September 21st, 2018

Gurauan Nabil Ahmad yang meminta hantu langsuir berdiri berdekatan dengan kumpulan Caliph Buskeres kerana mereka tidak boleh menyedarinya mengundang kecaman daripada netizen.

Rata-rata netizen menyifatkan ia adalah lawak yang kurang ajar dan keterlaluan apabila menghina golongan yang cacat penglihatan. Namun, menurut Nabil beliau hanya ingin bergurau sahaja dan tiada niat untuk menghina dan menghina kekurangan kumpulan Caliph Buskers.

Ayat ‘bawa dia kat Caliph Buskers, diorang tak tau’ bukan bertujuan untuk menghina mereka. Ia hanya gurauan yang disalah anggap segelintir pihak. Caliph Buskers sudah bersama saya dan program ini selama enam tahun. Jadi kami sudah biasa dan faham cara kerja masing-masing.

Memandangkan mereka sebahagian daripada program ini, jadi saya kena gunakan mereka juga. Sekurang-kurangnya mereka tahu apa yang berlaku di set. Bagi saya, tidak ada apa yang salah pada ayat itu.

Nabil berpendapat hanya mereka yang berfikiran negatif dan kebudak-budakan saja menganggap apa yang beliau lakukan itu keterlaluan.  Beliau juga mempersoalkan mengapa hanya dirinya sahaja dikritik dan kenapa tidak salahkan orang lain yang turut tertawa dengan gelagatnya ketika itu.

Sumber Berita : Harian Metro


32 responses to “Tiada Niat Hina Caliph Buskers, Hanya Bergurau – Nabil Ahmad”

  1. Janganmacam2 says:

    Aku x setuju jugak dgn lawak nabil tu. Mgkin bg dia ok.. tp bile depan tv elok x yah la buat lawak mcm tu. Akan tetapi…yang doakan bukan2 kat anak nabil tu agak melampau.. baby tu x bersalah.. kenape dia yg kene tanggung sumpahan korang.. istifar byk2.. yg tulis nie kompem belum kawen n ade anak2 kan… so beringat ingt la..

  2. bini nabil umphh says:

    kalau dah bodoh dari sekolah….jadi artis ke…kaya raya ke…tetap bodoh jugak….tapi untung lah bodoh2 dia bini dia cantik dan sedap lah kalau main.

  3. Tak Baik Gelakkan Orang says:

    Tgk jugak time nabil cakap mcm tuh..dan terpikir nabil ni gurau ke atau saje2 mengusik caliph buskers..tpi klu sya lah kt tmpt caliph busker sedikit sebanyak mmg terasa jgk wlpn dah biasa dgn gurauan mcm tuh dri nabil..
    Nabil spttnya lebih hati2 bila bkata2..nak2 lagi bini tgh ngandung tuh..

  4. Pikio pikio says:

    Kalau Lidah tu selalu sangat tergelincir. cakap bukan bukan. Nabil kna biasakan. THINK BEFORE YOU SPEAK. If tak boleh jugak then stop jadi pengacata.

Loading...