Written by Bella | July 2nd, 2019

Meskipun sering menerima kritikan dan kecaman, pelakon Kilafairy tetap tidak kisah untuk tampil dengan imej seksi. Sekurang-kurangnya dia tidak hipokrit, menjadi diri sendiri.

Baru-baru ini, foto Kilafairy memakai baju dengan motif kulit ular cukup hangat diperkatakan sehingga nama ibunya penyanyi Rohana Jalil turut terpalit.

Jelas Rohana, dia sudah berkali-kali menasihati anak perempuannya itu dan menegur cara pemakaiannya. Namun, Kilfairy tetap tidak ambil peduli. Terus terang, Rohana sudah tidak larat mengulas isu pemakaian anaknya itu.

Saya dah tak larat nak komen, budak-budak sekarang. Sebelum ini pun dah banyak kali kita cakap pun tak nak dengar.

Nak cakap berulang kali pun benda yang sama. Bila dia pakai macam itu dan orang komen dia akan berhenti sekejap. Lepas itu, empat ke lima bulan lagi mesti dia buat semula. Jadi, saya tiada komen untuk perkara sebegini.

Rohana juga enggan ambil pusing dengan kecaman yang dilemparkan netizen terhadap anaknya.  Menurutnya, dia juga pernah muda dan baginya ia tindakan biasa anak muda.

Suka hatilah nak kecam atau cakap apa, saya selesa dengan pendekatan tidak ambil tahu. Saya tak suka terlalu fikirkan masalah.

Terdahulu, Kilafairy juga tidak mahu memberi komen berlebihan berhubung isunya menggayakan pakaian bercorak kulit ular sawa ketika menghadiri sebuah acara di New York baru-baru ini. Padanya, tidak menjadi kesalahan untuk memakai pakaian yang dia rasakan selesa.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | October 5th, 2016

Penyanyi yang popular dengan lagu Satu Dua Kau pada era 80-an, Salwa Abdul Rahman mengesahkan beliau sudah mula berhijab sepenuhnya pada 4 Oktober lali.

Menurut Salwa, beliau mula mempunyai niat untuk berhijrah selepas satu hari ternampak kalimah Allah terbentuk di langit.

Dua tahun lalu Kak Wa terlihat kalimah Allah di langit ketika hantar anak ke sekolah.  Suami Kak Wa dengan anak-anak pun nampak.  Sempat Kak Wa rakamkan cuma Kak Wa tak upload sahaja video tu.  Tak mahu nanti orang kata Kak Wa macam-macam.

Kak Wa menangis dan pelbagai perasaan timbul bila lihat kalimah tersebut.   Balik rumah, Kak Wa solat hajat, solat taubat, menangis sahaja.  Dalam fikiran mungkin ada sesuatu Tuhan nak tunjukkan pada aku.  Tapi Kak Wa belum bersedia, belum kuat lagi, namun rasa sangat bersalah.

Selepas itu, Kak Wa ada tanya pada orang-orang sekeliling, kawan-kawan,  katanya memang Tuhan nak tunjukkan sesuatu kepada kita.  Mungkin supaya kita tingkatkan amal ibadat dahulu sebelum berhijab.  Dalam masa yang sama Kak Wa selalu berdoa supaya diberi kekuatan dan seruan untuk cepat berhijab.

Seminggu sebelum beliau berhijab sepenuhnya, Salwa sudah mula menunjukkan perubahan positif, belia selalu sahaja ingin berpuasa dan tidak lagi meninggalkan solat.  Bermula daripada itu, beliau terlintas dalam hati bahawa sudah tiba masanya untuk beliau berhijrah ke arah lebih baik.

Kemudian bila kawan baik, Rohana Jalil pergi Mekah, Den Wahab dengan isteri dia pun pergi Mekah, Kak Wa cuma minta mereka doakan supaya Kak Wa menerima seruan dan kekuatan hati untuk segera berhijab.  Memang Kak Wa suka nampak rambut cantik tapi terfikir lagi cantik depan orang, tak cantik depan Allah.

Alhamdulilah, berkat doa-doa sahabat di Mekah, akhirnya pada hari lahir suami dan anak Kak Wa pada 4 Oktober lalu, Kak Wa memberi hadiah kepada mereka dengan mengatakan yang Kak Wa akan bertudung. Sayu sangat suasana ketika itu.  Alhamdulilah kini Kak Wa benar-benar yakin, benar-benar sudah bersedia dan lebih tenang.

Alhamdullilah, akhirnya Salwa Abdul Rahman sudah diberikan hidayah untuk berubah menjadi seorang wanita Islam yang lebih baik. Kami doakan perubahan Salwa ini akan kekal sehingga akhir hayat.

Sumber Berita : Media Hiburan

Written by AbangNara | March 18th, 2015

Nampaknya kontroversi komen merecik Wak Doyok kepada Kilafairy telah mencapai tahap tertinggi apabila ibu pelakon wanita itu, Rohana Jalil juga turut sama memberikan kritikannya kepada ikon fesyen tempatan tersebut. Walaupun banyak pihak yang turut mengkritik Rohana Jalil kerana tidak menegur pemakaian seksi anaknya itu, Wak Doyok telah tampil membuat permohonan maaf untuk menjernihkan suasana. Bak kata pepatah, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Amboi!!!

wak doyok

Tulis Wak Doyok menerusi akaun Instagramnya:-

Setiap kesilapan bukan semua datang degan niat. Kadang-kadang kesilapan dtg tanpa di sedari kerana kecuaian dan kealpaan diri sendiri. Jika itu yg harus dan berlaku padaku maafkan diri ku. Karena diri ku bukan lah hamba yg sempurna seperti mana insan yg lain. #AkuDahSerik

wak doyok Sebenarnya banyak lagi hashtag-hashtag yang tidak relevan dengan kontroversi ini yang turut sama ditulis oleh Wak Doyok. Kalau nak tulis di sini mahu penuh satu blog. Jadi Abang Nara ambil apa yang sesuai sahaja. Apa pun berdasarkan pemerhatian Abang Nara, komen “merecik” dengan simbol air telah lama digunakan oleh Wak Doyok. Cuma kali ini ia tersilap kerana digunakan kepada seorang selebriti seperti Kilafairy. Semoga peristiwa ini dijadikan pengajaran. Merecik kenalah bertempat. Tak gitu?

Written by AbangNara | May 5th, 2011

kilafairy

Ke mana tak tumpahnya kuah kalau ke nasik. Ke mana tak tumpahnya kecantikan seorang ibu kalau tak kepada anaknya. Nampak sangat Kilafairy mewarisi kecantikan ibunya, Rohana Jalil. Mungkin Kilafairy adalah versi muda Rohana Jalil suatu ketika dahulu. Tak gitu?

Lagi gambar Kilafairy dan ibunya, Rohana Jalil dengan membaca entri ini sepenuhnya, Jangan lupa saksikan filem Karak lakonan Kilafairy yang bakal menerjah pawagam tidak lama lagi. Dengar cerita seram gila. Kredit gambar kepada fashion blogger, CuteCarry.