July 17th, 2020

Memiliki kediaman untuk keselesaan anak dan keluarga adaah suatu penghargaan besar buat seseorang ketua keluarga, perkara itu juga bagai menjadi realiti buat pelakon Saharul Ridzwan yang kini mampu menarik nafas lega apabila impiannya untuk mendiami sebuah kediaman yang menyenangkan untuk keluarganya kini telah tercapai.

saharul ridzwan beli rumah baru

Menurutnya, beliau amat bersukur apabila doanya selama ini untuk memiliki sebuah rumah yang mempunyai kemudahan parkir yang lebih efisyen dimakbulkan tuhan.

“Jadi, tahun ini Allah makbulkan doa saya, rumah saya sendiri ni parkir betul-betul depan pintu, sama level dengan rumah. Jalan beberapa langkah sahaja sampai dah rumah.”

View this post on Instagram

Rasanya 2 tahun lepas, sy pernah post kat IG , sy doa, sy nak duduk rumah yang senangkan kami sekeluarga , tak perlu naik lift sebab everytime nak angkat barang macam payah. Lagi2 bila beli barang dapur. Jadi tahun ini Allah makbulkan doa saya, rumah sy sendiri ni parking betul2 depan pintu, sama level dengan rumah. Jalan beberapa langkah je sampai dah rumah. Walaupun belum lagi dapat beli rumah landed, tapi Allah makbulkan doa saya. Dan saya yakin inilah yang terbaik utk saya pada waktu ini. Alhamdulillah. InShaaAllah, bila sampai masa, kita pindah rumah landed pulak ye sayang @deenaemir. Kuasa doa, usaha , sabar dan tawakkal. InShaaAllah Berdoalah setiap hari pada Allah. Mintalah setiap hari pada Allah. Tunaikanlah apa yang diminta dari kita sebagai hambaNya. InShaaAllah, ganjaran Allah lebih besar dari apa yang boleh dinilai oleh kita. ❤️

A post shared by Saharul Ridzwan ™ (@saharulridzwan) on

Saharul berkongsi cerita tersebut kepada umum di laman Instagramnya malah masih menyatakan hasratnya andai diberi keizinan rezeki pada masa akan datang beliau tidak teragak-agak mahu memiliki rumah atas tanah pula.

“Walaupun belum lagi dapat beli rumah landed, tapi Allah makbulkan doa saya. Saya yakin inilah yang terbaik untuk saya pada waktu ini.”

 

saharul ridzwan beli rumah baru

Seperti sudah dijangka, menjengah ke ruangan komen, posting yang mendapat ribuan tanda suka itu dibanjiri kata-kata pujian buat Saharul yang sentiasa melaksanakan tanggungjawabnya sebagai suami dan bapa yang mithali buat kecil mereka.

Malah, isterinya Deena Emir juga sempat menzahirkan ucapan terima kasih kepada suaminya yang sentiasa menyediakan yang terbaik buat dirinya dan anak.

Advertisement
January 23rd, 2018

Pelakon Saharul Ridzwan dan isterinya, Deena Emir bukanlah pasangan selebriti yang kata orang, terlalu mengejar populariti. Sifat mereka yang lebih “reserved” membuatkan pasangan ini sebenarnya menjadi kegemaran ramai.

Terbaru, Saharul menerusi akaun Instagramnya berkongsi foto perkahwinannya bersama Deena dengan kapsyen ucapan penuh bait-bait romantis buat isteri tercintanya itu. Kalau sekali baca macam hendak bagi “hint” untuk menambah jumlah anak pun ada juga.

Apa kata anda baca dahulu ucapan romantis Saharul :-

Assalamualaikum sayang. Surat terbuka untuk isteri.

Terima kasih hadir dan berjumpa saya sejak jodoh kita ditulis di Luth Mahfuz.  Selama berpuluh tahun saya mencari pemilik hati saya dan ditakdirkan saya menjadi mahram awak, dan sekarang awak hadiahkan saya seorang amanah Allah, anak kita Muhammad Luth Ali,InShaaAllah buat selama lamanya.

Bantulah saya supaya keluarga kita bersama sama di syurga Allah.  Tujuan surat ini ditulis bukanlah untuk mengambil hati sayang untuk Ali bertemankan seorang adik, tetapi tulus ikhlas dari suami.

Amboi, pandai betul Saharul mengambil hati dan menunjukkan rasa cinta serta kasih sayang kepada isterinya. Kami mendoakan agar pasangan ini kekal bahagia sehingga ke akhir hayat dan siapa tahu tidak lama lagi ada rezeki Ali dapat adik untuk jadi teman bermain? Hehe.. InshAallah.

Advertisement
January 27th, 2017

Sebelum ini Saharul Ridzwan dikatakan terkena perbuatan orang apabila berat badannya susut, namun perkara itu tidak benar dan Saharul sendiri menjelaskan berat badannya berkurangan  kerana beliau menjaga pemakanannya dan kurang rehat.

Terbaru, timbul pula isu dimana sesetengah pihak mendakwa kononnya, Saharul terpaksa ‘berasingan’ dengan isterinya buat sementara waktu kerana sering diganggu makhlus halus ketika menjalani penggambaran telefilem Trauma.

Difahamkan Saharul sering dirasuk ketika penggambaran telefilem tersebut dan isterinya, Deena Emir dinasihatkan untuk tinggal berasingan kerana bimbang  Saharul mungkin akan bertindak diluar kawalan. Saharul juga dikatakan sering meracau dan muntah-muntah sepanjang penggambaran dijalankan.

Berang dengan dakwaan berkenaan, Saharul menyifatkan ia satu fitnah kerana rumah tangganya bersama Deena Emir tidak mengalami sebarang masalah.

Itu semua (tinggal berasingan) tipu. Perkara ini sudah jadi fitnah, adakah orang yang sebarkan perkara ini tak tahu hukum fitnah?

Saharul juga merasa hairan kenapa ada sesetengah pihak yang sanggup membuat cerita yang tidak benar mengenai rumah tangganya yang masih lagi baru.

Ini melibatkan keluarga, saya hairan kenapa mereka nak fitnah saya? Saya tak ada musuh, tapi kalau orang lain nak bermusuh dengan saya tak pastilah. Namun saya faham bila berada dalam industri ini, banyak orang bercakap (baik dan buruk). Saya sendiri dengar banyak perkara, tapi saya ikut jalan yang lurus…yang satu.

Bersabar lah Saharul dengan dakwaan palsu seperti ini. Kadang-kadang memang ada yang suka menabur cerita tidak benar tentang rumah tangga orang lain. Apa-apa pun, tenang sahaja, khabarnya Saharul akan mengerjakan umrah bersama isterinya tidak lama lagi. Harapnya segala perancangan mereka untuk menjejakkan kaki ke Tanah Suci berjalan lancar.

Sumber Berita : mStar Online

Advertisement
August 29th, 2016

Kurang daripada sebulan lagi, pelakon Saharul Ridzwan bakal bergelar suami kepada Deena Emir. Saharul akui beliau tidak boleh tidur lena dan berdebar menguruskan persiapan perkahwinan beliau yang bakal berlangsung pada 16 September ini.

Menurut Saharul, beliau merencana untuk mengadakan dua buah majlis perkahwinan dimana satu adalah untuk keluarganya serta sahabatnya di Dewan Sri Siantan, Presint 3, manakala sebuah majlis lagi akan diadakan khas buat peminat beliau dan rakan media.

Ini bukan perkara main-main dan tidak keterlaluan untuk saya katakan, debarannya melebihi dari memikirkan untuk majlis akad nikah.

InsyaAllah, saya merancang untuk adakan dua buah majlis di mana untuk majlis perkahwinan yang akan dilangsungkan Dewan Sri Siantan, Presint 3, Putrjaya akan dihadiri oleh kaum keluarga dan sahabat terdekat, manakala sebuah lagi majlis saya adakan khas untuk peminat dan rakan media di sebuah lokasi yang akan saya umumkan kelak.

Pada masa yang sama, Saharul memberitahu beliau tidak akan meninggalkan dunia lakonan meskipun sudah berkahwin nanti. Walaubagaimanapun, Saharul akui beliau ingin mula melangkah dalam bidang perniagaan pula selepas ini.

Berhenti berlakon itu tidak kerana ia menjadi keghairahan saya namun saya mempunyai perancangan untuk lebih aktif dalam lapangan perniagaan selepas ini seperti mengusahakan perniagaan berkonsepkan pemakanan atau protein, namun semuanya itu masih dalam perancangan.

Bukan mudah untuk menguruskan persiapan perkahwinan tetapi segala penat lelah itu akan hilang selepas sah diijabkabulkan. Tidak sabar untuk melihat Saharul dan pasangannya bersading di atas pelamin, harap segalanya berjalan dengan lancar.

Sumber Berita : mStar Online

Advertisement