Written by Bella | May 10th, 2018

Semalam, adalah hari yang sangat sibuk buat rakyat Malaysia yang menjalankan tanggungjawab untuk mengundi. Diadakan hanya lima tahun sekali, tentunya kali ini kita dikejutkan dengan keputusan yang tidak pernah disangka-disangka dan sudah mendapat barisan kepimpinan yang baru.

Namun, ada juga yang seakan tidak kisah dan mengabaikan tanggungjawab mereka dan lebih mengutamakan hal lain. Antara mereka yang dikatakan tidak mengundi adalah usahawan kosmetik Nur Sajat. Khabarnya beliau terbang ke Korea Selatan.

Rata-rata netizen mencetuskan spekulasi  serta memerli mungkin Sajat sengaja “membawa diri” dan mengelak untuk membuang undi kerana takut jantina sebenarnya beliau terdedah.

Erm, fikir positif  sahaja lah. Siapa tahu usahawan yang mempunyai pelbagai perniagaan ini ada urusan yang lebih penting?

18 responses to Terbang Ke Luar Negara Pada Hari Mengundi, Netizen Perli Nur Sajat Takut Jantina Sebenar Terdedah

  1. GURLZZZ says:

    DIA NI SAMPAH.. JANGAN PEDULI SANGAT HAL DIA

    39

    0
  2. Anonymous says:

    Bang bangsat negara lari masa mengundi.duk Malaysia untung juta2.

    14

    0
  3. Chohkri Yulis. says:

    Tula. Ngaku jela diri pondan kan senang. Smpai skang Jakim senyap je pasal isu jantina. Dgr crita Alif syukri tlng halang Jakim buat kenyataan jantina dia. Allahualam.
    Dlu kate sman Papa Gomo. Papa Gomo x takut pn. Sbb kalau msk mahkamah sah2 ic ko akan tdedah. Hahaha.
    Dlm ramai2 rakyat kna de gak org cam Papa Gomo ni. Kalau x smpi ble isu pondan ni senyap. Buka media sosial mkin truk geng lgbt ni. Haih.
    Harap krajaan br ni dpt tlng banteras isu ni.

    7

    1
  4. Go go pkr says:

    One of the reason la tu.tkut kantoii.snggup lri dr mngundi tuk ngara sndri.jgn jd rkyat msia la..mlu je

    9

    0
  5. Anonymous says:

    Hairul azreen dgn hanis zalikha pun tak mengundi gaks. Lepas tu mencapub kat ig i love u tun. Gigih repost video bagai tggjawab negara tak buat. Yihhhhh

    30

    0
    • Anonymous says:

      Haha kan, sume pakat seronok2 kat korea pastu nak love tun bagai. Spesis lalang. Setakat bergambar video bagai dgn tun tp x mengundi pon x gune.

      11

      0
      • Anonymous says:

        Hanis dah balik msia pun, tak ngundi jgk. Hairul tak gi korea pun, tak ngundi jgk. Tp bila tun menang dia la plg sibuk mencapub! Nk throwback bagai!

        16

        0
        • Anonymous says:

          Laaa tak mengundi ke? Isk isk isk.

          0

          0
        • Anonymous says:

          diorg x daftar mengundi…cb tgk ade lbh kurg 3juta rakyat malaysia belum dftr mengundi…igt artis ni rmai ke y dftr mengundi???y btl2 celik je…y lain smebang je lbh….

          0

          0
  6. Anonymous says:

    Elok jugak sajat tak mengundi. Menyusahkan pihak spr untuk keluar kan borang akuan.kalo muka pompuan ic nama lelaki mengaku lelaki tak yah laa isi borang sbb fizikal muka leh nampak lelaki. Tp kalo dah muka pompuan ic lelaki mengaku perempuan menyusahkan.

    14

    0
  7. Anonymous says:

    Mak saya pun tak pergi mengundi. Disuruh dipaksa pun tak nak. Malas katanya tak kuasa.

    0

    6
  8. Anonymous says:

    Sebab dia nak vote calon LGBT… tak ada. So dia tralala la di korea. Macam bz sangat. Dia client beli barang…bukan tak boleh adjust timing pun. Sajat x bertanggungjawab……sedey hidup ko. Tak ada pegangan. Yelah. Agama boleh dibuat main, apa lagi negara.

    7

    1
  9. Hannaia says:

    Sampah masyarakat .

    1

    0
  10. Anone says:

    Kalau dia terbang ke luar negara, pegawai imigresen dpt tau jugak jantina dia.

    7

    0
    • mak c kina says:

      aku nk ckp benda yg sama..tunjuk passport gmbr pompuan nama laki…hahaha…sedih tul
      lepas plak tu kan…ke dlm ic dia xde bin..nama bapak je

      0

      0
  11. Anonymous says:

    kwn aku keje airlines mmg terang2 nama kt ticket tu ada BIN

    2

    0

Leave a Comment

Optional