Written by Bella | October 9th, 2019

Umum mengetahui mengenai pergaduhan antara dua bekas rakan baik iaitu Datin Rebecca Nur Islam dan juga Datin Paduka Eina Azman. Isu panas melibatkan mereka berdua hangat diperkatakan sekitar bulan lalu sehingga nama pelakon Uqasha Senrose pula turut terkait yang dituduh cuba menggoda suami Rebecca.

uqasha senrose

Bagaimanapun, Uqasha menafikan dakwaan tersebut dan menganggap ia satu tuduhan yang mengarut. Selama ini dia tidak pernah mencampuri urusan dua pelakon berstatus VIP itu.

Meskipun sudah mengambil langkah untuk lebih berhati-hati berkawan dengan artis dan tidak mahu terlibat dalam agenda peribadi mana-mana individu, nama Uqasha tetap terpalit dengan kontroversi.

eina azman dakwa uqasha senrose goda suami rebecca nur islamuqasha senrose goda suami rebecca nur islam

Saya pun terkejut macam mana boleh timbul isu saya cuba goda suami Rebecca? Tolonglah, saya tak campur lah hal datin-datin.

Saya sedar kalau terlalu rapat dengan sesama artis pun, kita tak tahu sejauh mana keikhlasan dan kejujuran mereka dalam bersahabat. Saya tengok ramai saja yang suka cakap-cakap belakang. Sebab itulah saya takut nak berkawan rapat.

Bukan bermaksud tidak mahu langsung berkawan dengan artis, tetapi Uqasha tetap perlu berhati-hati dan meletakkan had atau batas tertentu agar tiada sebarang salah faham mahupun perkara buruk terjadi kelak.

Benar kata-kata Uqasha itu, kena hati-hati pilih kawan. Tidak semua orang yang betul-betul ikhlas bila berkawan dengan kita. Sesetengah orang ibarat duri didalam daging, selalu menikam kita dari dalam.

Sumber Berita : Utusan Online

Written by Bella | September 19th, 2019

Umum mengetahui mengenai pergaduhan antara Datin Paduka Eina Azman dan Datin Rebecca Nur Islam.

uqasha senrose eina azman rebecca nur islam

Terbaru, kecoh lagi isu panas melibatkan mereka berdua dan kali ini nama pelakon Uqasha Senrose turut terkait.

Uqasha bertanya, adakah benar dirinya dituduh cuba untuk menggoda suami Rebecca seperti yang didakwa oleh Eina.

eina azman dakwa uqasha senrose goda suami rebecca nur islam

Adik dengar Eina Azman cakap adik

nak goda suami akak

eina azman dakwa uqasha senrose goda suami rebecca nur islam

Rebecca yang terkejut dengan pertanyaan itu mengatakan perkara itu adalah fitnah semata-mata.

Rasa puas kalau satu dunia benci

saya?

eina azman dakwa uqasha senrose goda suami rebecca nur islameina azman dakwa uqasha senrose goda suami rebecca nur islameina azman dakwa uqasha senrose goda suami rebecca nur islameina azman dakwa uqasha senrose goda suami rebecca nur islam

Eina Azman dakwa diri difitnah

eina azman dakwa uqasha senrose goda suami rebecca nur islameina azmanNampaknya sengketa antara Rebecca dan Eina masih belum berakhir meskipun mereka sudah lama putus kawan. Apa sebenarnya yang berlaku?

Sumber Berita : Forum CARI

Written by AbangNara | April 11th, 2016

Jutaan tahniah diucapkan kepada Rebecca Nur Islam dan suami kerana bakal menimang cahaya mata keempat tidak lama lagi. Murah rezeki Rebecca dan suami kerana mudah hamil. Untuk makluman, 3 anak Rebecca sebelum ini ialah Nor Adam Daniel, 7, Nor Anggun Raverra, 4, dan Nor Anggerik Renesmee, 3 tahun. Kesemua mereka telah dilahirkan secara pembedahan, jadi kemungkinan besar ini adalah anak yang terakhir buat pasangan ini.

rebecca nur islam

Mempunyai 5 orang pembantu untuk menolongnya menguruskan hal-hal rumah dan anak-anak, Rebecca Nur Islam mengimpikan anak kembar untuk kehamilannya yang terakhir ini. Kata Rebecca:-

Selain tiga anak saya, dua anak tiri pun duduk sama dengan saya juga. Jadi total anak-anak semua ada lima. Tambah yang bakal lahir nanti, jadi enam orang semuanya. Saya tak kisah anak ramai. Anak ramai best, meriah rumah, nanti bila dah tua, boleh masing-masing tukar-tukar jaga kita kan? Kesemua anak saya lahir secara pembedahan, jadi jika anak yang terakhir nanti, harapan saya nak anak kembar. InsyaAllah
.

Sebelum ini saya mempunyai seorang sahaja pembantu rumah, tapi sebab nak pindah rumah baru nanti, sekarang saya ada lima orang pembantu. Walaupun saya mempunyai lima orang pembantu namun saya tak harapkan dan percayakan pembantu 100%. Anak-anak masih saya yang siapkan. Pembantu cuma membantu sikit-sikit sahaja. Yang penting sekarang cara macam mana kita bersabar, menyayangi, menjaga dan melayan anak-anak

rebecca nur islam

Tabik respek buat suami Rebecca yang menyediakan pembantu-pembantu rumah untuk memudahkan isterinya. Itulah tugas seorang suami. Iyerlah anak ramai kalau pembantu tak ada memang tak cukup tangan. Boleh jadi stress dibuatnya. Apa-apa pun, semoga semuanya selamat untuk Rebecca. Semoga mendapat anak kembar seperti yang diimpikan. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | August 29th, 2014

Ya Allah. Terharu sangat-sangat Abang Nara dibuatnya. Mulia sungguh hati Rebecca Nur Islam dan suaminya. Apa tidaknya, 5 adik beradik yang secara tiba-tiba menjadi yatim piatu pada Mei lalu selepas kehilangan kedua-dua ibu bapa mereka dalam satu kemalangan telah pun diambil menjadi anak angkat oleh Rebecca. Sesungguhnya ini adalah satu perbuatan yang amat baik dan harus dicontohi oleh kita semua.

rebecca nur islam

Kehilangan ibu bapa pada usia yang muda pastinya menjadi satu cabaran buat 5 adik beradik ini terutamanya kepada si anak sulung yang baru berusia 16 tahun. Dengan adanya Rebecca dan suami sebagai ibu bapa angkat, sekurang-kurangnya selain daripada bantuan kewangan, bantuan daripada segi emosi dan kasih sayang dapat diterima oleh mereka. Abang Nara terharu sungguh membaca kata-kata Rebecca mengenai keputusannya ini:-

Selepas saya membaca berita kemalangan yang meragut nyawa ibu bapa mereka, saya berusaha mendapatkan nombor telefon ibu saudara mereka dan selepas berpuluh kali saya menghubunginya, baru saya dapat bercakap dengannya. Saya faham situasi mereka yang terpaksa berhati-hati kerana bimbang ada pihak yang cuba mengambil kesempatan.

Kini saya dan suami selalu menjenguk mereka di Cheras, bertanya khabar dan berkongsi kasih sayang dengan mereka. Mereka masih tinggal di rumah yang didiami bersama ibu bapa mereka dulu. Saya rasa mereka tiada masalah dari segi kewangan kerana ramai yang menghulurkan bantuan, cuma apa yang mereka perlukan ialah kasih sayang dan perhatian.

Sebanyak mana kasih yang kami berikan memang tak akan sama de­ngan kasih sayang daripada ibu dan ayah kandung, namun sekurang-kurangnya mereka tahu masih ada orang di luar sana yang mengambil berat mengenai mereka.

Saya nasihatkan dia (anak sulung), jika dia ingin memperoleh masa depan yang lebih baik dan terjamin, jangan berhenti sekolah kerana pelajaran saja yang dapat me­ngubah hidup mereka kerana takkan selama­nya mereka mesti bergantung harap kepada bantuan orang lain. Saya dan suami sedia membantu dari segi kewangan asalkan mereka mahu belajar.

Saya mahu membahagiakan mereka. Ini bukan kali pertama saya me­ngambil anak angkat tetapi perasaan belas saya pada lima beradik ini me­ngatasi yang lain kerana Allah SWT ‘menjemput’ kedua-dua ibu bapa sekali gus. Kali pertama saya berjumpa mereka, si bongsu Safia memanggil-manggil ibunya. Hati mana yang tidak meruntun, apatah lagi mengenangkan saya sendiri ada anak kecil. Saya mahu anak-anak itu berjaya dalam pelajaran dan buktikan kepada masyarakat anak yatim piatu juga boleh berjaya

rebecca nur islam

Semoga apa yang dilakukan oleh Rebecca ini akan menjadi ikutan lebih ramai selebriti di luar sana terutamanya. Kalau ada rezeki yang lebih, apa salah kita kongsikan dengan mereka yang benar-benar memerlukan. Iye tak? Abang Nara yakin rezeki Rebecca sekeluarga pasti lebih murah selepas mengambil 5 adik beradik ini menjadi anak angkat. Tahniah Rebecca atas usaha anda. Respek!!! Sumber Harian Metro.