December 9th, 2016

Susulan luahan ahli kelab peminat Zarulians tentang sikap Zarul Umbrella yang mengabaikan mereka, penyanyi berkenaan telah tampil memohon maaf kepada peminat yang terasa hati dengan sikapnya. Menurut Zarul, beliau tidak tahu ada yang peminatnya yang berkecil hati kerana beliau melebih-lebihkan rakan kru penerbangannya.

Zarul berkata beliau melayan semua pihak sama rata dan tidak berniat untuk membeza-bezakan mana-mana pihak.

Baru saya tahu ada peminat yang tidak berpuas hati.  Saya bersama pihak pengurusan, kami layan sama rata semua pihak.  Tidak kisah sama ada Highflyers ke, Zarulians ke, semuanya sama.  Mungkinlah ada segelintir yang tidak berpuas hati.  Tapi saya dah cuba yang terbaik melayan semua sama rata.  Pembahagian tiket juga sama rata.  Tak ada beza-beza antara peminat dengan geng-geng MAS.  Semua sama.

Beginilah, sebagai manusia biasa, mungkin kelemahan dari sayalah.  Saya tak mampu nak puaskan hati semua orang.  Kepada yang terasa hati itu, saya minta maaf.  Sejujurnya saya tak ada niat langsung nak beza-bezakan siapa pun, geng MAS ke, Zarulians ke, peminat baru ke, peminat lama ke, semuanya saya layan sama rata.

Dengan permohonan maaf ini, Zarul harap segala salah faham dapat diselesaikan dan peminat tetap terus menyokong kariernya.

Salah faham adalah perkara biasa yang berlaku. Zarul juga banyak peminat dan kadang-kadang sebagai manusia biasa beliau ada terlepas pandang. Bak kata Zarul, kita tidak dapat menjaga hati semua pihak.

Sumber Berita : Media Hiburan

December 8th, 2016

Gegar Vaganza 3 telah melabuhkan tirainya pada minggu lepas tetapi masih ada lagi berita ataupun kontroversi melanda pesertanya. Kali ini, pemenang tempat ketiga program realiti berkenaan, Zarul Umbrella didakwa tidak menghargai ahli kelab peminatnya, Zarulians yang selama ini banyak memberikan sokongan sepanjang program GV3 berlangsung.

Ada yang mendakwa, Zarul tidak begitu mesra dengan peminat dan mengabaikan mereka. Apa yang membuatkan mereka berkecil hati ialah sikap Zarul yang melebih-lebihkan rakan beliau daripada MAS (Malaysia Airlines).

Sebelum mula GV cari penyokong tapi bila dah mula GV dia tak layan penyokong dia pun.  Dia lebihkan kepada kawan-kawan dia dari MAS.  Kami rasa macam dapat layanan second class walhal kami juga penyokong dan peminat dia.

Berbeza dengan artis lain yang bertanding mereka keluar cari penyokong tapi Zarul sentiasa ditarik oleh pengurusnya macam peminat dia ni semua penjahat.  Pada malam final itu, ada penyokong jumpa Zarul di luar MBSA minta Zarul tunggu sebab ada penyokong dari Singapura nak bagi hadiah, dia cakap okay tapi lepas tu dia tutup tingkap dan belah macam itu ajer.

Malah, Zarulians juga tidak mendapat undangan untuk sama-sama memeriahkan majlis sambutan hari jadi Zarul baru-baru ini.

Banyak la perkara yang Zarul buat kami kecil hati.  Dia last jumpa kami masa konsert kedua sahaja lepas tu tak jumpa langsung.  Kami lapan orang penyokong yang dapat tiket dan ada penyokong yang beli tiket.  Highflyers lebih dari 10 orang yang pergi masa final.  Prop semua kami yang sponsor cuma final je kami tak buat apa-apa sebab tak ada apa-apa cadangan dari admin.  Dah la peminat terbahagi dua.

Kami Zarulians dipulaukan.  Masa sambutan birthday Zarul tak ada Zarulians pun.  Itu semua staff MAS sahaja.  Kami rasa sangat sedih.

Tujuan mereka meluahkan semua perkara ini sebenarnya bukan untuk memalukan Zarul tetapi sekadar ingin memberitahu apa yang ada didalam isi hati mereka.

Kita tidak tahu apa yang terjadi, tetapi tidak mustahil ada timbul sedikit salah faham. Apa-apa pun, sebagai artis peminat adalah nombor satu. Sokongan peminat adalah penentu kerjaya artis itu juga.

Sumber Berita : Media Hiburan