Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Tak Pandai Siang Ikan Bukan Isu Besar, Netizen Suka Cari Salah – Elfira Loy

Kali pertama menyambut Ramadhan bersama suami tercinta, Faris K Anuar,  pastinya pelakon Elfira Loy cukup teruja. Baru-baru ini, menerusi Insta Story Elfira berkongsi video suaminya membantu memasak di dapur.

Advertisement

Bagaimanapun, kapsyen Elfira “I dont know how to siang ikan” telah mendapat perhatian dan dikritik oleh netizen. Mereka mempertikaikan kemahiran pelakon itu dalam bab memasak.

Menjawab kecaman tersebut, Elfira berkata perkara itu sepatutnya tidak perlu diperbesarkan. Netizen terlalu gemar mencari kesalahan orang lain.

Advertisement

Itu bukan sesuatu isu yang besar pun tapi anda kenal netizen. Mereka suka bila anda tak tahu sesuatu daripada anda tahu semuanya. Kalau hari itu saya tak tahu, tiba-tiba hari ini saya dah tahu, anda ingat mereka nak kisah? Tidak.

Lebih baik saya tidak berdebat atau melakukan apa-apa dengan orang macam tu sebab dia akan merosakkan minda dan perangai kita.

Dalam pada itu, Elfira turut menjelaskan segala persoalan tentang kemahiran beliau untuk menyiang ikan. Bukannya tidak pandai, tetapi Elfira tidak pernah tahu cara untuk menyiang ikan kerana ia dilakukan oleh pekerja di kedai ketika membeli ikan.

Saya tidak cakap yang saya tidak pandai, saya cuma kata tidak tahu sebab tidak pernah tahu. Selalunya kedai yang siangkan. Kenapa ada beza ke kedai siang dengan kita siang? Kejap lagi nak cuba gorenglah ada beza ke tak. Tak pandai jaga mulut tu ada beza.

Biasalah, pada awal perkahwinan mungkin ada yang terkurang dan tidak sempurna. Perlahan-lahan Elfira akan belajar, tidak mustahil satu hari nanti dia lebih handal memasak dan buat kerja dapur berbanding mereka yang kecam itu.

Sumber Berita : mStar Online

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

89 Comments

  1. Asiah Rosli

    May 28, 2019 at 10:38 am

    Pasangan yang sangat sepadan, sekufu,seperti pinang dibelah dua, seperti cincin dengan permata.
    Jodoh terbaik yang telah ditentukan Allah.
    Semoga bahagia hingga syurga.

  2. siang malam

    May 28, 2019 at 9:29 am

    nape nak bgtu ye…ke bangga sangat tak pandai siang ikan….inila susah kalau dalam selimut pun nak bgth….hahaha….kecian suami….dunia dah terbalik…lelaki ramai jd chef sbb bini tak pandai siang ikan….hahaha

  3. IKAN KELI

    May 28, 2019 at 9:13 am

    ITS A BIG ISSUES DIK OIIIII.. MALUUU

  4. Piroloi cakai

    May 27, 2019 at 10:08 pm

    Pandai / tidak tu bkn masalahnye..masalahnye yg ko p gitau org yg ko x reti siang ikan pehal? Buat malu laki ko je keluar modal mahal2 utk sanding 5x tapi dapat bini camni.. konpem malu laki ko depan memember.. sakai sgt la kau piraloi..

  5. Noname

    May 27, 2019 at 8:56 pm

    Next time jgn post suami terpaksa masak n iron baju sbb isteri
    x pandai…mak mertua kau la malu dgn kerabat..
    Tengok eina azman…super bab2 masak ni..

    • bbnu

      May 27, 2019 at 9:59 pm

      Betul. Suka tengok eina azman. Rajin betul memasak. Memanglah ada orang tolong tapi masaknya dia yang masak. Cantik pun cantik, humble pun humble. Depan² pernah jumpa, memang tinggi lampai and cantik. Barulah worth it hantaran mahal pun

Loading...
To Top