Tesla Model X Digunakan Sebagai Kereta Peronda Polis Kanada

Automotif

Tesla Model X Digunakan Sebagai Kereta Peronda Polis Kanada

Jika di Dubai kereta peronda Polis menggunakan kereta sport yang terpantas di dunia. Polis Kanada pula melihat ke masa depan dengan menggunakan Tesla Model X sebagai kereta peronda mereka.

Advertisement


Konsep model yang diumumkan Ontario Provincial Police (OPP), Model X ini bakal disertakan dengan lampu rasmi polis serta siren. Logo rasmi OPP dengan padanan jalur hitam putih antara yang disertakan sebagai trademark rasmi.

Rekaan pada peringkat awal menerapkan konsep dimana polis boleh mengejar penjenayah di atas jalan raya dengan menggunakan kenderaan yang super laju dengan enjin yang super senyap.

Penggunaan kereta ini juga mungkin akan menjimatkan kos operasi rondaan dengan enjin elektrik dan tanpa penggunaan petrol yang mahal.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...