September 29th, 2020

Menyedari wujud sebuah saluran YouTube yang bertindak menggambil kesempatan menggunakan hal rumah tangganya sebagai tajuk untuk meraih tontonan di platform berkenaan, pelakon Syamsul Yusof akui berang dengan sikap tidak bertanggungjawab individu berkenaan.

"Stop Playing With My F******G Name!” – Tajuk Berbaur Fitnah, Syamsul Yusuf Hilang Sabar Bakal Saman Saluran YouTube

Dengan menggunakan nama Cabik Geronong Channel, saluran itu meletakkan tajuk berjudul ‘TAK SANGKA! Rupanya Syamsul Yusof Curang dengan Puteri Sarah’ perkara itu sekaligus menimbulkan rasa kurang senang Syamsul.

Menerusi sebuah posting di laman Instagramnya, Syamsul khabarnya bakal mengambil undang-undang terhadap saluran berkenaan.

“Anda semua nak main-mainkan saya kan? Berani tulis tajuk macam ini hanya untuk mendapatkan views di YouTube. Saya dah semak dan saluran ini adalah dari Malaysia dan kita akan dapatkan dia punya id. Too much brother. Jangan main-main dengan nama saya. Please stop playing around with my f******g name bro.”

Tegas Syamsul lagi, dengan kisahnya yang kian menjadi buah mulut netizen ketika ini, secara tidak langsung tindakan seperti ini seakan mampu membuatkan keadaan menjadi lebih teruk.

Dituduh Curang Dengan Isteri, Syamsul Yusof Bakal Saman Saluran YouTube "Cabik Geronong"

“Saya akan dapatkan peguam terbaik. Seriously bro, too much! Orang pun ada perasaan juga, come onlah respek people. Saya hormat anda, anda hormat saya. Saling menghormati, jangan buat kami, artis Malaysia ni like shit man. Malas cakaplah, see you in court!”

Terdahulu, tular di media sosial apabila kelibat Puteri Sarah tampil serba hitam menarik perhatian orang ramai yang kebetulan berada di kawasan pejabat agama.

Dituduh Curang Dengan Isteri, Syamsul Yusof Bakal Saman Saluran YouTube "Cabik Geronong"

Malah, Puteri Sarah juga sebelum ini seakan memberi bayangan bahawa bahawa rumah tangganya kini bagai dilanda badai kerana beliau difahamkan tampil memuat naik kenyataan berkaitan curang di Insta Storynya baru baru ini.

Untuk rekod, Syamsul dan Puteri Sarah telah selamat mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan dua cahaya mata Syaikhul Islam dan Sumayyah.

September 22nd, 2020

Jika sebelum ini muncul desas-desus mengatakan bahawa rumah tangga antara Syamsul Yusof dan isterinya yang juga pelakon, Puteri Sarah kini goyah, akhirnya pengarah terkenal itu tampil memberi sedikit komen terhadap spekulasi tersebut.

Terdahulu, dakwaan mahligai pasangan ini sedang bergolak muncul apabila Puteri Sarah dilihat telah muncul di Pejabat Agama Islam Daerah Gombak baru-baru ini ditemani ibu mertuanya.

Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof,36, ketika dihubungi media enggan mengulas lanjut apa yang terjadi dalam perkahwinan mereka.

View this post on Instagram

Raya Raya Raya !! . #selamatharirayamaafzahirbatin #taqabbalallahuminnawaminkum #raya2020

A post shared by Syamsul Yusof (@syamsulyusoffilm) on

“Tiada ada apa yang saya nak komen, ia hal peribadi. Hal yang personal dan harapnya dapatlah dihormati. Tetapi saya berharap peminat dapat mendoakan yang terbaik buat kami sekeluarga,”

Dia juga dalam nada tegas enggan memberikan sebarang ulasan ketika diajukan mengenai tindakan Puteri Sarah yang sudah tidak mengikuti akaun Instagramnnya, baru-baru ini.

View this post on Instagram

Alhamdulillah syukur ?

A post shared by Syamsul Yusof (@syamsulyusoffilm) on

Meninjau ruangan media sosial milik pengarah dan juga penyanyi itu, kali terakhir dia memuat naik foto bersama isterinya dan anak-anak adalah pada Mei lalu dan Puteri Sarah pula kali terakhir adalah pada November tahun lalu.

Syamsul Yusoff dan Puteri Sarah telah mendirikan rumah tangga pada Mac 2014 dan hasil perkahwinan tersebut mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam,3, dan Sumayyah yang kini berusia satu tahun.

Sumber : Harian Metro

September 20th, 2020

Beberapa hari lalu, terdapat dakwaan kononnya pelakon Puteri Sarah telah muncul di Pejabat Agama Islam Daerah Gombak pada hari Jumaat yang lalu bersama ibu mertuanya, Datin Fatimah Ismail.

Lalu, timbul pula spekulasi dalam kalangan netizen bahawa hubungan suami isteri antara Puteri Liyana dan Shamsul Yusof sedang berantakan.

Dia yang dilihat hadir ke pejabat berkenaan telah dilihat memakai jubah serta bertudung hitam dan memasuki ruangan bahagian undang-undang keluarga.

View this post on Instagram

?

A post shared by Puteri Sarah Liyana Megat (@puterisarahliyana) on

Dihubungi media, Puteri Sarah dilaporkan enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu. Dalam pada itu, meninjau ruangan sosial Instagram, pelakon cantik ini juga dikhabarkan telah tidak mengikuti Instagram suaminya itu. Namun, Syamsul masih mengikuti akaun Instagram Puteri Sarah.

Dalam pada itu, pemilik nama Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin ini juga berkongsi kata-kata semangat di laman Instagram Story seolah-olah memberi ‘hint’ bahawa ada sesuatu yang tidak kena dalam rumah tangga yang dibina.

View this post on Instagram

Today kami memang betul2 beraya ? masing2 tak pegang phone sgt lagi2 nak melayan Syaikhul & Sumayyah tu. Hence, baru now i can upload our Raya pictures! Stay tuned to banjirkan ur timeline guys ?? . . So here we go ! Our Raya family picture for 2020 ? . . Selamat hari raya maaf zahir batin from Shamsul’s family ? #teambiru?

A post shared by Puteri Sarah Liyana Megat (@puterisarahliyana) on

Mengimbas kembali, pelakon drama Cinta Antara Kita ini telah mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014 dan telah dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Syaikhul Islam,3, dan Sumayyah yang kini berusia satu tahun.

Sumber: mStar Online

July 3rd, 2020

Menegaskan dirinya tidak mempunyai akaun Bigo, pelakon jelita Fasha Sandha berharap individu yang menyamar menjadi dirinya berhenti melakukan kerja tidak berfaedah seperti itu.

fasha sandha tiada akaun bigo

Menurut Fasha salah seorang pengikutnya di laman Instagram menyatakan terdapat individu tidak bertanggungjawab menggunakan identiti yang sama dengan pelakon filem Anak Mami Nasi kandaq ini.

“Akak guna Bigo tak? Tadi dalam Bigo ada yang mengaku diri akak Fasha. Nama dan gambar sama macam Instagram tapi muka sebelah ja tak pakai tudung hmm.”

fasha sandha tiada akaun bigo

Jawab Fasha dengan tegas di ruangan komen, beliau langsung tidak mempunyai akaun berkenaan.

fasha sandha tiada akaun bigo

“Saya tiada Bigo dik. Tolong bagitau dia untuk henti penyamaran. Terima kasih.”

Terdahulu, pengarah dan produser, Syamsul Yusof antara yang terpait dengan kes seperti ini.

Menurut Syamsul, beliau mendakwa terdapat pihak yang mahu menyamar seperti dirinya dengan menggunakan suara Syamsul di aplikasi berkenaan.

fasha sandha tiada akaun bigo

“Kepada mangkuk yang menyamar jadi suara saya tolong padam akaun Bigo tu cepat. Sebab saya penat nak saman orang turun naik mahkamah ni jadi tolong jangan paksa. Padam sekarang.”

Tegas Syamsul beliau tidak ingin menghabiskan masanya ke mahkamah untuk menyelesaikan masalah terbabit dan mengambil keputusan untuk memohon individu terbabit untu memadam sahaja.

Sumber: Gempak