November 4th, 2009

radhi oag

Sesungguhnya kami pelik dengan kes-kes yang berkaitan kekeluargaan kat Malaysia nie. Tak kira la kes cerai kes, kes rebut jaga anak ke, kes ibu tunggal ke. Kalau nak setelkan kes-kes nie, memang amik masa yang lama. Kadang-kadang tue ada kes yang dah 10 tahun turun naik mahkamah pun tak setel-setel lagi. Kesian sungguh terutamanya kat perempuan yang terlibat. 10 tahun digantung macam tue je. Tak boleh nak kawin sedangkan si lelaki dah seronok bersuka ria dengan pompuan lain. Mungkin ke mahkamah syariah Malaysia terlalu banyak prosuder?

Yang terbaru Radhi OAG yang gatal-gatal menceraikan bininya si Shazllin telah dikenakan waran tangkap oleh mahkamah. Macam biasa, kalau prosiding mahkamah mesti ada sebelah pihak yang buat hal dan tak nak datang. Nasib baik Radhi ngan Shazlin nie artis, itu yang cepat jer waran tangkap dikeluarkan. Bayangkan kalau orang biasa. Mesti berjanggut nak menunggu kes disetelkan.

Tapi kami ada dengar gosip-gosip menyatakan yang si Shazlin nie ada dilihat berjalan-berjalan dengan seorang lelaki foreigner di sebuah kompleks membeli-belah. Betul atau tidak, itu kami tak tahu la plak. Kalau salah maafkan kami ye. Mungkin dah tak sabar nak bergelar seorang isteri balik lepas kes cerai nie disahkan.

Buat Radhi OAG, dah ceraikan bini tue pepandai la datang mahkamah. Tak elok tau buat orang macam nie. Terseksa jiwa dan raga. Sama ada betul atau tak anda ceraikan bini anda, biarlah mahkamah yang tentukan.


Comments are closed.

Loading...