August 4th, 2020

Menitip ucapan romantis buat isterinya sempena ulang tahun perkahwinan yang ke-12 pada 1 Ogos lalu, pendakwah tersohor tanah air, Ustaz Ebit Lew sekali lagi mencuri perhatian netizen.

ustaz ebit lew sambut ulang tahun perkahwinan ke 12

Menerusi perkongsian yang dimuat naik di laman Instagram, Ustaz Ebit dilihat meluahkan rasa syukur kepada Allah kerana menjodohkan dirinya dengan wanita terbabit. Malah tidak lupa menzahirkan ucapan terima kasih buat bidadarinya itu kerana sudi menjadi isterinya sehingga kini.

ustaz ebit lew sambut ulang tahun perkahwinan ke 12

Katanya lagi, selain tidak lekang perasaan cinta buat isterinya, Ustaz Ebit juga akui mungkin agak sukar untuknya mengecapi segala kejayaan yang diperolehnya kini tanpa wanita tersebut di sisi.

View this post on Instagram

Bidadariku, selamat ulangtahun perkahwinan kita 1/8/08. Rezeki kita telah bersama 12 tahun insyaAllah cinta sampai syurga. Kurnia Allah. Terima kasih menjadi bidadari dalam hidup abang. Syukur pada Allah yang menemukan kita. 12 tahun kita bersama. Macam mimpi. Setiap hari rasa macam baru semalam berkenalan. Setiap hari rasa makin jatuh cinta. Setiap hari macam pengantin baru. Tanpa bidadari abang tak tahulah bagaimanalah nak berdakwah, berkhidmat kepada insan keliling dan berjuang. Ya Allah terima kasih atas anugerahmu penyejuk mata dan peneman perjuangan ini. Terima kasih menemani perjalanan hidup ini. I love u bidadariku -ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

“Syukur pada Allah yang menemukan kita. 12 tahun kita bersama. Macam mimpi. Setiap hari rasa macam baru semalam berkenalan. Setiap hari rasa makin jatuh cinta. Setiap hari macam pengantin baru.”

Dalam entri itu, Ustaz Ebit turut berkongsikan video bersama isterinya di dalam pasar raya miliknya.

ustaz ebit lew sambut ulang tahun perkahwinan ke 12

“Setiap hari macam pengantin baru. Tanpa bidadari abang tak tahulah bagaimanalah nak berdakwah, berkhidmat kepada insan keliling dan berjuang.”

Seperti sudah dijangka, perkongsian itu mendapat pelbagai reaksi daripada pengikut di laman berkenaan. Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikutnya menzahirkan ucapan ulang tahun perkahwinan buat pasangan itu. Malah wujud juga segelintir peminatnya mendoakan agar rumah tangga yang dibina lebih satu dekad itu akan kekal bahagia hingga akhir hayat.

Advertisement
July 24th, 2020

Zahir rasa gembira apabila berkesempatan bertemu rapper dan usahawan terkenal, Caprice ketika makan tengahari bersama, pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew akui meskipun mereka jarang berjumpa, namun hubungan persahabatan bersama lelaki tersebut terasa amat dekat.

ebit lew caprice bertemu

“Syukur, makan tengahari bersama Caprice, walau jarang berjumpa tetapi rasa dekat, berbual pasal ummah.”

Menurut Ustaz Ebit, beliau amat mengagumi semangat Caprice yang berani memperjuangkan kemajuan dan perpaduan ummah menerusi perniagaannya.

View this post on Instagram

Saya dekat @elewsmart Pelangi Square Damansara. Pembukaan sabtu ini di sg buloh. Ahad di Damansara. Syukur Lunch dengan @capriceofficial . Walau jarang berjumpa tapi rasa dekat. Berbual pasal ummah. Kagum anak muda yang berniaga niat nak hidupkan ummah. Untuk menyatukan masyarakat. Begitulah niat setiap anak muda di Malaysia sepatutnya. Sampai takleh tidur malam fikir nak tolong orang. Rahsia rezeki melimpah ruah niat nak tolong seramai mungkin. Memberi. Bila kita memberi kita pasti akan menerima. Memberi itulah bahagia. Senyuman orang lain bahagia hati kita. Saya doakan caprice terus maju jaya berkat. Siapa sahaja kita tugas kita mengajak kepada kebaikan dan kasih sayang. Kita semua sebuah keluarga.

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

“Kagum anak muda yang berniaga niat nak hidupkan ummah, untuk menyatukan masyarakat. Begitulah niat setiap anak muda di Malaysia sepatutnya, sampai tak boleh tidur malam nak tolong orang.”

Ujar Ustaz Ebit, ganjaran rezeki yang melimpah ruah, andai seseorang individu itu sering mahu membantu orang lain.

“Rahsia rezeki melimpah ruah niat nak tolong orang seramai mungkin, memberi, bila kita memberi kita pasti akan menerima.”

ebit lew caprice bertemu

Seperti sudah dijangka, menjengah ke ruangan komen posting berkenaan, rata-rata pengikut pendakwah itu meninggalkan respon yang positif, malah wujud juga segelintir netizen menzahirkan rasa teruja apabila Ustaz Ebit bertemu rapper tersebut.

Selain bersetuju dengan kata-kata yang dilontarkan oleh Ustaz Ebit, para pengikut juga seolah gembira melihat kemesraan dua individu ini di khalayak umum.

Untuk rekod, Ustaz Ebit merupakan pendakwah bebas yang sentiasa melakukan amal kebajikan kepada golongan yang memerlukan. Sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lalu, nama Ustaz Ebit antara yang disebut-sebut kerana tidak putus-putus menyalurkan bantuan buat insan yang dalam kesusahan.

Advertisement
July 16th, 2020

Mendedahkan dirinya memilih untuk merujuk dengan individu yang lebih selesa iaitu Ustaz Ebit Lew untuk membimbingnya, usahwan kosmetik sensasi, Safiey Illias menyatakan beliau tidak mempunyai sebab yang jelas untuk bertemu dengan Pencetus Ummah (PU) kerana merasakan ini sekadar untuk pemasaran.

safiey illias lebih selesa bertemu ustaz ebit lew

Menurut Safiey yang mempunyai kenalan dari pejabat agama, niatnya bukan mahu berlagak, namun memilih untuk tidak mahu melibatkan orang ramai dengan masalah yang menimpa dirinya.

“Saya tahu dengan siapa yang perlu dirujuk dalam hal ini. Saya lebih selesa dengan Ustaz Ebit Lew. Saya ada nombor dia untuk dihubungi. Saya tak perlu cari PU ini, atas sebab apa? Semua ini sekadar pemasaran saja.”

Katanya, di laman Instagram sudah terpapar nombor untuk dihubungi, namun PU tersebut seakan tidak boleh menghubunginya secara peribadi dan mempersoalkan adakah individu terbabit hanya tahu mengemaskini status semata.

safiey illias lebih selesa bertemu ustaz ebit lew

Bahkan, pelantun lagu Syinta Gila itu juga turut akui suka dengan cara Ustaz Ebit dalam menyampaikan dakwah kerana memilih untuk tidak mengulas isu terbabit di platform miliknya.

safiey illias lebih selesa bertemu ustaz ebit lew

“Rasa geram tu ada tapi tak mengapa, saya boleh terima. Kalau tengok Ustaz Ebit Lew dia tak pernah sentuh bab ini. Dia diam saja, tak ada buat pendedahan macam ni. Tahu-tahu dia dah jumpa orang tu.”

Terdahulu Safiey menyatakan kesediaannya untuk bertemu dengan mana-mana pendakwah yang berniat untuk membimbingnya. Malah, beliau juga dijemput oleh PU Syed untuk bersemuka bersama Nur Sajat di Ipoh, Perak.

Sumber: Gempak

Advertisement
July 12th, 2020

Pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew dilaporkan bakal membuka pasaraya miliknya sendiri dalam masa terdekat. Difahamkan, terdapat lebih kurang 10 cawangan pasar raya di sekitar Lembah Klang itu akan dibuka pada 18 Julai ini.

Dan baru-baru ini juga Ebit Lew turut berkongsi mengenai harga barangan sempena pembukaan rasmi di setiap cawangan. Yang menjadi perhatian adalah harga yang ditawarkan sangat murah dengan harga di pasaraya yang lain.

Yang pastinya, netizen teruja menantikan pembukaan pasaraya Elewsmart kerana ada harga barangan yang ditawarkan serendah 10 sen!

Walau bagaimanapun, dalam pada itu, ada juga warga maya yang prihatin dan bimbang kerana menurut mereka, pasti ada golongan yang mengambil kesempatan. Misalnya, membeli barangan yang dijual murah dalam kuantiti yang banyak kemudian menjualnya dengan harga lebih murah kepada orang ramai.

View this post on Instagram

Doakan yer…terima kaseh mendoakan ElewsMart. Dah semakin hampir hari pembukaan ElewsMart 10 cawangan. Tak sabar setiap cawangan ada Food Bank untuk orang yang memerlukan dan ingin beri. Dan akan letak harga murah. Ya Allah berkatilah usaha ini. Berkati dan rahmatilah semuanya. Jadi asbab kebaikan buat semua-ebitlew ElewsMart Saudaraku Murah?

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Justeru itu, ramai yang telah meminta Ustaz Ebit Lew supaya lebih berhati-hati dan menetapkan syarat seperti pembelian terhad dan sebagainya.

Ada juga yang memberi cadangan supaya Ustaz Ebit Lew memberikan lebih keistimewaan kepada pelanggan bergolongan asnaf, JKM dan golongan Orang Kelainan Upaya (OKU).

Apa-apa pun, ramai yang telah menyambut baik usaha Ebit Lew yang telah membuka pasaraya dengan menawatrkan barangan dengan harga lebih murah. Semoga Ustaz Ebit Lew terus maju dalam perniagaan dan dimurahkan rezeki supaya dapat terus membantu golongan yang memerlukan.

Advertisement