November 4th, 2010

luahan hati peminat nabil raja lawak

Semalam kami ada menerima satu lagi luahan hati seseorang yang meminat Nabil Raja Lawak. Kami dapat fahami ke”frust”an si dia yang menghantar email ini. Tentunya kecewa dengan kontroversi perpisaanh Nabil dan Irma dan terkeluarnya gambar Nabil bersama Qasha. Korang baca ajerlah luahan hati peminat Nabil Raja Lawak ini.

[note]LU pIKIRLAH sendiRI…! saya ingat kamu sangat bijak…bijak dalam melontarkan idea2 yg bernas..bijak menjaga diri kamu..bijak menilai & bijak menjaga hati peminat2 kamu…tapi sebenarnya kamu sangatlah hampeh..hampeh spt hampagas..cuma menyedut habuk2 kotor & xmeluahkan..kamu makan sendiri semua sampai menukarkan diri kamu mjadi debu seperti itu…apa dh jadi pada kamu? kamu mensia2kan bakat & anugerah yg Allah beri…kamu xreti mensyukurinya dengan erti kata yang sebenar…

Benarlah spt kata orang, peluang yg datang cuma sekali dan seharusnya kita kena menggunakan peluang yang ada dengan sebaik2nya… jangan menidakkan lagi kebenaran..semuanya telah terbukti…kamu telah LUPA DIRI…kesiannnn..itu yg mampu saya katakan pada seorang insan yang saya sangat suka..yg seringkali menceriakan idup saya dengan lawak jenakanya…

Tapi kini tidak lagi..saya sudah tidak suka pada kamu..saya sudah menci sama kamu..saya sudah menyampah & meluat pada kamu…kalaulah saya boleh bertemu kamu sudah pasti saya akan menampar2 kamu & menyumpah2 kamu….huh.. (sgt emo saya kan…? )

Saya tak tahu kenapa kamu mensia2kan peluang yg ada depan mata.. :'(

DULUU…saya ingat lagi…saya tgk muka kamu saya sudah gelak…bkn gelak sikit2..tapi besar2…belum lagi kamu bersuara…bila ada lawak2 sengal kamu, ketawa saya terus meledak lagi…meriuhkan satu rumah…pada saya kamu sangat berbakat..pakej yang kamu ada (saya tidak memandang pd paras rupa,maksud saya kebaikan pada ibu bapa,org sekeliling.

Sikap tulus & jujur kamu pada mulanya tuu…) telah membuatkan hati saya sangat tertarik…apa saja karektor kamu yg sengal semua saya tonton…semasa kamu dalam kemelut masalah saman-menyaman saya sentiasa menyokong kamu, saya tahu kamu tak salah, kamu dipihak yg benar kerana kamu sangat jujur..jujur dlm mmberi pandangan dari hati kamu sendiri..saya sangat percaya kamu pada ketika itu..sangat percayaaa….

Kenapa kamu sanggup menghancurkan kepercayaan saya…KENAPA?? WHY?? TERGAMAK KAMU…?? OWHHHH…saya sangat kesal menyukai kamu…kamu sangat sudah LUPA DARATAN..kamu telah terkena KEJUTAN BUDAYA…yg sangat saya bimbang satu masa dlu telah terjadi pada diri kamu..saya ingat kamu bukan sebahagian dari mereka…kenapa kamu meniru & mengikut mereka…

INSAFLAH wahai adikku…masa belum terlambat..kembalilah ke pangkal jalan..betulkan apa yg salah…kembalilahhhh…Allah masih sayangkan kamu..percayalahhh…

peminat yg fras…

[/note]

March 12th, 2010

nabil irma khalwat

Ish-ish. Tak baik betul suratkhabar yang keluarkan cerita Nabil Raja Lawak dan Irma Hasmie nie berkhalwat kat apartment Irma. Untuk pengetahuan, si Irma nie duduk kat area Mutiara Damansara. Ala, yang dekat-dekat dengan Ikea, Tesco ngan The Curve. Tempat orang-orang kaya tue.

Lepas cerita kantoi berkhalwat nie keluar, ada orang pergi check ngan JAIS sama ada betul ke diorang berdua nie kena tangkap. Orang JAIS pun terkejut macam mana boleh keluar cerita nie sebab tak ada rekod pun Nabil ngan Irma nie kena tangkap khalwat. Kiranya berita palsu la nie.

Nabil pun dah cakap yang dia sekadar tunggu Irma kat luar rumah je sambil tunggu Irma bersiap-siap nak keluar dating. Paling romantik bila Nabil pass kan makanan yang si Irma nie pesan. Tue pun tak masuk rumah jugak tau. Semuanya kat depan pintu rumah jer. Tak ada nak duduk berdua-duaan kat dalam.

Bak kata Nabil, dia masih tahu batas-batas agama. Kami rasa mesti ada yang tak puas hati dengan kepopularitian Nabil itu yang sampai terkeluar cerita camnie. Sabar jerlah Nabil  ye. Tak habis-habis ditimpa dengan nasib malang si Nabil nie. Kesian la pulak.

February 8th, 2010

review movie lu fikirlah sendiri

Pelik tapi benar. Nabil Raja Lawak, hero dalam filem Lu Fikirlah Sendiri terus terang mengakui kecewa dengan filem lakonan dia tue. Kalau pelakon utama pun dah kutuk filem lakonan sendiri, adakah wajar bagi kita untuk pergi tengok lagi cerita nie?

[note]“Terus terang, saya kecewa dengan filem ini. Apa yang saya harapkan tidak kesampaian. Malah, ketika sesi pratonton baru-baru ini, saya tidak faham jalan ceritanya.[/note]

Tak tau la nak kata si Nabil nie jujur sangat atau memang tak reti nak buat promosi filem sendiri. Kalau dia sendiri dah cakap citer nie tak best, compemla tak ada orang nak gi tengok. Ataupun nie teknik promosi filem yang terbaru? Mungkin dengan mengutuk filem lakonan sendiri, para peminat teruja nak gi tengok betapa tak bestnya filem tue. Logik jugak kot teknik promosi macam nie?

Apa-apa pun kami dah compem takkan pergi tengok filem nie. Dulu beria jugak nak gi tengok. Tapi pas dengar si Nabil cakap camnie terus batalkan niat kami. Bukannya taknak sokong industri filem tempatan, tapi kami pentingkan kualiti. Kalau filem best macam Adnan Sempit, pergi tengok 10 kali pun kami ok jer.

Kalau anda tertengok filem nie nanti, bagitaulah kami camner cerita dia. Best ke tak.

P.S: Tak habis-habis lagi tayangan filem Avatar kat Cineleisure Damansara. Rasa-rasa dah dekat 2 bulan dah. Memang dasyat betul penangan Avatar nie.