Written by Bella | June 7th, 2018

Sebut sahaja nama Rozita Che Wan ataupun Che Ta, beliau memang cukup dikenali sebagai seorang yang gemar memakai bulu mata palsu. Pendek kata, memang dah jadi ‘trademark’ pelakon jelita itu. Malah, beliau juga seorang yang suka menggayakan pelbagai jenis fesyen yang anggun dan terkini.

Namun, penampilan Che Ta yang agak ringkas baik daripada segi pemakaian dan juga solekan mendapat perhatian netizen. Menerusi sebuah video yang dimuat naik oleh beliau di Instagram, ramai yang memuji betapa cantik dan mudanya Che Ta tanpa memakai bulu mata palsu.

Bukan sahaja netizen yang puji tetapi beberapa rakan artis antarnya Umie Aida dan Daphne Iking. Memang terpukau mereka melihatan keayuaan wajah Che Ta yang lebih ‘natural’.

Terserlah betul kecantikan sebenar wajah Che Ta, tetapi beliau ada beritahu suami tercinta, Zain Saidin gemar melihat beliau tampil dengan bulu mata palsu. Tidak apa, yang penting jaga hati suami dan biarlah suami sahaja yang tahu  kejelitaan isteri. Betul tak?

Written by Bella | June 5th, 2018

Rasanya macam baru sahaja kita berpuasa dan dalam tidak sedar, kita sudah pun hampir ke penghujung Ramadhan dan bakal menyambut Aidilfitri pada minggu hadapan. Tentunya minggu ini, ramai yang sibuk membuat segala persiapan dan tidak sabar untuk menanti tibanya hari raya.

Antara selebriti yang sudah cukup teruja dan tidak sabar untuk menyambut hari raya ialah Rozita Che Wan. Beliau sudah siap gosok semua baju raya untuk dipakai. Namun, tahun ini Che Ta agak bersederhana dan hanya menyiapkan 20 persalinan untuk setiap seorang ahli keluarganya berbanding 30 pasang persalinan tahun lalu.

Dah tak sabaq nak melaram! Tengok baju raya tu rasa dah dekat nak raya. Tapi tahun ini jumlah baju raya kami sekeluarga 20 pasang sahaja tak seperti tahun lepas ada 30 pasang setiap orang. Baju semua dah siap malah baju Melayu anak dan suami saya dah siap pasangkan butang supaya senang.

Wah, semangat betul Che Ta hendak beraya, segalanya sudah disiapkan lebih awal. Apa agaknya fesyen beliau dan keluarga pada tahun ini? Yang pasti, tentunya semua sedondon. Hehe..

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | June 1st, 2018

Baru-baru ini, Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad menubuhkan Tabung Harapan Malaysia untuk menerima derma daripada rakyat bagi mengukuhkan lagi kewangan kerajaan dan sedikit sebanyak membantu kerajaan untuk menangani hutang negara yang telah mencecah RM1 trilion.

Demi masa depan negara tercinta, Che Ta dan ahli keluarganya sepakat untuk mengumpul wang untuk memberikan sumbangan kepada tabung berkenaan.

Sumbangan yang dibuat saya dan keluarga adalah tanda sokongan kepada kerajaan dalam menangani hutang negara. Ia bukanlah paksaan tetapi bayangkan jika seorang mendermakan RM10 pasti jumlahnya (kalau tidak semua) sedikit sebanyak dapat membantu mengurangkan beban hutang ditanggung kerajaan. Kita pegang begini sahajalah, satu kita bagi Allah akan gantikan berganda kebaikan yang lain.

Dalam pada itu, Che Ta sempat berkongsi beliau sebenarnya pernah digam dan menghadapi pelbagai dugaan sejak tiga tahun lalu oleh kerajaan terdahulu gara-gara memuat naik foto dan ucapan hari jadi yang ditujukan buat Tun M.

Sebelum ini saya pernah dipulaukan oleh agensi kerajaan hanya kerana saya memuat naik gambar dan ucapan hari jadi kepada Dr. Mahathir di Instagram. Sejak tiga tahun lalu ramai tidak tahu yang saya digam selain terpaksa melalui pelbagai pengalaman pahit setiap kali terpaksa berurusan dengan agensi kerajaan.

Rakyat Malaysia yang ingin menyumbang kepada Tabung Harapan Malaysia (THM) boleh menyalurkan sumbangan mereka menerusi akaun Maybank 5660-1062-6452.

Sumber Berita : mStar Online

Written by serenity | March 15th, 2018

Pelakon dan usahawan terkenal, Rozita Che Wan, 45, membidas sesetengah wanita yang menghancurkan kebahagiaan wanita lain dengan menjadi perampas suami orang.

Kepada Harian Metro, Rozita atau mesra dipanggil Che Ta berkata:

Saya bukannya menolak poligami tetapi kenapa kita tidak berhati-hati untuk mencari pasangan hidup dengan memilih lelaki yang masih bujang?

Bagi saya, orang yang menghancurkan hati wanita lain adalah golongan wanita juga.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.