July 16th, 2020

Mendedahkan dirinya memilih untuk merujuk dengan individu yang lebih selesa iaitu Ustaz Ebit Lew untuk membimbingnya, usahwan kosmetik sensasi, Safiey Illias menyatakan beliau tidak mempunyai sebab yang jelas untuk bertemu dengan Pencetus Ummah (PU) kerana merasakan ini sekadar untuk pemasaran.

safiey illias lebih selesa bertemu ustaz ebit lew

Menurut Safiey yang mempunyai kenalan dari pejabat agama, niatnya bukan mahu berlagak, namun memilih untuk tidak mahu melibatkan orang ramai dengan masalah yang menimpa dirinya.

“Saya tahu dengan siapa yang perlu dirujuk dalam hal ini. Saya lebih selesa dengan Ustaz Ebit Lew. Saya ada nombor dia untuk dihubungi. Saya tak perlu cari PU ini, atas sebab apa? Semua ini sekadar pemasaran saja.”

Katanya, di laman Instagram sudah terpapar nombor untuk dihubungi, namun PU tersebut seakan tidak boleh menghubunginya secara peribadi dan mempersoalkan adakah individu terbabit hanya tahu mengemaskini status semata.

safiey illias lebih selesa bertemu ustaz ebit lew

Bahkan, pelantun lagu Syinta Gila itu juga turut akui suka dengan cara Ustaz Ebit dalam menyampaikan dakwah kerana memilih untuk tidak mengulas isu terbabit di platform miliknya.

safiey illias lebih selesa bertemu ustaz ebit lew

“Rasa geram tu ada tapi tak mengapa, saya boleh terima. Kalau tengok Ustaz Ebit Lew dia tak pernah sentuh bab ini. Dia diam saja, tak ada buat pendedahan macam ni. Tahu-tahu dia dah jumpa orang tu.”

Terdahulu Safiey menyatakan kesediaannya untuk bertemu dengan mana-mana pendakwah yang berniat untuk membimbingnya. Malah, beliau juga dijemput oleh PU Syed untuk bersemuka bersama Nur Sajat di Ipoh, Perak.

Sumber: Gempak

July 14th, 2020

Menzahirkan kesediaannya untuk bertemu dengan mana-mana pendakwah yang berniat untuk membimbingnya, usahawan kosmetik sensasi, Safiey Illias menyatakan dirinya lebih selesa dengan pendekatan bersua muka berbanding teguran yang dibuat menerusi surat terbuka di media sosial.

safiey illias

Menurutnya, jangan sekadar menyalak di media sosial semata-mata demi mendapat perhatian netizen dan pengikut yang ramai.

“Mak ayah saya pun bersedia. Menunggu juga ni ada tak yang sudi hadir datang dakwah. Tak kan apa-apa cuma surat terbuka untuk Safiey Illias. Awak ingat aku ratu surat terbuka?”

Ujar Safiey, andaai benar mahu menyampaikan dakwah kepadanya, moleklah dengan cara yang lebih ikhlas dan jujur, namun bukanlah berselindung di balik agenda tersembunyi.

View this post on Instagram

A post shared by RATU SEMESTA ALAM (@safieyillias94)

“Saya bukan nak marah jauh sekali menafikan setiap bait-bait nasihat yang diberikan. Namun, apalah salahnya jika datang berjumpa dan ikram saya.”

Tambahnya lagi, sesiapa sahaja boleh menghubunginya memandangkan maklumat dirinya terpapar elok di media sosial.

safiey illias

“Nombor telefon pun ada dekat profil bio saya, tak ada istilah tak dapat nak WhatsApp dan sebagainya. Janganlah jadi ustaz atau PU yang sejenis kejadian alam. Jadilah yang lebih telus, ikhlas dan profesional macam Ustaz Ebit Lew.”

Meskipun tidak menyebut nama mana-mana pihak, namun mesej tersebut dipercayai ditujukan buat PU Syed. Hal ini kerana, PU Syed sebelum ini tampil menegur tindakan Safiey yang cuba menjadi wanita selepas kembali ke fitrah asal.