“Tak Nafi Atau Mengiyakan..”- Alif Syukri Keluar Lagu ‘Kelepok Raya’, Didakwa Promosi Kepelbagaian Gender

Hiburan

“Tak Nafi Atau Mengiyakan..”- Alif Syukri Keluar Lagu ‘Kelepok Raya’, Didakwa Promosi Kepelbagaian Gender

Tular baru-baru ini mengenai lagu baharu nyanyian jutawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri yang berjudul Kelepok Raya yang menjadi bahan bualan warga maya.

Ia menjadi cakap-cakap pengguna media sosial berikutan salah satu sedutan dari lagu tersebut memaparkan beberapa orang lelaki bersama Aliff menari secara ‘daring’.

Advertisement

Ia sekaligus mengundang kritikan netizen yang merasakan Aliff Syukri seolah-olah mempromosikan golongan LGBT.

Namun begitu, usahawan itu memberitahu bahawa dia tidak mahu mengiyakan atau pun menafikan dakwaan tersebut dan menegaskan apa yang cuba disampaikan dalam lagu berkenaan hanyalah seni tarian.

Saya tak nak mengiyakan atau menafikan sama ada saya mempromosi golongan tersebut atau tidak. Apa yang dilihat itu adalah seni tarian, saya cuma hendak beri kelainan sahaja.

Dalam pada itu, Aliff meminta agar netizen tidak ‘judge’ penari-penari dalam video berkenaan dari luaran kerana ada di antara mereka sudah berkahwin.

Mereka yang terlibat dalam klip video merupakan penari profesional. Mereka ada kerjaya tetap. Ada pensyarah, ada askar. Jangan menghina. Kita tak boleh nak hakimi orang daripada apa yang kita nampak saja.

Dia juga menjawab persoalan netizen yang bertanyakan maksud kelepok yang menjadi tajuk lagu raya berkenaan.

“Kelepok tu maksudnya macam kita ‘lepok’ atau pukul orang lah macam tu, tiada makna lain pun. Saya pilih kerana ia catchy sahaja.” jelas Aliff lagi.

Lagu baru raya Aliff Syukri dikecam
8 bulan lalu

"Burukkan Imej Islam!" - Penari Pakai 'Singlet' Dengan Songkok, 'Teaser' Lagu Raya Aliff Syukri Teruk Dikecam

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Gempak.com

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

3 Comments

  1. Oriole

    April 22, 2022 at 11:57 am

    Ingat lagi zaman dulu, kalau perbuatan yang sebegini pasti digam. Sekarang pihak berkuasa dah malas sebab itu semakin berleluasan…..jawab di Masyar nanti wahai pihak berkuasa.

  2. Anonymous

    April 21, 2022 at 10:54 am

    Mcm2. Aritu geng sajat. Mmg circle geng2 sotong ke dato

  3. anonymous

    April 21, 2022 at 10:27 am

    dato kelepok bapok

Loading...