“The H*ll Weh” – Baru ‘Viral’ Harga Ayam Naik, Ikan Siakap Pula Dijual Harga Lebih Dua Kali Ganda?

Trending

“The H*ll Weh” – Baru ‘Viral’ Harga Ayam Naik, Ikan Siakap Pula Dijual Harga Lebih Dua Kali Ganda?

Sejak kebelakangan ini, hangat dibincangkan netizen di media sosial tentang kenaikan harga barang mentah ketika ini.

Malah, baru-baru ini kecoh di aplikasi Twitter selepas seorang lelaki memaklumkan bahawa harga ayam naik sehingga RM11 per kilogram.

Advertisement

Hal itu membuatkan ramai netizen bengang dan mendakwa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) tidak menjalankan tugas untuk mengawal harga barang.

harga ayam naik mendadak
1 bulan lalu

"Naik Gila B*bi!" - Harga Ayam Naik Mendadak Dalam Beberapa Hari, Netizen Luah Rasa Marah Pada KPDNHEP

Belum habis netizen bincangkan tentang kenaikan harga ayam, hari ini tular pula sekeping foto menunjukkan harga ikan yang dikatakan turut dinaikkan harga.

Menerusi ciapan seorang individu, harga ikan siakap yang sebelum ini dijual pada harga RM10.90 hingga RM14.90 per kilogram kini sudah naik ke RM24.90.

Advertisement

Tidak dinyatakan di pasar raya dan negeri mana foto itu diambil tetapi kenaikan harga tersebut membuatkan netizen terkejut serta menjadi bualan ramai di media sosial.

Ada yang berkata harga disebut itu selalunya adalah ikan siakap yang dijual ‘per pieces’ dan ada juga yang turut memaklumkan kenaikan harga bahan mentah di lokasi masing-masing.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...