Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

“Takkan Itu Jadi Satu Kesalahan?” Awie Tampil beri Komen Isu Langgar SOP Di Majlis Bersama Peminat

Awie

Hanya berniat untuk berbuat baik kepada mereka yang tidak berkemampuan, penyanyi Awie tampil memberikan komen susulan daripada tularnya video dia telah melanggar prosedur operasi standard (SOP) di sebuah majlis amal.

Awie,53, yang ditemui media berkata dia sudah memberi keterangan kepada pihak berkuasa berhubung dengan kes tersebut dan bersyukur kerana mendapat layanan yang baik daripada pihak polis.

Advertisement

Ujar penyanyi kumpulan Wings ini lagi, dia turut menceritakan hal sebenar yang berlaku pada majlis meraikan abang-abang beca, ibu tunggal, anak yatim serta mereka yang tidak bernasib baik itu.

“Kalau ikut video itu dari depan posisi nampak rapat, tapi sebenarnya ada penjarakan. Takkanlah saya nak bodohkan diri saya. Saya ada anak kecil di rumah dan perlu jaga kesihatan. Saya cuma meraikan mereka. Sama ada abang beca yang muslim atau tidak, ibu-ibu tunggal, orang tua, anak-anak yatim dan pelajar tahfiz, kita cuma nak meraikan mereka. Takkan itu pun jadi satu kesalahan?”

Video berdurasi 42 saat itu dirakam ketika majlis berbuka puasa yang merupakan acara sampingan buat Misi Kemanusiaan Datuk Awie bersama Sayap-Sayap Wings yang berlangsung di Melaka pada 7 Mei lalu.

Tambah Awie yang baru sahaja menimang cahaya mata ke-6 baru-baru ini, dia hanya ingin memberi kegembiraan kepada golongan tersebut.

Jelas penyanyi lagu Iris ini, majlis itu diadakan dengan SOP yang disarankan kerajaan seperti mempunyai MySejahtera, periksa suhu badan, buku rekod dan sebagainya.

“Cuma masa kejadian yang berlaku tak sampai dalam 30 saat itu. Saya berdiri di situ kerana sambutan mereka. Mereka tak pernah diraikan oleh artis. Saya nak meraikan mereka semua supaya mereka gembira macam kita beraya dengan sempurna. Bila dah habis makan, mereka minta saya menyanyi tapi saya tak boleh menyanyi kerana peralatan menyanyi tiada.”

“Pihak hotel telah memasang lagu Penjara Janji dan mereka dah berdiri menyanyi sambil ambil video kat depan. Saya pun bangun dan meraikan bersama-sama. Tapi ada penjarakan. Selepas itu saya minta duduk dan ikut SOP. Tapi nak buat macam mana bila video dah disiarkan sebegitu rupa, mereka yang tak tahu cerita terus hentam saya..” jelasnya mengakhiri temubual.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

3 Comments

  1. Anonymous

    May 11, 2021 at 2:58 pm

    lebih baik berdiam diri dari memberi macam2 alasan. nampak sgt level IQ tu tahap mana

  2. Anonymous

    May 11, 2021 at 2:34 pm

    pandai cakap he retis ini.
    nak bersedekah banyak lagi cara dari berpesta.
    kalau terkena keluarga barulah insaf minta dia netizen

  3. Dida

    May 11, 2021 at 11:29 am

    Apapun tetap salah x pakai mask x de jarak. ..hahahahah

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...
To Top