November 10th, 2020

Mengakui dirinya langsung tidak tahu berkenaan dakwaan adiknya Sharifah Sakinah sudah mendirikan rumah tangga dengan jejaka mat saleh seperti yang diperkatakan netizen ketika ini, pelakon dan pelawak Sharifah Shahira tampil buka mulut.

Menurut laporan Gempak, Shahira mendedahkan ahli keluarganya juga tidak tahu akan kesahihan sebenar adiknya sudah menamatkan zaman janda.

“Ya ke? Sumpah saya tak tahu dia dah berkahwin ke dah bertunang ke,”

Tambah Shahira atau lebih mesra disapa Shiera, andai benar pelakon itu sudah berkahwin mahupun bertunang, pasti seluruh ahli keluarganya akan diberitahu, malah beliau juga tidak ketinggalan menegaskan pihaknya juga tidak akan menghalang jika jodohnya berkunjung tiba kelak.

“Apapun kami tidak menghalang sekiranya dia bertemu jodoh. Itu kehidupan dia, cuma kami minta doakan yang baik-baik buat dia. Sakinah adik saya, darah daging saya. Saya sayangkan dia. Sakinah ni jenis yang suka mengusik, happy go lucky.”

Dedahnya, berkemungkinan komen yang ditinggalkan Sakinah hanyalah usikan kepada netizen di media sosial semata-mata.

“Mungkin emoji cincin tu dia letak sebab nak mengusik rakyat jelata iaitu netizen. Dia jenis yang tak suka bergaduh sebab benda-benda kecil, cuma kadang-kadang tu hyper sikit je.”

Terdahulu, tular di pelusuk media sosial apabila foto mesra Sakinah dan Michael di kolam renang raih perhatian netizen sehingga ada yang mendakwa pelakon itu mempunyai hubungan istimewa.

Bahkan, wujud juga segelintir pihak yang membuat spekulasi bahawa mereka juga telah berkahwin selepas Sakinah tampil membalas komen “Already” disertakan dengan emoji cincin apabila diajukan soalan berkenaan perkahwinan kepadanya.

Sumber: Gempak

August 27th, 2020

Niat murni disalahertikan, penyampai radio Suria FM, Sharifah Shahirah atau lebih mesra disapa Shiera Ijoy kecewa dan sedih dengan komen netizen yang dianggap keterlaluan.

Dia yang sebelum ini memuat naik foto baju-baju lama untuk dijual di Instagram miliknya telah mengundang rasa kurang senang seorang individu yang meminta Shiera memberi saja secara percuma baju-baju berkenaan kepada orang yang memerlukan.

View this post on Instagram

Baju show nak jual…show lak..baju gi kenduri ..gi jalan… Kat mana kita nak jual ni..dan bila????? Bulan ni sibuk…nanti datang bulan ..kita jual kat ig

A post shared by Shiera Al-Khaired (@shieraijoy) on

Berikutan dengan komen itu, Shiera mengakui dia berasa ralat dengan komen individu tersebut. Malah, netizen lain turut mengecam individu tersebut dan menganggap pelakon dan peyampai radio itu berhak melakukan apa saja dengan pakaiannya.

Shiera turut memuat naik pernyataan balas meluahkan rasa kecewa dengan kenyataan individu tersebut.

“Lama tak ada kes, ada balik parasite dalam IG aku. Kadang-kadang bila cakap depan-depan menyakitkan hati. Ya, dia orang baik, orang bersedekah tapi suka kecilkan hati kita. Dia mengata kita. Menangis, sedih, IG dia baik sangat tapi cakap pedih. Dia tak follow kita,”

July 11th, 2020

Hangat diperkatakan baru-baru ini mengenai isu penceraian pelakon dan pelawak, Sharifah Sakinah dengan suaminya, Aliff Adha. Sharifah Sakinah yang lebih mesra disapa sebagai Kinah dikatakan tidak lagi tinggal sebumbung sejak Mac dan telah pun sah berpisah pada Mei lalu.

Kinah yang sebelum ini terpalit dengan kontroversi memakai pakaian mencolok mata itu telah mengumumkan mengenai hal penceraian kepada netizen baru-baru ini.

Diminta mengulas mengenai kisah penceraian adiknya itu, Sharifah Shahirah yang lebih mesra disapa sebagai Shiera berkata kedua belah pihak keluarganya telah mencuba sehabis baik memberikan kata dua namun mereka sudah mengambil keputusan untuk bercerai.

 Dia yang ditemui Harian Metro itu turut memberitahu,perbincangan sudah pun dibuat bersama-sama kedua belah keluarga, namun mengakui sedih dengan keputusan tersebut.

Shiera turut menyifatkan Sakinah sangat beruntung kerana pernah memiliki suami yang sangat baik.

“Dalam pertemuan itu kedua belah keluarga berbincang dan bukan bertekak salahkan sesiapa. Kami pun ada minta maaf bagi pihak kami. Keluarga Aliff sangat bagus. Malah, Sakinah beruntung sebab dapat suami yang sangat baik. Pastinya Aliff sudah pertahankan yan terbaik, tapi mungkin sudah tiada jodoh,”

 Ketika ditanyakan mengenai punca penceraian rumah tangga adiknya itu, Shiera berkata dia langsung tidak tahu menahu mengenai hal itu. Dia dalam pada masa yang sama turut mendoakan kebahagiaan buat Sakinah dan juga Aliff dalam soal jodoh.

“Jangan tanya sebab apa cerai, saya memang tidak tahu apa-apa. Saya ada cakap dengan Aliff, kalau ada jodoh dengan orang lain, tidak mengapa. Kalau mereka kembali bersama pun, okay. Soal jodoh ini kita tidak tahu. Segalanya atas ketentuan Allah. Apa pun kita doakan saja yang terbaik buat mereka,” – Shiera

November 22nd, 2019

Macam-macam reaksi yang dapat dilihat kelmarin selepas kesemua keputusan UPSR diumumkan. Ada yang dapat keputusan yang cemerlang, ada yang dapat keputusan yang ‘cukup-cukup makan’ sahaja.

Kalau anda nak tahu, salah seorang anak kepada selebriti Sharifah Shahira iaitu Airra juga melalui detik yang mendebarkan itu. Ramai peminat yang turut ingin tahu bagaimana pencapaian kanak-kanak perempuan tersebut.

sharifah shahira keluarga

Tapi yang menghiburkan apabila Sharifah Shahira ‘cool’ sahaja memuat naik keputusan UPSR anaknya itu di laman Instagramnya.

 

View this post on Instagram

 

Tak salahkan kalau takde 6A tapi letak kat Ig Sbb kang ramai tanya …haaa senang Tahniah yg dapat 6A…ibu penat berdoa..nangis Kami pun penat nangis..ikut mak slow learner..tak paham2..bila cikgu cakap Tq teacher Sktamanmelawati #takdeapanakdirahsiakan Yg best korang tau dulu sebelum bapak dia tau…hahahaha…bapak sibuk kat padang gop

A post shared by Shiera Al-Khaired (@shieraijoy) on

Pelakon wanita itu turut sempat berseloroh dan mengatakan bahawa anaknya itu mewarisi sifat ‘slow learner’nya.

Kami pun penat nangis.. Ikut mak slow learner.. Tak paham2.. Bila cikgu cakap.

Paling kelakar apabila Sharifah Shahira turut menceritakan bahawa para pengikut di Instagram mengetahui dahulu keputusan UPSR Airra berbanding dengan suaminya, Ijoy.

Yang best korang tau dulu sebelum bapak dia tau… Hahahaha… Bapak sibuk kat padang golf.

airra zulkifli anak sharifah shahira

Rata-rata peminat yang melihat entri Instagram Sharifah Shahira ini memuji sikapnya yang bersahaja dan tak kritikal langsung dengan keputusan akademik anak-anaknya.

Rakan-rakan selebriti yang lain turut meninggalkan komen sokongan dan menyatakan bahawa Airra telah melakukan sebaik mungkin dan tak lupa untuk mengucapkan tahniah.

Sumber: Instagram