Written by AbangNara | September 5th, 2014

Bila sudah masuk mahkamah, habislah semua benda dalam kain pun akan terbongkar. Itulah kalau ada masalah suami isteri selalunya pihak yang terbabit akan cuba menyelesaikan masalah tersebut di luar mahkamah. Segan juga kalau masyarakat tahu lebih-lebih jika anda seorang selebriti seperti Jimmy Shanley. Untuk makluman, perbicaraan kes untuk mengetepikan perintah hak untuk bermalam terhadap Jimmy Shanley yang dikemukakan oleh bekas isterinya, Nursuhaila telah pun berlangsung semalam.

jimmy shanley

Menariknya Jimmy memaklumkan kepada mahkamah yang dirinya bimbang anak mereka, Zahra Rania akan terpengaruh dengan gaya hidup bebas bekas isterinya itu yang sukakan hiburan. Kata Jimmy:-

Walaupun dia pernah bersumpah dan mengaku tidak menghisap rokok lagi, namun pada sambutan ulang tahun kelahirannya, Nursuhaila Eliani masih merokok dan ia dirakamkan oleh orang awam.Jika hak itu dihalang (hak bermalam), saya khuatir jika hubungan anak dengan saya selaku bapanya menjadi renggang.

jimmy

Entah bila agaknya kes ini akan dapat diselesaikan. Kasihan Abang Nara terhadap si anak yang pastinya terkontang-kanting. Hmmmmm. Harapnya dapatlah kes ini dibicarakan tanpa sebarang masalah dan keputusan dapat diberikan secepat mungkin. Sama-samalah kita doakan.

P.S: Mazda MX-5 Miata 2016 diumumkan

Written by AbangNara | February 19th, 2014

Abang Nara ingatkan dah tamat perbicaraan kes antara Jimmy Shanley dan bekas isterinya, Nursuhaila, rupa-rupanya masih lagi di dalam perbicaraan. Terbaru, Suhaila mahu mengubah perintah hak bekas suaminya untuk bermalam kerana bimbang Jimmy tidak mampu menjaga anak mereka pada waktu malam kerana tinggal seorang diri.
jimmy shanleyMenurut Suhaila, anak mereka iaitu Zahra Rania menghidap penyakit “brochiolitis” dan takut sakit itu menyerang ketika Zahra bermalam bersama bapanya. Kata Suhaila menerusi Harian Metro:-

Anak kami menghidap penyakit “brochiolitis” yang menyebabkan demam, batuk, selsema dan sesak nafas sejak Oktober 2012, justeru saya bimbang penyakit itu menyerang anak saya ketika bermalam di rumah bapanya.

zahra raniaSuhaila juga turut mempersoalankan komitmen Jimmy untuk meluangkan masa berkualiti dengan Zahra kerana bekas suaminya itu bekerja dari 6 pagi hingga 10 pagi di sebuah stesen radio. Apa pun permintaan dan keputusan yang dibuat kelak diharap adalah untuk yang terbaik buat anak mereka. Jangan fikirkan kepentingan diri sendiri sahaja. Kalau susah nak jaga, bagi kat Abang Nara pun boleh. Comel kot Zahra Rania nie. Serius rasa nak cubit je. Hehehe.

P.S: Fosil gigi dinosaur ditemui di Pahang

Written by AbangNara | May 10th, 2013

Mak bapak bergaduh, yang jadi mangsa ialah anak. Abang Nara pelik sungguh dengan Jimmy Shanley dan Suhaila ini. Mereka berdua tidak fikir ke kesan negatif yang dialami oleh anak mereka? Kesian sungguh si comel Zahrah Rania.

jimmy shanley

Walaupun mahkamah sudah memutuskan yang Jimmy Shanley mempunyai hak untuk bermalam bersama anaknya, Suhaila memberitahu yang dia merasakan Jimmy tidak ikhlas menjaga anak mereka. Kata Suhaila:-

Saya mahu proses menjaga Zahrah secara bersama dilakukan dengan ikhlas demi kebajikannya kerana tetapi saya merasakan Jimmy tidak ikhlas menjaga anak kami dan tidak pernah bertanya khabar tentangnya. Malah apabila saya maklumkan anak dimasukkan ke hospital pada 16 April lalu dia langsung tidak datang atau bertanya tentang kesihatan Zahrah. Tetapi sebaliknya dia boleh menghantar SMS marah-marah dan tidak menghiraukan mesej yang saya sampaikan mengenai tarikh hari lahir anak kami.

anak jimmy shanleyBuat pengetahuan anda, sehingga ke hari ini, Jimmy masih belum dapat berjumpa dengan anaknya walaupun mahkamah sudah membenarkan. Suhaila ada alasannya tersendiri mengenai perkara ini. Kata Suhaila lagi kepada Mstar Online:-

Saya membuat permohonan agar hak bermalam dengan Jimmy ditangguhkan hanya semata-mata kerana kesihatan dan kebajikan Zahrah. Malah perintah itu bukan dibuat secara kekal sebaliknya hanya sementara dia menguruskan dirinya memandangkan umurnya baru setahun 11 bulan. Tambahan pula Jimmy tinggal seorang diri dan dia selalu tiada di rumah. Malah keadaan rumahnya yang tidak terurus menyebabkan saya bimbang keselamatan anak.

Abang Nara rasa, kalau susah sangat nak jaga anak korang nie, baiklah bagi orang lain jaga. Ramai kot nak jaga budak comel macam Zahrah Rania nie. Patutnya Jimmy dan Suhaila bertolak ansur dan ikut sahajalah keputusan mahkamah. Orang kat luar sana berapa banyak yang berendam air mata kerana kahwin tak dapat-dapat anak. Ini korang bergaduh tak tentu pasal. Kesian anak korang yang mendapat impak negatif kerana pergaduhan anda berdua.

Written by AbangNara | May 7th, 2013

Amboi macam pantun dua kerat pula tajuk artikel kali ini. Kesian pun ada jugak Abang Nara kat si Jimmy Shanley ini. Ingatkan kes dengan bekas isteri sudah selesai, rupa-rupanya hari Khamis ini terpaksa naik ke mahkamah lagi. Sedih tak sedih kan?

jimmy shanley

Sebelum ini, mahkamah memberikan Jimmy Shanley hak melawat anak hasil perkahwinan mereka iaitu Zahrah Rania Shanley. Kata Jimmy Shanley:-

Saya dimaklumkan Suhaila akan membuat tuntutan mahkamah sekali lagi berhubung isu hak penjagaan anak kami pada Khamis ini. Bagaimanapun saya tidak boleh memberitahu secara terperinci tentang perkara ini. Kita tunggu dan lihat apa yang bakal berlaku nanti.

Yang tambah menyedihkan ialah sehingga ke hari ini selepas keputusan mahkamah dibuat, Jimmy Shanley masih tidak dapat lagi bertemu anaknya. Tambah Jimmy lagi:-

Walaupun mahkamah memberikan tempoh tertentu untuk saya melawat Zahrah, saya masih lagi tidak diberikan peluang melihat anak saya itu. Saya tidak tahu apa yang cuba dilakukannya (Suhaila) dan tidak faham apa yang dirasakan tidak puas hati dengan keputusan yang diberi. Harap-harap kes pada Khamis ini tidaklah sampai ke tahap akan memutuskan perhubungan saya dengan anak, Insya-Allah

jimmy

Kepada Suhaila, janganlah memutuskan hubungan seorang ayah dan anaknya. Kalau dah sayang kepada bekas suami anda pun, anak anda masih deserve untuk mendapatkan kasih sayang seorang ayah. Kalau tak kasihan kepada bekas suami, kasihanlah kepada anak anda. Info asal Mstar Online.