Written by AbangNara | August 28th, 2017

Memang ada segelintir manusia yang hatinya penuh dengan hasad dengki, iri hati dan cemburu. Jenis sebegini tak boleh melihat kebahagiaan orang lain. Hati busuk. Tak boleh tengok orang lain “lebih” daripada dirinya. Itulah nasib yang menimpa Hairul Azreen, Hanis Zalikha dan anak mereka, Yusof Iskandar yang sedang bercuti di Maldives. Mereka tinggal di hotel 5 bintang yang dikatakan berharga RM13,000 semalam.
hanis hairul azreenFirst thing first, tak adalah pulak Abang Nara nampak Hairul atau Azreen menulis dengan bangganya “kami tidur di Villa Soneva Jani yang berharga RM13,000 semalam. Kau mampu?”. Percutian mereka di kepulauan peribadi ini menjadi viral selepas netizen sendiri yang membuat carian di Internet tentang harga bermalam di Villa ini. Itu yang Abang Nara pelik bila ada netizen yang tulis mereka sekeluarga riak, berlagak dan sebagainya. Ish,ish,ish.
hanis hairul azreen

Abang Nara juga tak boleh brain apabila ada suara berkata “lebih baik duit yang dibelanjakan ini diderma kepada masjid ke, anak-anak yatim ke”. Korang nie tau tak menggembirakan hati isteri dan anak pun boleh dapat pahala jugak. Lagi satu mana korang tau diorang nie tak derma ke masjid?
hanis hairul azreen
Lepas tue ada pula nak kaitkan dengan cuti mewah dengan duduk kat masjid. Lagi tak boleh faham pemikiran manusia macam nie.
hanis hairul azreenNamun tidaklah semua orang berperangai syaitan macam Hamid Mohd di atas ini. Ramai yang memuji Hairul kerana menggembirakan hati isteri dan anak. Abang Nara respek kepada netizen-netizen yang berfikiran terbuka dan telah menghentam balik para haters ini. Masih ada harapan lagi Malaysia ini. Ramai rakyat yang mulia hatinya.

hanis hairul azreen
hanis hairul azreen

Buat manusia-manusia yang hati busuk ini, korang tak tertanya ke kenapa korang tak dimurahkan rezeki untuk dapat pergi bercuti mewah macam Hanis dan Hairul ini. Sebabnya kebusukan hati anda itu menghalang untuk rezeki turun mencurah-curah. Cubalah lapangkan dada, gembira untuk orang lain, tak perlu nak dengki, rasa bangga bila kawan-kawan berjaya. Kekadang yang hati busuk ini bila member-member upload kejayaan di Instagram habis disindirnya, tapi bila dia sendiri buat boleh pulak. Hmmmm. Itu yang sampai ke hari ini duduk di takuk yang sama, tak berubah-ubah. Hati tue cuci dengan klorox dulu.

hanis hairul azreen

Buat Hairul sekeluarga, sila enjoy percutian anda. Persetankan segelintir netizen yang cemburu tak bertempat ini. Semoga balik nanti ada “isi”. Selamat bercuti.

Written by Bella | May 15th, 2017

Tidak mahu anaknya, Yusuf Iskandar menjadi mangsa pedofilia, pelakon Hanis Zalikha memberitahu beliau akan berjaga-jaga dan memastikan setiap foto yang dimuat naik di Instagram sesuai untuk tatapan umum.

Untuk makluman anda, pedofilia adalah gangguan seksual yang berupa nafsu seksual terhadap remaja atau kanak-kanak di bawah usia 14 tahun.

Pedofilia memang satu perkara yang agak membimbangkan.  Sebagai ibu, saya letakkan batas untuk muat naik gambar Yusuf yang tidak terlalu terdedah hingga boleh bawa kepada kejadian yang tak sepatutnya berlaku. Isu ini sangat meluas seiring dengan kemajuan teknologi masa kini, memang agak sukar nak kawal. Jadi,lebih baik saya berjaga-jaga dan sentiasa pantau laman sosial Yusuf dari semasa ke semasa.

Yusuf yang kini berusia 11 bulan sudah mempunyai 1.4 juta pengikut di Instagram. Telatah comel Yusuf sering menjadi perhatian pengguna media sosial

Sumber Berita : Utusan Online

Written by Bella | March 8th, 2017

Sudah beberapa kali pasangan Hairul Azreen dan Hanis Zalikha menerima pelbagai teguran kerana dikatakan tidak mementingkan keselamatan anak mereka Yusof Iskandar.

Terbaru, gara-gara memuat naik video Yusof sedang merangkak menaiki tangga, netizen sekali lagi melemparkan pelbagai kritikan terhadap pasangan ini.

Menurut Hanis, apa yang mereka muat naik di akaun Instagram Yusof yang kini sudah mencecah sejuta pengikut , bukanlah perkara yang berlaku pada ketika itu. Hanis juga menegaskan, beliau dan suami sering mengutamakan keselamatan anak mereka.

Keselamatan anak memang perkara utama. Sebab itu gambar yang dimuat naik di laman sosial itu sebenarnya sudah berlaku dua ke tiga hari lepas.

Lokasi Yusuf berada itu adalah penting untuk kami jaga bagi mengelak sebarang perkara yang tidak diingini berlaku. Kita pun sentiasa berdoa supaya dijauhi daripada perkara-perkara yang tidak baik.

Ibu bapa mana yang tidak sayangkan anak dan menjaga keselamatan mereka bukan? Kami yakin sebelum Hanis dan Hairul membiarkan Yusof melakukan sesuatu, pasti mereka sudah memikirkan faktor keselamatan anak mereka dan risikonya.

Sumber Berita : Utusan Online

Written by Bella | February 21st, 2017

Rasanya pasti semua kenal dengan Yusof Iskandar, permata hati pasangan Hairul Azreen dan Hanis Zalikha. Seperti anak selebriti lain, Yusof juga menerima pelbagai tawaran membabitkan mereka sekeluarga.

Walaubagaimanapun, Hairul berkata beliau terpaksa menolaknya kerana anaknya baru sahaja berusia 8 bulan dan masih terlalu kecil untuk bekerja dan aktif di kaca televisyen.

Saya sebenarnya tidak suka anak kecil saya bekerja. Pada masa sama saya tahu, ia mungkin rezeki Yusuf, tetapi buat masa ini biarlah dia membesar secara normal dulu.

Ramai yang menawarkan pekerjaan kepada kami sekeluarga, tetapi saya keberatan untuk menerimanya. Kalau boleh, biarlah kami berdua saja yang bekerja buat masa ini. Orang ramai masih boleh datang dan melihat anak kami pada majlis-majlis terbuka.

Tambah Hairul, beliau dan isteri juga mengambil keputusan untuk memperlahankan aktiviti seni mereka untuk memberikan sepenuh perhatian kepada Yusof yang sedang membesar. Buat masa ini, Hairul dan Hanis cuma aktif dalam bidang perniagaan mereka.

Tidak dinafikan, Yusof sudah semakin popular kini dan jumlah pengikut beliau di Instagram juga hampir mencecah angka satu juta.

Sumber Berita : BH ONLINE