Written by Bella | March 28th, 2019

Tiada sebarang hebahan mahupun gosip beliau sedang hangat bercinta, siapa sangka dalam diam pelakon Afiq Muiz sudah pun bernikah dengan pelakon baharu, Pachara Apin pada pagi Selasa lalu.

Bukan berniat mahu merahsiakan pernikahannya tetapi majlis itu berlangsung secara tertutup dan hanya dihadiri oleh ahli keluarga terdekat kedua-dua belah pihak serta kenalan rapat sahaja.

Alhamdulillah, segala dirancang berjalan lancar. Bukan berniat untuk merahsiakan namun majlis semalam membabitkan keluarga kedua belah pihak dan rakan terdekat sahaja.

Majlis dilakukan tanpa liputan media kerana itu permintaan ibu saya. Insya-Allah, pada majlis resepsi nanti kami akan jemput media. Cuma, buat masa sekarang belum ada sebarang tarikh ditetapkan.

Cinta antara kedua pasangan ini mula berputik saat bergandingan bersama di dalam sebuah drama kira-kira setahun yang lalu, mereka mengambil masa selama enam bulan untuk mengenali hati budi masing-masing sebelum membuat keputusan untuk bertunang dan seterusnya berkahwin.

Sepanjang perhubungan kami, saya memang tidak tunjuk sangat. Keluarga dan rakan terdekat sahaja tahu. Kami berkenalan ketika berlakon bersama. Sejak itu, kami saling mengenali dan jatuh cinta sebelum mengambil keputusan untuk bertunang enam bulan selepas itu.

Afiq bergelar suami hanya dengan sekali lafaz dan pihaknya menyerahkan mas kahwin sebanyak RM300 kepada pengantin perempuan. Bagaimanapun, jumlah wang hantaran dirahsiakan.

Tahniah kami ucapkan kepada Afiq dan isteri, semoga rumah tangga yang dibina dilimpahi dengan keberkatan serta kebahagiaan dan kekal sehingga ke jannah.

Sumber Berita : Kosmo

Kredit Foto : Eddy Yusman

15 responses to (TAHNIAH) Afiq Muiz Selamat Bernikah Dengan Pelakon Baharu Pachara Apin

  1. faraj says:

    “Sian Neelofa takder org nak…!!

    • Anonymous says:

      sori lari topik skit. cuma nak pesan, pengantin lelaki, bila masa x pakai kasut, sila la pakai stoking ye. ia menyempurnakan penampilan pada hari bahagia.
      #pandangan ikhlas dr org yg suka tgk benda2 cantik cum sempurna :)

  2. minah jambu say says:

    alhamdulillah dapt bini jambu semoga bahgia dn di murah kan rezeki kedua nya..ingat pesan minah jambu ni jangan branak banyak2 walau pon mampu two is enough..

  3. Anonymous says:

    Kesian afiq kawin orang sabah. Dah hebah seluruh malaya orang malaya tidak mahu kawin orang sabah tapi kau kawin juga….

    • minah jambu say NO to drugs says:

      kenape ngan orang sabah ? pengotor ke ?

    • Stupid pya pendatang says:

      Mesti ko slalu kena reject ngan llki sabah kn? Bab tu ko busuk hati..
      Bl ms plk ‘org malaya’ sume ckp mcm tu?
      Ko ni msti pendatang tanpa izin yg menetap d mlysia ni kn? Bab rakyat asli mlysia zman skang ni x guna pktaan ‘org malaya”.. biasa org luar yg guna..
      Ko nak timbulkan isu perkauman ke sbnarnya?

      Dah p g main jauh2.. bw skali hati busuk ngan mulut taik ko tu balik negara asal..

  4. lalalalala says:

    ex dia kawen ngan orang kayo rayo..tak pe la afiq dah jodoh..

  5. faraj says:

    sumandak sabah comel2.

  6. aku tetap aku says:

    yang ni Umi kau approve ke Afiq? dulu dia cakap kau anak derhaka kan