Written by AbangNara | October 24th, 2018

Kecomelan Aaisyah Dhia Rana iaitu anak hasil perkahwinan Che Ta dan Zain Saidin sememangnya mencuri perhatian ramai. Keletah Aaisyah menyebabkan ramai yang bertanyakan soalan “tak nak anak lagi ke” kepada selebriti popular tersebut. Iyerlah, kalau keluar seorang lagi anak, lelaki pulak tue, mesti kacak dan hensem seperti ayahnya. Lagipun baka suami kacak, isteri cun melecun takkan anak sorang je kan?

che ta

Baru-baru ini menerusi akaun Instagramnya, Che Ta memaklumkan bahawa dirinya memang teringin untuk menimang cahaya mata lagi. Namun begitu di kala usianya yang sudah menjangkau lebih 40 tahun, sudah tentu pelbagai risiko perlu difikirkan terlebih dahulu. Untuk makluman, wanita berusia 40 ke atas sememangnya tidak digalakkan untuk hamil kerana takut pelbagai komplikasi. Sudah tentu perkara ini diketahui oleh Che Ta sekaligus menyebabkan dia berfikir lebih mendalam sebelum mengambil sebarang keputusan. Bak kata Che Ta, “aligment dah lari”. Hehehe.che ta

Apa pun para pengikut Che Ta di laman sosial masing-masing berkongsi pendapat yang menarik mengenai tajuk ini. Seronok juga membacanya. Memang ramai yang teringin nak tengok ‘mini Zain Saidin’.

che ta

che ta

Apa pun keputusan terletak di tangan Che Ta dan Zain Saidin. Mengandung itu boleh namun jangan sampai membahayakan kesihatan sendiri dan juga anak dalam kandungan. Kita doakan yang terbaik buat pasangan ini.

Written by Bella | October 1st, 2018

Sejak dilahirkan, anak kepada pasangan popular Rozita Che Wan dan Zain Saidin iaitu Aaisyah Dhia Rana sudah cukup terkenal. Malah, beliau bukan sahaja pernah menjadi duta produk tetapi turut mempunyai rancangan realiti sendiri.

Walaupun sudah terbiasa dengan dunia glamor dan kamera sejak kecil, Che Ta memberitahu suaminya kalau boleh tidak mahu Aaisyah mengikut jejak langkah mereka menjadi artis. Bukan itu sahaja, Zain juga sebenarnya tidak setuju mewujudkan akaun Instagramnya buat Aaisyah.

Seboleh-bolehnya Zain tidak mahu Aaisyah menjadi artis dan didedahkan dengan dunia hiburan. Malah, Zain bising jika saya bawa Aisyah ke majlis hiburan hingga balik lewat malam. Ini kerana dia tidak mahu anak ponteng sekolah.

Cuma, jika ada tawaran Aaisyah berlakon dengan saya, kami okay. Kalau hanya dia seorang kami tak akan ambil.

Namun, menurut Che Ta, anak perempuannya itu sudah mula menunjukkan minat untuk berlakon dan menyanyi, pendek kata dah macam orang dewasa.

Sebagai seorang bapa, ramai yang akui bukan mudah untuk menjaga anak perempuan. Pastinya Zain sudah mempunyai perancangan tertentu buat Aaisyah.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | June 27th, 2018

Mungkin mahu seiringan dengan rakan artis yang lain, nampaknya Che Ta kini sudah kembali aktif di Twitter sejak semalam.

Menariknya, Che Ta sempat memberi sedikit ‘amaran’ buat netizen yang ingin menulis sesuatu tentang dirinya.

Pada masa yang sama, Che Ta memberikan pesanan agar masyarakat janganlah terlalu taksub menggunakan media sosial sehingga kadang-kala terlalu menayangkan kehidupan peribadi mereka ataupun membuka aib orang lain. Bukan semua perkara harus dipamerkan kepada umum.

Setakat ini akaun Twitter Che Ta yang menggunakan nama @rozitachewan1 baru sahaja mempunyai 481 pengikut.

Written by Bella | June 7th, 2018

Sebut sahaja nama Rozita Che Wan ataupun Che Ta, beliau memang cukup dikenali sebagai seorang yang gemar memakai bulu mata palsu. Pendek kata, memang dah jadi ‘trademark’ pelakon jelita itu. Malah, beliau juga seorang yang suka menggayakan pelbagai jenis fesyen yang anggun dan terkini.

Namun, penampilan Che Ta yang agak ringkas baik daripada segi pemakaian dan juga solekan mendapat perhatian netizen. Menerusi sebuah video yang dimuat naik oleh beliau di Instagram, ramai yang memuji betapa cantik dan mudanya Che Ta tanpa memakai bulu mata palsu.

Bukan sahaja netizen yang puji tetapi beberapa rakan artis antarnya Umie Aida dan Daphne Iking. Memang terpukau mereka melihatan keayuaan wajah Che Ta yang lebih ‘natural’.

Terserlah betul kecantikan sebenar wajah Che Ta, tetapi beliau ada beritahu suami tercinta, Zain Saidin gemar melihat beliau tampil dengan bulu mata palsu. Tidak apa, yang penting jaga hati suami dan biarlah suami sahaja yang tahu  kejelitaan isteri. Betul tak?