September 17th, 2020

Lebih dikenali sebagai The Melvins, Syatilla, Syifa, Syida dan Syafiqa Melvin tampil menjawab persoalan sesetengah individu yang mendakwa mereka kini sudah bergelar jutawan.

Mereka yang sebelum ini melancarkan produk kosmetik berjenama Kekasih by The Melvins meluahkan rasa syukur atas setiap rezeki yang dilimpahkan oleh Yang Maha Esa.

“Alhamdullilah, syukur ke hadrat Allah, semua yang kami perolehi adalah hasil usaha sendiri dan rezeki pemberianNya. Kami juga beruntung kerana mempunyai pelanggan yang sentiasa memberikan sokongan,”

Ketika ditemubual media di majlis pelancaran produk Kekasih di Shah Alam Convention Centre baru-baru ini,  Syifa yang mewakili adik beradik ini turut meluahkan rasa syukur kerana dikurniakan ahli keluarga yang sangat positif dan bersungguh-sungguh dalam menjalankan perusahaan sehingga mendapat keuntungkan berlipat kali ganda.

“Tanpa sokongan adik beradik lain mungkin Kekasih by The Melvins ini tidak akan sampai ke tahap ini. Saya harus beri kredit kepada ketiga-tiga cinta hati saya yang sentiasa berusaha dan mempunyai semangat untuk berjaya,”

View this post on Instagram

[ LIVE UPDATE ] KEKASIH FLY HIGHER . LAUNCHING OF HIJAB MATA KEKASIH . Thank you to our sponsorship : . @poplook @monstr.my @fgwalet @zarith.official @19awe99 @vpsvending_hq @chanrakterhq @christyngshoes . . #kekasihflyhigher #bulumatabetoi #hijabmatakekasih #kekasihnewgame #satukekasihcukupke #themelvincircle

A post shared by KEKASIH by The Melvins (@kekasih_hq) on

Dalam pada itu, Syifa turut menitipkan pesanan kepada mereka di luar sana agar sentiasa menjaga hubungan antara ahli keluarga serta adik beradik jika mahu berjaya dan diluaskan pintu rezeki.

Sentiasa memegang pesanan ibu dan ayah iaitu tidak boleh bermasam muka dan berpecah belah sesama adik – beradik, Syifa mengatakan hubungan kekeluargaan yang dijaga membuatkan rezeki mudah datang dalam pelbagai bentuk, tidak hanya dalam wang ringgit.

Perkembangan terkini, produk keluaran The Melvins ini dilaporkan telah membelanjakan hampir RM0.5 Juta dalam pemasangan papan iklan di seluruh negara iaitu di lebuh raya utara, selatan, pantai timur serta Lembah Klang. Kira-kira 60 buah ‘Billboard’ dijangka akan dinaikkan dalam rangka promosi produk itu.

Kekasih by The Melvins turut menampilkan beberapa pilihan produk kecantikan wajah seperti krim bedak asas, matte bibir, pewarna mata dan pemerah pipi.

Sumber : Astro Gempak

September 17th, 2020

Baru-baru ini kecoh di media sosial Instagram apabila pasangan selebriti terkenal, Syatilla Melvin dan Shaheizy Sam dikritik hebat  oleh netizen apabila dikatakan telah menggunakan iklan berunsur lucah sebagai salah satu rangka promosi produk mereka yang terbaru iaitu, Pengasih.

Pengasih yang merupakan produk penjagaan dalaman wanita milik pasangan itu didakwa netizen telah menjalankan pemasaran secara murahan dan lucah.

Walau bagaimanapun, menurut Syatilla Melivin,29, dia memang sengaja menggunakan foto pelbagai maksud itu dan sudah menjangka akan reaksi yang pelbagai daripada netizen.

“Kalau mereka nampak benda tu secara negatif, negatif lah ia. Tapi berbeza pula kalau mereka pandang secara positif. Ikut padan pandangan individu tu macam mana. Sebab bukan gambar straight forward, saya dan Sam memang sengaja wujudkan double meaning dalam foto tersebut. Memang kecaman ini kami dah jangka dan bermaksud apa yang kami cuba sampaikan itu berjaya,”

Dalam pada itu, Syatilla tidak berniat sama sekali untuk menjadikan iklan produk terbarunya itu kelihatan seperti sesuatu yang lucah. Malah, dia turut menganggap bahawa ‘bad marketing’ juga adalah salah satu teknik pemasaran yang boleh diguna pakai buat peniaga di luar sana.

Baginya, segala kecaman yang diterima membuatkan dirinya lebih kuat dan hanya mengganggap semua itu sebagai perkara yang positif dalam hidup.

“Kalau orang tak kecam dan cakap buruk tentang saya, mungkin saya tak kuat macam sekarang. Lagipun saya biar saja komen negatif tanpa membacanya. Tak pernah terlintas dalam fikiran atau hati saya nak terasa dengan komen sebegitu. Tak beri kesan pada saya pun,”

Pelakon drama popular Sha & Sha ini sedang giat mengusahakan produk kosmetik Kekasih dan bakal tampil dengan produk jamu yang diberi nama Pengasih yang bakal menemui peminat tidak lama lagi.

Sumber: mStar Online

July 2nd, 2020

Berkongsi pengalaman ketika zaman sekolah, pelakon Syida Melvin mendedahkan yang dirinya seorang yang pemalas ketika menuntut di Sekolah Menengah Panglima Bukit Gantang, Perak.

syida melvin pemalas gagl semua subjek ketika zaman sekolah

Menurut Syida, kenangan di sekolah itulah yang lazimnya akan menjadi antara memori zaman remaja yang sukar dilupakan apabila menginjak dewasa.

Bagaimanapun, berkongsi berkenaan kejayaan dirinya dalam bidang akademik, adik kepada pelakon Syatilla Melvin ini langsung tidak segan berkongsi berkenaan keputusan peperiksaannya. Dedah Syida, beliau pernah pernah gagal kesemua mata pelajaran yang diambilnya semasa tingkatan 1.

“Waktu tingkatan 1 sehingga tingkatan 3, memang aku paling tak suka belajar, pemalas, kerja sekolah pun selalu tak siap!”

Namun, segalanya seakan berubah apabila Syida dikhabarkan  mula memberi fokus kepada pelajaran selepas memasuki peringkat menengah atas iaitu tingkatan empat dan lima.

“Tapi bila dah masuk tingkatan 4, tingkatan 5, aku dah mula belajar betul-betul. Dah mula rajin sikitlah. Waktu sekolah bukan budak kelas atasan. Level pandai kami biasa-biasa sahaja.”

Syida juga turut menyatakan beliau tidaklah sejahat kakaknya Syatilla dan Syifa semasa di sekolah. Malah akui rekod kelakuannya lebih baik berbanding mereka.

syida melvin pemalas gagl semua subjek ketika zaman sekolah

Ujar Syida, beliau pernah berasa bimbang memikirkan soal masa depan dirinya sekiranya tidak mampu memberikan yang terbaik dari segi akademik.

Meskipun begitu, setelah meningkat dewasa, beliau kini yakin bahawa pengalaman dan kemahiran merupakan salah satu faktor kejayaan berbanding keputusan yang cemerlang ketika di bangku sekolah.

syida melvin pemalas gagl semua subjek ketika zaman sekolah

“Bila kita dah dewasa, baru kita boleh nampak yang keperluan kita bila untuk melonjak naik adalah lebih kepada pengalaman berbanding berapa A yang kalian dapat masa SPM dulu.

Terdahulu, kakaknya Syifa Melvin pernah mendedahkan yang dirinya bodoh dalam mata pelajaran Matematik. Namun jika dilihat kini, adik beradik The Melvins ini bagai menempuh fasa kejayaan apabila keempat-empat mereka kini sedang giat mengendalikan perniagaan kosmetik yang diberi nama “Kekasih by The Melvins”.

March 18th, 2020

Siapa yang tidak kenal dengan adik beradik popular, The Melvins Sisters. Bukan sahaja cantik tetapi mereka juga bijak mencorak kehidupan masing-masing dan mempunyai keunikan tersendiri.

the melvins sisters

Baru-baru ini, video Syatilla, Syafiqa dan Syida menari Tiktok sambil mempromosikan produk kosmetik mereka dikecam ramai.

Aksi mereka didakwa kelihatan kurang sopan apatah lagi saat melihat Syatilla menari gelek dan ada momen seluarnya hampir terlondeh.

Semakin menggedik, pelik & over

adik beradik syatilla melvin tiktok

adik beradik syatilla melvin tiktok adik beradik syatilla melvin tiktok

Rata-rata netizen kurang senang dengan gelagat yang dipamerkan dan menyifatkan tindakan mereka tidak manis dilakukan oleh seorang wanita muslimah yang berstatus isteri dan ibu. Malah, ada juga melabelkan mereka adik beradik terlalu “gedik”.

“Suka hati aku la nak post apa pun” – Syatilla Melvin

adik beradik syatilla melvin

Tidak hanya berdiam diri apabila teruk dikecam, Syatilla memberi amaran kepada  kepada netizen yang tidak menyukai muat naiknya di Instagram untuk tidak mengikutinya lagi.

Betul juga kata Syatilla, daripada sakit hati lebih baik ‘unfollow’ sahaja dan tidak lagi “menyemakkan” mata.