November 9th, 2015

Selepas kantoi berpegangan tangan dengan Zul Ariffin baru-baru ini,  timbul pula cerita dimana Zahirah MacWilson dikatakan hampir di culik di pusat membeli – belah The Curve.

Namun, wujud kenyataan yang bercanggah daripada Zahirah dan pihak The Curve juga mengakui tidak menerima sebarang laporan terhadap kejadian tersebut yang berlaku di premis  mereka.

Beberapa hari lepas pula, Zahirah menerusi akaun Instagramnya mengeluarkan kenyataan bahawa kes beliau hampir diculik bukan berlaku di tempat letak kereta aras bawah The Curve tetapi hanya di kawasan berhampirannya.

Dengan semua kenyataan yang sering di tukar faktanya, ramai yang menganggap Zahirah cuba untuk menyembunyikan sesuatu dan cuba mereka cerita untuk mengalihkan perhatian orang ramai daripada kontroversi beliau bersama Zul.

Terkilan dituduh seperti itu, Zahirah menceritakan situasi sebenar insiden penculikan tersebut :-

Saya bukan penipu atau psiko. Saya sibuk bekerja dari pagi sampai ke petang, saya tiada masa nak ada-adakan cerita. Mengenai insiden tersebut, saya tidak tahu apa tujuan individu itu sama mahu merompak atau mencuri. Sebab segalanya berlaku dengan pantas.

Ketika kejadian saya seorang diri. Saya masuk ke kereta dan kemudian baru saya menyedari ada orang lain di dalam kereta saya.

Saya sangat sedih apabila dilabel (penipu dan psiko) sebegitu. Tapi saya tak boleh nak berbuat apa-apa apatahlagi nak menutup mulut orang dari terus berkata tentang saya. Asalkan famili dan kawan-kawan saya tahu perkara yang sebenar, itu sudah memadai.

Kami tidak mahu menyebelahi sesiapa dalam hal ini, mengenai hubungan beliau bersama Zul Ariffin pula kita doakan mereka dapat bahagia bersama.

Sumber Berita: Malaysian Digest

November 9th, 2015

Pelakon yang sedang meningkat naik, Zahirah Macwilson, 20, baru-baru ini mendakwa terdapat salah faham yang berlaku dalam dakwaan Zul Ariffin bahawa dia hampir diculik di The Curve. Akibatnya dia dituduh mereka cerita dengan sengaja untuk mengalih perhatian dari gosip mengenai gambar viral dia dan Zul berpegangan tangan secara sembunyi di sebuah premis.


 photo Screen Shot 2015-11-09 at 8.41.00 AM.png
Menurut Zahirah, kejadian itu tidak berlaku di The Curve sebaliknya di luar premis membeli-belah itu. Kepada Melodi TV3, Zahirah menceritakan semula kejadian itu:-

Saya tak tahu apa tujuan orang tu, apa yang dia nak. Tetapi dia ada masuk ke dalam kereta saya. Bukan dalam Curve, benda tu tak jadi kat dalam lot letak kereta. Ia terjadi kat luar (The) Curve. Alhamdulillah, saya okay. Cuma adalah sedikit luka di tangan. Saya cuma tak nak perkara ini menjadi kes khusus.


 photo Screen Shot 2015-11-09 at 8.12.46 AM.png

Keseluruhan artikel dengan membaca gosip ini sepenuhnya.

Festival Teater Selangor 2015 mampu membangkit dan menyemarakkan teater tanah air. Saksikan sepuluh kumpulan teater…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Sunday, 1 November 2015

Ketika ditanya mengapa dia tidak membuat laporan polis, Zahirah memberitahu:-

Sebab saya bukan diculik. Salah faham. Salah komunikasi juga kerana pada masa itu saya sedang trauma. Dan Zul pun dalam keadaan yang terkejut. Dia ada tweet tentang itu, dan ramai anggap perkara itu terjadi di tempat letak kereta.

Saya ada buat laporan pada pengurusan The Curve tetapi saya tidak buat laporan polis kerana saya tidak boleh memperjelaskan bagaimana rupa sebenar orang itu. Saya tak nampak dia kerana hanya lihat dia dari belakang. Dan perkara itu berlaku sekejap saja. Dia lari. Jadi saya sendiri tidak ada maklumat untuk diberitahu kepada polis. Saya hanya memberi amaran saja (kepada orang ramai).

Zahirah ditanya sama ada Zul patut tweet mengenai kejadian itu:-

Saya rasa dia cuma hendak memberi amaran kepada orang ramai, tetapi disebabkan dia dalam keadaan yang terkejut juga, tak boleh nak buat apa-apa. Cuma berlaku salah faham, itu saja.

Semasa saya membuat laporan kepada pengurusan The Curve, mereka sangat bekerjasama dan sangat mengambil berat tentang keselamatan pelanggan. Disebabkan peristiwa itu tidak belaku di (premis) situ mereka ada hak nafikan (ia berlaku). Peristiwa itu tidak dirakam dalam CCTV kerana ia tidak berlaku di situ. Ia cuma salah faham. Ini bukan salah pihak The Curve. Mereka terima laporan saya dan akan lebih berhati-hati selepas ini.

Diminta mengulas mengenai dakwaan bahawa Zahirah mereka cerita hampir diculik kerana ingin mengalihkan perhatian orang ramai dari gosip berpegangan tangan dengan Zul, dia menafikannya.

Saya sendiri masih menjalani penggambaran. Kadangkala dari pagi hingga tengah malam, memang tiada masa untuk mengalihkan perhatian gosip berpegangan tangan itu. Ia tidak masuk akal.


Malah, Zahirah mengakui gambar tersebut ialah gambarnya dan Zul, dan kini mengakui mempunyai perhubungan dengan Zul tetapi menganggap hubungan itu terlalu baru dan perlu berbincang dengan Zul sebelum mengumumkannya kepada orang ramai.

Iyalah. Itu saya. Saya tak menafikan perkara itu. Sah-sah itu saya dengan Zul. Sebelum ini saya ada nafikan kami bercinta tetapi itu hari itu punya cerita. Hari ini lain cerita.

Itu soal peribadi. Kami kena berbincang dulu. Saya kena tunggu Zul. Ia (hubungan dengan Zul Ariffin) masih sangat baru. Tetapi tunggulah respon dia macam mana. Saya sedang fokus pada kerja.

Zahirah mengucapkan terima kasih kepada peminat yang sering menyokongnya dan mendoakan kesembuhannya, namun dia mempunyai mesej untuk para haters.

Mereka ingin berburuk sangka pada saya itu tanggungjawab mereka. Saya tak perlu nak pertahankan diri saya sangat.

Baguslah tu kan. Sekarang kita tunggu apa komen Zul Ariffin mengenai perhubungannya dengan Zahirah. Atau Zul masih mahu mengamalkan pendekatan berdiam diri buat masa ini? Terpulanglah pada dia juga, bukan?

November 6th, 2015

Susulan penafian daripada pihak The Curve dimana mereka tidak menerima sebarang laporan kes penculikan, Zahirah MacWilson telah mengeluarkan kenyataan baharu berhubung perkara tersebut.

Zahirah menerusi akaun Instagram berkata, beliau cuba di culik ketika berada di perkarangan The Curve dan bukannya di tempat letak kereta aras bawah pusat membeli-belah tersebut.

Jelas Zahirah, setiap kenyataan sebelum ini hanyalah cerita tidak betul yang ditokok tambah oleh beberapa pihak tertentu.

Menurut Zahirah, selepas kejadian tersebut beliau telah melaporkan insiden tersebut kepada pihak pengurusan The Curve dan meminta agar  mereka mempertingkatkan lagi keselamatan di premis mereka meskipun kes penculikan itu tidak benar-benar berlaku di bangunan The Curve.

Zahirah harap dengan penjelasan panjang lebar di atas, tiada lagi pihak yang akan memutar belitkan cerita ataupun salah faham dengan apa yang berlaku.

Sumber Berita: Instagram Zahirah MacWilson

November 6th, 2015

Sejak beberapa hari lepas, kes mengenai  Zahirah MacWilson yang didakwa cuba diculik cukup hangat diperkatakan di media sosial. Aktres itu mengakui merasa trauma atas apa yang sudah berlaku. Namun, tidak semua mempercayai berita tersebut, ada yang menganggap ia sebagai satu alasan ataupun cerita yang direka oleh Zahirah dan Zul selepas  foto mereka kantoi berpegangan tangan tersebar di Internet.

Lebih menghangatkan lagi dan mengiyakan anggapan beberapa pihak mengenai kes ini, pihak pengurusan The Curve secara rasmi telah memberi kenyataan kepada media bahawa insiden tersebut tidak pernah berlaku di premis mereka.

Menurut Encik Jazmi Kamarudin, pihaknya telah meneliti rakaman CCTV dengan teliti tetapi mendapati perkara sebegitu tidak pernah berlaku.

Malah, pihak mereka juga tahu bahawa Zahirah tidak membuat sebarang laporan polis yang mengatakan beliau diculik.

Dakwaan pengunjung terbabit mengenai cubaan jenayah seperti itu adalah sesuatu yang sangat serius. Kami mengambil perhatian terhadap isu yang sudah menjadi viral di laman sosial.

Namun, selepas meneliti rakaman CCTV berdasarkan hari serta masa yang dikatakan berlakunya kejadian, kami tidak menemui petunjuk yang menyokong dakwaan itu. Setakat ini, kami mendapati tiada laporan polis mahupun kepada kami yang dibuat oleh mangsa. Apa yang kami tahu, pihak berkaitan yang masih kami cuba mendapatkan penjelasan lanjut sudah memberi kenyataan lain.

Pelik juga kenapa kalau dah diculik tidak mahu buat laporan polis? Ish, takkan tak risau kalau penjenayah itu ada mengekori ke ataupun cuba nak buat sesuatu.

Sumber Berita: BH ONLINE