Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Terkandas Di Manila, Ruhainies Beli Tiket Baru RM15,000 Balik Malaysia

ruhainies

Pelakon Ruhainies berdepan pengalaman menakutkan dan detik mencemaskan apabila dia serta ibu bapanya terkandas di Manila, Filipina kerana letusan gunung berapi yang berlaku di negara tersebut.

ruhainies

Advertisement

Gunung Berapi Taal meletus dan terus memuntahkan asap tebal sehingga memaksa beberapa jadual penerbangan ditangguhkan.

Ruhainies yang dihubungi berkata, dia bersama ibu bapanya terpaksa mencari jalan lain untuk pulang ke Malaysia. Mereka terpaksa membeli tiket penerbangan baru dari Lapangan Terbang Antarabangsa Clark dengan harga mencecah RM15,000 untuk ke Kuala Lumpur.

ruhainies terkandas manila

Lapangan Antarabangsa Clark mengambil masa dua jam perjalanan dari pusat bandar dan lokasinya agak  jauh dari kawasan berlakunya letusan gunung berapi.

Advertisement

Saya sepatutnya pulang ke tanah air jam 9.30 malam tadi (Ahad). Namun, kerana letusan gunung berapi itu, kesemua penerbangan dibatalkan. Saya dimaklumkan, pihak syarikat penerbangan hanya boleh mengatur untuk pembelian tiket baru selepas seminggu.

ruhainies

Mahu atau tidak, saya bersama ibu dan ayah terpaksa mencari alternatif lain dengan membeli tiket pulang ke Kuala Lumpur dari Lapangan Terbang Antarabangsa Clark yang terletak dua jam dari Manila. Disebabkan pada saar akhir, jadi harga pun mahal hingga mencecah RM15,000. Tapi, saya tidak ada pilihan lain kerana harus pulang juga sebab ada komitmen kerja lain yang perlu diselesaikan.

Berkongsi situasi di lapangan terbang ketika dimaklumkan penerbangan mereka telah dibatalkan, ramai penumpang terdiam berkemungkinan kerana terlalu panik.

ruhainies manila

Difahamkan, Ruhainies berada di Manila sejak 10 Januari lalu bagi menghadiri acara Anugerah Televisyen Asia ke-24.

Sumber Berita : Harian Metro

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

14 Comments

  1. pramugara

    January 16, 2020 at 1:20 am

    tak pcye la aku tiket ph to mas je smpai 15k

  2. Anonymous

    January 14, 2020 at 10:53 pm

    Ish buang duit aje lah budak ni …. Patut nya kau duduk aje kat pilipina tu …

  3. Anon

    January 14, 2020 at 7:14 pm

    Teringat cerita 3 Idiots. Lelaki yang price tag tu. Semua benda nak cerita berapa harga.

  4. Anonymous

    January 14, 2020 at 3:40 pm

    dia ni kan. tatau nak kata apa. mcm org kaya baru pun ado dia ni.lagi dia ckap lg mcm jatuh standard.

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top