“Terima Kasih Abang Offshore”, Anjing Hanyut Di Tengah Laut Diselamatkan

Trending

“Terima Kasih Abang Offshore”, Anjing Hanyut Di Tengah Laut Diselamatkan

Setiap orang pasti ada perasaan kasih dan sayang kepada haiwan di muka bumi ini. Macam yang dilakukan oleh sekumpulan pekerja offshore ini, mereka berjaya menyelamatkan seekor anjing yang dijumpai hanyut di lautan.

Terjumpa anjing hanyut

Bayangkan di tengah-tengah laut itu, mereka menjumpai seekor anjing yang hanyut dibawa arus. Tanpa membuang masa, pekerja-pekerja offshore ini bergegas menyelamatkannya.

Advertisement

offshore

Kredit: Facebook

anjing

Kredit: Facebook

Keadaan sangat lemah

Anjing yang dalam keadaan sangat lemah itu kemudian diberikan makanan dan minuman. Memang keadaannya nampak sangat letih dan tiada siapa yang tahu sudah berapa lama dia dihanyutkan.

Advertisement

aning

Kredit: Facebook

anjing

Kredit: Facebook

anjing

Kredit: Facebook

Walaupun tak dapat nak dipastikan dari mana datangnya anjing ini, ramai yang membuat andaian anjing ini terselamat dari bot nelayan warga Vietnam. Berkemungkinan anjing ini hendak dijadikan makanan untuk mereka.

Khabarnya, anjing ini kemudian selamat dihantar pulang ke daratan semula dan siap dikalungkan dengan bunga sebagai hadiah. Rata-rata netizen juga memuji tindakan pantas yang dilakukan oleh pekerja-pekerja offshore ini.

“Terima kasih abang-abang offshore

offshore

Kredit: Facebook

Sebelum ini, seorang pemuda berjaya menyelamatkan seekor anjing dari menjadi makanan kepada warga asing. Untuk baca artikel penuh, klik pautan di bawah.

Artikel berkaitan: (Video) Lelaki Berjaya Selamatkan Anjing Sebelum Jadi Santapan Warga Asing

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...