin bersederhana sahaja. Elfira berkata dia tidak akan mengadakan majlis pengumuman jantina dan mahu ia menjadi kejutan.

Buat masa ini kami belum beli sebarang keperluan anak yang bakal lahir dan tiada majlis pengumuman jantina akan dilakukan. Biarlah ia jadi kejutan.

Tentunya bila ada anak nanti, kehidupan akan berubah seratus peratus dan lebih banyak tanggungjawab harus dilaksanakan. Bagaimanapun, Elfira tidak bimbang mengenai perkara itu dan teruja menyandang tugas sebagai seorang ibu.

Sumber Berita : Media Hiburan

20 responses to Tidak Akan Adakan Majlis Pengumuman Jantina Anak – Elfira Loy

  1. lily says:

    tak yah umum pun tak pe..tak de org nak tau pun

    30

    1
  2. unknown says:

    kl xde citer xyah up la pasai dia.. setakat takut bersalin bagai, jantina anak la, holiday sana sini.. annoying plak ak.. mcm dia sorg ja yg boleh mengandung beranak.. wekkk

    22

    0
  3. Anonymous says:

    Ye la duwit dh habis time sanding…nk buwat baby shower ape nye….x de duit ckp x de duit

    8

    0
  4. Anonymous says:

    tak tanya pun, x nak tahu pun..

    18

    0
  5. peera loyang 6 inci says:

    siang ikan pun tak reti, takyah nak buat majlis mcm2…belajar dulu buat kerja dapur…
    oooppss..bukan tak pandai tapi tak tau…kata nye

    8

    0
  6. Anonymous says:

    DIA NI BERLAGAK..GMBR SEMUA KAT KAMPUNG SEMENYIH…

    4

    0
  7. Anonymous says:

    Komen kau x laku kt rotikaya, lari ke sini ye..minta kami citer

    1

    0
  8. faraj says:

    yg nak amik tahu Ulama2 PAS jer…

    0

    6
  9. Yakyot says:

    Banyak lagi cerita tentang Elfira ni.Paling membanggakan kerjasama Elfira dengan pelancongan Australia Barat.
    Tahniah Elfira.

    0

    6
  10. inin says:

    ckp macam ada pengalaman bersalin pembedahan je. bedah lagi takut weh kalau dia tau la apa prosedur yg dilakukan dan side effeknya. huhu

    7

    0
  11. Anonymous says:

    siapa yang beriya sangat nak tau anak dia jantina apa?

    8

    0
  12. HELLO says:

    SO? SIAPA JE YANG KESAH?

    2

    0
  13. Anonymous says:

    ok fine… faham kene cover account lepas sanding 5x…
    tp netizen tau tgh kumpul duit tuh.. tuk majlis lepas beranak 5 6x nnti… kasi lawan brand baju anak dgn retis lain kt ig yerrr

    2

    0
  14. Yekeni says:

    Umum jantina pun pakai ada majlis? Mcm2 lah.

    I pun nak buat majlis pengumuman, nak potong rambut kasi pendek sikit pasal dah bertahun rambut panjang, dah jelak.

    2

    0
  15. Anonymous says:

    Terpengaruh dgn budaya barat.. baby shower bagai. Tak perlulah rasanya. Lagi afdal kalau buat doa selamat ke, jamu anak yatim makan minum ke.

    2

    0
  16. Anonymous says:

    dah kenapa setiap update pregnant dia, orang kena tahu. Takkan elfira takkan adakan majlis pengumuman jantina anak pun boleh masuk jadi material? pening lah aku wartawan ni.

    2

    0
  17. umairah says:

    kelakarnya kalau jd pelakon mmg kena buat sidang akhbar ke setiap perkara yg terjadi dlm hidup diorg

    2

    0
  18. grumpydrive says:

    Diorg ni anak raja ker sampai nak buat majlis semata mata nak umum janina anak. Org tersekat tau dah lah.

    2

    0
  19. baby pian says:

    kalau laki nanti tolong letak nama pian eh….. opssssss

    2

    0
  20. NaraCiumBontotElfira says:

    Nara ni bodoh. Suka sgt cium bontot Elfira. Sume bnd psl elfira nk upload. Retis pn suam2 suku. Berlakon pn nan hado. Blerghhh

    1

    0

Leave a Comment

Optional