August 7th, 2014

Lama tak lihat Yuna memakai tudung selain daripada turban seperti lilitan Erikah Badu sehingga Abang Nara terlupa kecomelan Yuna yang sebenar. Nasib baik Hari Raya baru-baru ini Yuna tampil dengan memakai tudung ketika di awal kemunculannya. Terubat rindu di hati Abang Nara. Serius comel sangat-sangat. Memang boleh tangkap cintan dibuatnya.

yuna hari raya

Nampak macam gadis kampung yang amat ayu kan? Walaupun sibuk meluaskan sayapnya di Amerika Syarikat, Syawal harus tetap disambut di Malaysia. Tak meriahlah kalau sambut di luar negara. Pagi Aidilfitri mesti nak bersalam-salaman dengan mak ayah kan? Kalau raya sengsorang kat ‘oversea’ memang boleh mengalir air mata dibuatnya. Syahdu beb!!!

yuna hari raya

Lagi beberapa gambar Yunalis Zarai di Aidilfitri dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kepada Yuna, selamat hari raya Abang Nara ucapkan. Teruskan kecomelan anda.

yuna hari raya

yuna hari raya

yuna hari raya

yuna hari raya
yuna hari raya

yuna hari raya

May 30th, 2014

Susulan kontroversi baju ketat yang dipakainya sehingga menampakkan pusatnya, Yuna telah tampil di Kosmo untuk memberikan penjelasan. Untuk makluman anda, gambar tersebut telah dikongsikan oleh Yuna di laman Facebooknya dan menimbulkan perbalahan di kalangan para peminat Malaysia terutamanya. Susulan itu, Yuna telah membuang gambar tersebut sebagai langkah keselamatan.

yuna gambar ketat

Menerusi penerangan Yuna, gambar yang tersebar di beberapa laman blog itu telah pun di”edit” dan bukannya gambar asli seperti yang dikongsikan di Facebook. Kata Yuna:-

Secara peribadi, saya menarik semula gambar tersebut bukan kerana tersinggung dengan banyak tohmahan tetapi saya tidak mahu dua pihak terus bertelagah mengenai isu gaun tersebut.

Malah saya juga tidak mahu orang luar melihat orang Malaysia bergaduh dan bertahan dengan pendapat masing-masing hanya kerana isu sebegini. Jadi, saya fikir lebih mudah sekiranya gambar itu dibuang dan perbalahan tidak berlanjutan.

Gambar tersebut diambil untuk satu sesi fotografi di sana. Apa yang saya kesalkan, gambar yang tersebar di beberapa blog telah melalui proses editing sehingga menampakkan pusat saya apabila baju pada bahagian dalam dinipiskan.

Saya anggap semua perkara seperti ini (dinilai orang) sebagai lumrah kehidupan. Saya sudah belajar menelannya sejak dulu lagi.

Sebagai seorang manusia yang tidak sempurna, saya menerima dengan hati yang terbuka tentang teguran sekiranya saya melakukan kesalahan. secara jujurnya, buat masa ini, saya selesa dengan diri saya

yuna

Semoga kontroversi ini menjadi pengajaran bukan sahaja untuk Yuna tetapi juga untuk para selebriti lain. Kadangkala kita anggap sesuatu gambar itu selamat untuk dikongsi, namun tiba-tiba ada je tangan gatal yang membuat sesuatu sehingga tercetus kontroversi. Harap Yuna bersabar. Semoga kerjaya Yuna akan terus berkembang. Good luck Yuna.

June 21st, 2013

Walaupun sudah menitipkan kata-kata berbaur percintaan menerusi Tumblr miliknya, masih belum ada pengakuan daripada mulut Yuna sendiri mengenai hubungannya dengan Julian Schratter. Untuk makluman, Julian merupakan jurugambar peribadi Yuna.

yuna dan julian

Menerusi Berita Harian hari ini, Yuna mengakui mereka berdua di dalam fasa mengenali hati budi mNamun asing-masing.Keengganan Yuna bercerita mengenai percintaannya adalah kerana tidak mahu pisang berbuah dua kali. Kata Yuna:-

Antara kami memang berkawan dan sekarang ini dalam peringkat mengenali hati budi masing-masing. Kalau boleh saya enggan bercerita lebih lanjut kerana tidak mahu apa yang berlaku sebelum ini berulang kembali. Lagipun, sekarang ini saya mahu lebih fokus pada kerja

Ada betulnya kata Yuna itu. Sementara tengah meningkat naik ini, lebih baik tumpukan pada kerjaya. Semoga dalam proses mengenal hati budi ini, Yuna lebih bersemangat dan kreatif untuk mencipta lagu. Apa pun Abang Nara tak sabar rasanya nak menonton konsert Yuna di Istana Budaya yang telah diumumkan baru-baru ini.

P.S: Gambar Mazda 3 generasi baru tersebar

January 4th, 2013

Sebenarnya Abang Nara memang sangat kecewa apabila Yuna menarik diri daripada menyanyikan lagu Terukir Di Bintang di AJL27. Bagi Abang Nara, lagu tersebut ada harapan tinggi untuk bergelar juara sekiranya tuan punya badan sendiri mendendangkan lagu tersebut.

aizat ganti yuna

Setelah ura-ura menyatakan Uji Rashid bakal menggantikan Yuna, hari ini telah disahkan yang Aizat secara rasminya akan menyanyikan lagu Terukir Di Bintang di AJL27 kelak. Diharap Aizat sempat membuat persiapan memandangkan AJL27 hanya tinggal 2 hari sahaja lagi. Kata Aizat kepada Sinar Harian:-

Memang tak sangka sebenarnya. Apa pun, saya kena hafal lirik dulu dan sesuaikan diri dengan lagu itu cepat. Tinggal dua hari saja sebelum AJL27. Persediaan belum mula apa-apa lagi. Cuma, saya akan cuba untuk beri yang terbaik… kawan dah minta tolongkan.

Diharap Aizat sempat mengubah sedikit susunan lagu dan rentak supaya bersesuaian dengan tona suaranya. Good luck and all the best untuk Aizat. Jangan tertekan dan buat habis sebaik ye!!!

P.S: Video perpecahan ummah oleh Matluthfi