September 21st, 2020

Pelakon yang namanya meningkat naik selepas membintangi drama Sayangku Kapten Mukhriz, Raja Afiq,26, dilaporkan telah selamat mendirikan rumah tangga dengan wanita pilihan yang juga penyanyi, Soffwany Yusoff,31.

Dia yang ditemui media memberitahu bahawa umur bukanlah penghalang untuknya menjalin hubungan dengan Soffwany walaupun berbeza hampir lima tahun di antara mereka.

View this post on Instagram

Tq @syazminmansor_hennaartist sebiji mcm yg soffwany nak.. simple henna glove design.. #akakpolis

A post shared by Soffwany Yusoff (@soffwany_yusoff) on

“Berbeza hanya lima tahun..tiada masalah usia kerana saya rasa pengalaman dan sejarah saya sebelum ini memang dengan wanita yang lebih berusia..”

Diminta untuk mengulas perhubungannya sebelum ini dengan isteri tercinta sebelum mengambil keputusan untuk mendirikan rumah tangga, Raja Afiq berkata personaliti Soffwany yang lembut dan menyenangkan hati membuatkan dia tertarik untuk mengenalinya dengan lebih rapat.

View this post on Instagram

Assalmmualaikum semua terima kasih pada yang sudi datang pada majlis nikah saya,pada sapa yang tak dijemput tu maaf sangat sebab majlis ni hanyalah sy buat untuk keluarga dan kawan yang terdekat saja.inshallah nanti sy akan adakan dua lagi majlis resepsi di kl dan perak. Terima kasih jugak pada yang menjayakan dan banyak membantu untuk menyempurnakan majlis saya pada 19.09.20 Wedding planner – @wedding_studio_sdn_bhd Catering – @dapur_cikbee Official photographer – @shlstudio @2a_picture Official videographer – @zakuanstudio Photobooth – @silverlinephotobooth @silver_line_studios Baju nikah – @ariweddingcouture Baju sanding – @wedding_studio_sdn_bhd Dulang hantaran – @hantaranwedding.my

A post shared by RA (@rajaafiqqofficial) on

View this post on Instagram

Assalamualaikum imamku…

A post shared by Soffwany Yusoff (@soffwany_yusoff) on

Tambahnya, Soffwany yang turut terlibat dalam industri seni dan memahami budaya kerja menjadikan hubungan mereka berdua lebih serasi

“Tengok dia terus rasa nak kahwin, Saya mula serius kenal dia pada awal tahun ini, walaupun kenal dalam masa singkat tapi rasa macam dah lama kenal..”

Raja Afiq dan Soffwany telah bernikah secara tertutup di Masjid Diraja Tengku Ampuan Jemaah, Shah Alam, Selangor pada Sabtu lalu. Dalam majlis itu, Raja Afiq telah menyerahkan wang hantaran berjumlah RM15,000 serta mas kahwin sebanyak RM1,101 beserta lima dulang dan dibalas tujuh dulang daripada pihak perempuan.

Sumber: mStar Online

May 20th, 2020

Siapa sangka walaupun sekatan yang agak ketat semasa pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini mampu memutikkan rasa cinta antara dua hati. Begitulah yang diakui oleh pelakon Raja Afiq yang mendedahkan bahawa dia kini sedang mengenali hati budi seorang anggota polis.

Kalau anda nak tahu, wanita bertuah tersebut ialah seorang anggota polis dan turut berada di bawah naungan Suria Records kerana suaranya yang merdu bernama Soffwany Yusoff.

soffwany dan raja afiq

Menurut pelakon tersebut, mereka mula berkenalan menerusi media sosial dan kian rapat sejak PKP mula dilaksanakan pada 18 Mac lepas.

Mendengarkan bahawa petugas barisan hadapan yang banyak berkorban demi keselamatan rakyat Malaysia, Raja Afiq terpanggil untuk menghantar mesej terus kepada anggota polis tersebut bagi menyampaikan penghargaan.

“Secara tidak langsung saya terpanggil untuk menghantar mesej peribadi (DM) kepadanya di Instagram agar dia menjaga kesihatan dan berterima kasih kerana bersusah payah menjaga keamanan negara.”

Menerima balasan mesej daripada Soffwany, mereka mula bertukar nombor telefon sekaligus mula merapatkan hubungan tersebut.

Menurut Raja Afiq, meskipun mereka berdua mempunyai jadual kerja yang tidak menentu tetapi hal itu tidak menghalang keduanya untuk terus mengekalkan hubungan yang baik.

soffwany yusof

Mahu membawa hubungan ini ke fasa yang lebih serius, pelakon tersebut meminta semua orang mendoakan agar perancangan tersebut berjalan dengan lancar.

“Perancangan untuk membawa hubungan ini ke fasa serius sudah tentu ada kalau sudah tertulis dia jodoh saya. Kita hanya mampu merancang, tapi Tuhan tentukan. Doakan semoga semuanya berjalan dengan baik.”

Bagi yang tidak mengetahui, Soffwany dulu pernah tular selepas mendendangkan lagu raya bertajuk ‘Pulanglah’.

Semoga hubungan tersebut terus kekal sehingga ke jinjang pelamin.

Sumber: Harian Metro