October 15th, 2019

Pasangan Mawar Karim dan Fizo Omar akhirnya telah mengumumkan penceraiaan mereka pada 10 Julai. Walaupun sudah berusaha untuk menyelamatkan rumah tangga mereka tapi apakan daya apabila jodoh sudah tiada.

mawar karim melangkah ke hadapan

Namun begitu, Mawar Karim tidak lagi menoleh ke belakang dan terus melangkah ke hadapan menghadapi fasa baru di dalam kehidupannya bersama anak perempuan tercinta.

Apa yang saya lalui saya kena positif, bahkan saya ada minta rujukan daripada Prof Muhaya, Ustazah Siti Nor Bahyah dan Datuk Mashitah.

Macam saya, kekuatan tu saya dapat melalui Allah. Saya kena minta dan mohon dengan Allah. Saya tahu saya ada kelemahan.

Sebagai orang berniaga, saya tak boleh tunjuk wajah sedih. Kita kena pandai ke hadapan dan hadapi semua ini.

Wanita itu juga akui yang dia takut untuk membaca komen netizen kerana bimbang emosinya akan terganggu.

Sejujurnya, saya tidak berani baca komen-komen sebab takut emosi terganggu, tak boleh kerja. Jadi untuk saya move on, saya pilih untuk tidak baca.

mawar karim takut baca komen netizen

Kini, Mawar lebih tenang menghadapi kehidupan barunya. Dalam kepalanya, kehidupan anak perempuannya itu yang harus diutamakan. Dia juga tiada niat untuk menyorokkan hal sebenar daripada Maryam apabila dia sudah besar nanti.

Satu hari nanti saya kena cerita benda yang betul tentang apa yang berlaku kepada Maryam. Walau apa pun, saya akan pastikan kasih sayang kami sebagai bapa dan mak kepada Maryam tak berkurang.

Tabahnya Mawar! Harapnya wanita itu terus kuat untuk menghadapi dunia baru bersama anaknya.

Sumber: Forum CARI


11 responses to “Takut Emosi Terganggu, Mawar Karim Akui Tak Baca Komen Netizen”

  1. Anonymous says:

    kagum dgn semangat mawar..go mawar!!u deserve better life!.semoga mawar ditemukan dgn jodoh yang baik…keluarga mentua ipar duai yang baik2 pada masa hadapan.amin.

  2. Anonymous says:

    Blog ni x mati.. jom pindah ke Cari Forum

  3. Anonymous says:

    tak mengapa lah mawar.. duit lebih penting kan? cari la kebahagiaan sendiri, jangan sedih lagi ya..

  4. peduli says:

    dah2 la tu.. mawar n fizo sama2 move on.. xpayah nk acah2 bawang

  5. Anonymous says:

    ramai netizen support mawar… drpd geng sek sek kito jange pecoh fizo tu….

    happily move on… xyah pikir tanggung biawak hidup ni lagi dh…. skrg tgk sape adik beradik fizo yg sanggup bela mak & balas jasa fizo bankrupt tuh… yg selama ni mengikis mawar utk kesenangan family dia… lebih lagi adik bongsu pompuan yg baru kawin tu… yg selama ni paling suke rembat harta mawar & paling lama menumpang banglo mawar… sanggup ker x tu kikis duit suami utk mak & kesenangan fizo pulak…

Loading...