Written by Bella | January 22nd, 2019

Kejayaan pelakon Rozita Che Wan ataupun Che Ta dalam bidang perniagaan memang tidak dapat dinafikan lagi, beliau sering mengeluarkan produk baru yang mampu menarik hati pelanggan.

Baru sahaja melancarkan produk span solekan bersama rakan baiknya yang dikenali sebagai Anas, ada pula netizen yang sudah mula mengkritik nama produk itu, Apam Che Ta berbaur agak lucah.

Bagaimanapun, Che Ta tidak mahu ambil pusing dengan segala kritikan. Kata Che Ta, cuba untuk berfikiran terbuka dan janganlah sentiasa melihat sesuatu daripada sudut negatif sahaja.

Kadang-kadang nak gelak pun ada dengan pertikaian atau perkara sensasi yang cuba dibangkitkan netizen. Tapi kalau nak fikir apa yang mereka cakap, nampaknya, sampai ke sudah kita tidak akan maju ke hadapan. Kita anggaplah mereka ini seolah memberi publisiti percuma untuk saya… Tak jadi kudis pun. Tapi kalau semua benda hendak dilihat daripada sudut negatif, teruklah jadinya. Cuba kita buka sikit minda dan jangan terlalu jumud.

Samalah untuk produk span ini. Kalau ada yang cakap istilah ‘apam’ itu sesuatu yang lucah, saya fikir mereka sudah jauh terpesong. Janganlah sampai melayang jauh melihat istilah apam sebagai bayangan kepada benda lain.

Katanya nama Apam Che Ta diinspirasikan dari kuih kegemaran mereka berdua dan tidak mempunyai maksud lain.

Sumber Berita : BH ONLINE

Written by AbangNara | October 24th, 2018

Kecomelan Aaisyah Dhia Rana iaitu anak hasil perkahwinan Che Ta dan Zain Saidin sememangnya mencuri perhatian ramai. Keletah Aaisyah menyebabkan ramai yang bertanyakan soalan “tak nak anak lagi ke” kepada selebriti popular tersebut. Iyerlah, kalau keluar seorang lagi anak, lelaki pulak tue, mesti kacak dan hensem seperti ayahnya. Lagipun baka suami kacak, isteri cun melecun takkan anak sorang je kan?

che ta

Baru-baru ini menerusi akaun Instagramnya, Che Ta memaklumkan bahawa dirinya memang teringin untuk menimang cahaya mata lagi. Namun begitu di kala usianya yang sudah menjangkau lebih 40 tahun, sudah tentu pelbagai risiko perlu difikirkan terlebih dahulu. Untuk makluman, wanita berusia 40 ke atas sememangnya tidak digalakkan untuk hamil kerana takut pelbagai komplikasi. Sudah tentu perkara ini diketahui oleh Che Ta sekaligus menyebabkan dia berfikir lebih mendalam sebelum mengambil sebarang keputusan. Bak kata Che Ta, “aligment dah lari”. Hehehe.che ta

Apa pun para pengikut Che Ta di laman sosial masing-masing berkongsi pendapat yang menarik mengenai tajuk ini. Seronok juga membacanya. Memang ramai yang teringin nak tengok ‘mini Zain Saidin’.

che ta

che ta

Apa pun keputusan terletak di tangan Che Ta dan Zain Saidin. Mengandung itu boleh namun jangan sampai membahayakan kesihatan sendiri dan juga anak dalam kandungan. Kita doakan yang terbaik buat pasangan ini.

Written by Bella | October 1st, 2018

Sejak dilahirkan, anak kepada pasangan popular Rozita Che Wan dan Zain Saidin iaitu Aaisyah Dhia Rana sudah cukup terkenal. Malah, beliau bukan sahaja pernah menjadi duta produk tetapi turut mempunyai rancangan realiti sendiri.

Walaupun sudah terbiasa dengan dunia glamor dan kamera sejak kecil, Che Ta memberitahu suaminya kalau boleh tidak mahu Aaisyah mengikut jejak langkah mereka menjadi artis. Bukan itu sahaja, Zain juga sebenarnya tidak setuju mewujudkan akaun Instagramnya buat Aaisyah.

Seboleh-bolehnya Zain tidak mahu Aaisyah menjadi artis dan didedahkan dengan dunia hiburan. Malah, Zain bising jika saya bawa Aisyah ke majlis hiburan hingga balik lewat malam. Ini kerana dia tidak mahu anak ponteng sekolah.

Cuma, jika ada tawaran Aaisyah berlakon dengan saya, kami okay. Kalau hanya dia seorang kami tak akan ambil.

Namun, menurut Che Ta, anak perempuannya itu sudah mula menunjukkan minat untuk berlakon dan menyanyi, pendek kata dah macam orang dewasa.

Sebagai seorang bapa, ramai yang akui bukan mudah untuk menjaga anak perempuan. Pastinya Zain sudah mempunyai perancangan tertentu buat Aaisyah.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | June 27th, 2018

Mungkin mahu seiringan dengan rakan artis yang lain, nampaknya Che Ta kini sudah kembali aktif di Twitter sejak semalam.

Menariknya, Che Ta sempat memberi sedikit ‘amaran’ buat netizen yang ingin menulis sesuatu tentang dirinya.

Pada masa yang sama, Che Ta memberikan pesanan agar masyarakat janganlah terlalu taksub menggunakan media sosial sehingga kadang-kala terlalu menayangkan kehidupan peribadi mereka ataupun membuka aib orang lain. Bukan semua perkara harus dipamerkan kepada umum.

Setakat ini akaun Twitter Che Ta yang menggunakan nama @rozitachewan1 baru sahaja mempunyai 481 pengikut.