June 20th, 2015

Penyanyi dan pelakon Rafidah Ibrahim memberitahu beliau kini sedang mengenali hati budi aktor popular Shah Iskandar satu-satunya lelaki yang paling rapat dengan beliau sekarang.

Keakraban diantara mereka mula terjalin sejak awal tahun 2015 selepas beberapa kali bekerjasama dalam beberapa buah drama. Walaubagaimanapun, Fida menjelaskan hubngan mereka belum sampai ke satu tahap yang lebih serius lagi.

Sebenarnya kami sudah kenal sejak 2 tahun lepas iaitu selepas beberapa kali berlakon dalam siri yang sama. Cuma baru awal tahun ini sahaja kami mula rapat. Namun kami belum ke arah hubungan yang serius setakat ini. Biarlah kami berkawan dahulu.

Melalui banyak episod cinta yang akhirnya berhenti di tengah jalan, Fida memberitahu dia tidak mahu hubungannya itu disensasikan kerana takut duka di pengakhirannya.

Setelah beberapa kali gagal dalam percintaan, saya kini serik untuk beritahu dengan siapa saya berkawan kerana takut ianya tidak menjadi. Pun begitu, saya sendiri tidak takut untuk terus mencuba mencari pasangan yang sesuai dan mencuba dalam perhubungan, asalkan ianya dalam batasan.

Ambil masa secukupnya untuk benar-benar mengenali luar dan dalam seseorang itu sebelum ke tahap yang lebih serius. Sesudah itu baru kita nilaikan jika mereka layak ataupun tidak untuk berada dalam hati kita.

Sumber Berita: Murai

September 2nd, 2013

Amboi. Pandai juga si Fida Ibrahim ini buat kelakar. Agak funny juga ayat gurauan manjanya apabila diminta memberi respon tentang isu pakaian ketatnya yang mengundang kritikan peminat. Menurut Fida, dia ialah duta bagi produk pelangsingan tersebut dan pastinya baju ketat tersebut dipakai untuk membuktikan keberkesanan.

fida ibrahim ketat

Kata Fida kepada MalaysianDigest:-

“Gambar tu sebenarnya adalah gambar disebalik tabir sewaktu sesi fotografi bagi mempromosikan produk Emorra Be Slymm. Saya sebagai dutanya dan saya dah amalkan minum produk ni sejak sebulan lepas. Saya turun 4kg. Jadi nak lah tunjukkan hasilnya.

Masa saya upload di Instagram tu, saya pula tak sertakan apa-apa penerangan tentang gambar tu. Itu yang mungkin peminat tersebut dah tersalah anggap. Saya pun tak salahkan pem

Lagipun saya duta produk pelansingan, dan saya nak promosikan produk tu. Jadi, takkan lah nak pakai baju kelawar pula kan…?

fida comel

Kalau Fida kongsikan gambar pakai baju kelawar, Abang Nara yakin akan lebih viral gambar tersebut. Tak pernah lagi rasanya setakat ini mana-mana selebriti wanita berbuat demikian. Hehehe. Apa-apa pun Fida, kalau bolehlah janganlah ketat sangat baju tue. Rasanya semua orang tahu Fida memang kurus. Kalau boleh, janganlah tunjuk sangat. Tak sesuai dengan imej wanita bertudung anda. Tak gitu?

P.S: Apabila bayi merasa hirisan lemon

August 30th, 2013

Kadangkala Abang Nara tak faham dengan artis-artis Malaysia ini. Bukannya diorang tak tahu gambar yang bakal dikongsikan boleh mengundang kontroversi, tapi tetap nak kongsi juga. Mungkin ini adalah salah satu teknik untuk mencipta publisiti murahan.

fidaContohnya macam si Fida Ibrahim ini. Dah sah-sah baju ketat dan memang tak sedap mata memandang. Awak tue dahlah pakai tudung. Sekali pandang macam ikan duyung pulak. Bagi Abang Nara, kalau nak ambik gambar sebegini ambiklah. Namun tak perlu nak share.

fida

Itu yang sampai peminat-peminat mengkritik habis-habisan. Memang jelas tak sesuai. Diharap Fida lebih berhati-hati di masa hadapan. Bukan semua benda sesuai untuk dikongsi. Mana yang tak bagus tue, simpanlah je untuk tatapan peribadi. Tak gitu? Beberapa lagi gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

fida
fida
fida
fida

January 29th, 2013

Warna-warni nampak sangat sesuai dengan wajah Rafidah Ibrahim yang sememangnya ceria. Makin terserlah kecantikan dan keanggunan Fida yang kini bukan sahaja aktif berlakon tetapi turut sama menyanyi.

rafidah ibrahim lisa

Abang Nara suka sangat-sangat gabungan suara Fida, AC Mizal dan Stellar Band di dalam lagu Apo Kono Eh Jang. Catchy dan rancak sekali. Video klipnya pun not bad. Sehingga ke hari ini, sudah lebih 2.4 juta kali video klip tersebut ditonton oleh peminat-peminat lagu ini.

Abang Nara paling jeles sebab Fida dapat naik kereta Bentley. Fuh ~~ Abang Nara mengidam lama dah tue. Diharap kalau ada penggambaran video klip yang lain menggunankan kereta Bentley di masa hadapan, silalah panggil Abang Nara. Dapat pegang stereng pun jadilah.