October 5th, 2015

Tanpa peminat, siapalah artis. Sesetengah artis yang bijak akan membina hubungan yang baik dengan peminatnya untuk kekal relevan dalam industri. Sesetengah artis dilihat sangat peramah dengan peminat dan sedia bergambar dengan mereka bila ditemui. Tetapi ada sesetengahnya memandang sepi kepada peminat dan bersikap kekwat, terutamanya yang sedang popular.

Seorang pembaca BeautifulNara telah menghantar mesej kepada kami tentang sikap seorang artis ketika dua orang peminat meminta bergambar bersamanya. Menurut pembaca itu, dia bekerja di gerai bersebelahan gerai yang dijaga oleh artis ini.


 photo 12080920_10200886159551829_1775034972_n.jpg
Menurut pembaca itu:

Askum…. sapa artis nih?? Glamour sgt2 ke?? Sombong nak mampus ada lah… saya kt tepi sempat dgr budak2 ni nk tangkap gmbr dgn dia tp dgn angkuh dia jawab cepat sikit saya sibuk sedangkan time tu dia xbuat apa pun dok atas kerusi sambil tgk atas bawah khemah je.. ingt sikit kalau nk jadi artis jgn nk perasan lebih.

Mmg dia tangkap jugak gmbr tp yg xbest dengar dia jawab cam tu n dgn muka2 masam… kesian budak2… dia ingat bila ckp cam tu kt budak xblh nk fikir.. kena ingat awk tu artis(artis sgt ke?).. letih camane pun apa salah nya layan tanpa ckp kasar cam tu..

Xde org pun kt booth dia time tu.. kalau kata org ramai serbu blh la ckp SIBUK..hanya adik2 tu je ada kt booth dia.

Zaman kini jika artis bersikap sombong memang mudah saja ia tersebar. Kalau mengikut gambar yang diberi, artis itu kelihatan seperti pelakon drama dan telefilem Zul Yahya.

Diharap Zul take note tentang perkara ini. Manalah tahu pada masa itu dia baru lepas mengemas gerai atau mengangkat barang masuk atau keluar gerai sehingga kepenatan, kan?

Hi! Let's join the Festival of ASEAN Cultural Expressions 2015 on 15-20 October, at NU Sentral l, Kuala Lumpur.You will…

Posted by Festival of ASEAN Cultural Expressions 2015 – 15-20 Oct 2015 on Sunday, 4 October 2015

September 19th, 2015

Kini, semakin ramai artis wanita yang mengenakan tudung. Ia dikira satu perkembangan yang baik, apatah lagi buat artis yang masih muda seperti Lufya. Wanita itu mula mengenakan hijab pada 2 Februari tahun ini, namun telah menghadapi beberapa cabaran. Dia memberitahu mStar Online:

Selepas berhijab, ada beberapa produksi yang menawarkan saya berlakon tetapi dengan syarat saya perlu berlakon tanpa tudung dan bayarannya juga lumayan.

Tetapi saya anggap perkara ini sekadar ujian Allah yang mahu menguji iman kita. Ada juga beberapa dugaan lain sepanjang saya bertudung ini.

Alhamdulillah, saya berjaya mengharunginya dan dapat melihat hikmah di sebaliknya.

 photo 11950584_1500542756910020_1795635715_n.jpg

Gambar: Instagram Lufya

Lufya memberitahu dia masih mendapat tawaran lakonan tetapi bayarannya tidak lumayan, namun yang penting baginya ialah keberkatan.

Tawaran lakonan pula tidak pernah putus. Diakui ia tidaklah lumayan, tetapi saya dapat rasa keberkatan wang itu, tidak mudah habis.

 photo 11881780_916445081760766_1262874408_n.jpg

Gambar: Instagram Lufya

Bersesuaian dengan imej yang ditampilkan, Lufya bersikap selektif dalam memilih tawaran lakonan dan mahu berlakon lebih dalam produksi drama islamik.

Saya bersyukur apabila ramai yang menyokong kerjaya saya, jadi saya mahu membalasnya dengan berdakwah menerusi lakonan dengan memilih watak-watak Islamik.

Tambahan pula, watak Islamik lebih sesuai dengan penampilan saya sekarang ini.

Biasalah tu, setiap individu mempunyai halangan dan cabaran yang tersendiri. Yang penting cabaran ini tidak melunturkan semangat kita untuk mempraktikkan apa yang kita percayai. Semoga Lufya terus istiqamah dengan penghijrahannya.

SNAPSHOT 5 Kumpulan yg akan BERJUANG bagi merebut JUARA Lantai Cilik Musim Ketiga! Dtg berikan sokongan kpd perjuangan…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 15 September 2015

April 28th, 2015

Jumaat lepas, satu sesi bertemu peminat telah diadakan di untuk Lee Min Ho, pelakon popular Korea sebagai duta portal membeli-belah dalam talian iaitu 11street di Nu Sentral, Kuala Lumpur. Turut berada di majlis itu ialah Emily Chan, yang juga duta portal tersebut.
 photo 11143098_1639990846285864_2793808806104407864_o.jpg
Khabarnya,ahli kelab peminat Min Ho yang dikenali sebagai Minoz sudah beratur di pintu masuk Nu Sentral sejak 8.00 pagi walaupun majlis hanya bermula jam 5.00 petang. Gigih sungguh peminat Min Ho di Malaysia, kan? Kemunculan Lee Min Ho memakai kot merah dan seluar putih santai di majlis itu mendapat sorakan peminatnya yang berduyun hungga ke pintu masuk.
 photo 11053591_1639991076285841_3478269514176836686_o.jpg
Apa yang menarik, beberapa orang peminat Min Ho berbangsa Melayu telah menghulurkan tangan untuk bersalaman dengannya, tetapi Min Ho tidak menyambut salam itu dengan sopan dan baik. Mungkin dia telah diberitahu tentang tatacara yang betul untuk melayan peminatnya bagi mengelakkan kontroversi.

Seramai 22 orang peminat telah mendapat peluang untuk bergambar dengan Min Ho secara peribadi kerana memenangi peraduan yang dianjurkan oleh 11street.

Ini ialah kemunculan kedua Min Ho di Malaysia tahun ini, setelah muncul dalam satu majlis tertutup Januari lepas. Lagi 13 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar Facebook 11street.

KONSERT CAK LEMPONG EKSTRAVAGANZA 2015Jangan lupa dating menyaksikan dan memeriahkan Konsert Cak Lempong Ekstravaganza…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Sunday, 26 April 2015

 photo 11084226_1639990179619264_8989495005973500411_o.jpg
 photo 11109545_1639990176285931_3100015168282619479_o.jpg
 photo 11037344_1638333086451640_8693546256585828041_n.jpg
 photo 11187280_1638364096448539_8067607894912224321_o.jpg
 photo 11187231_1639990426285906_1076747433955030377_o.jpg
 photo 11187220_1639990016285947_7452071277082493427_o.jpg
 photo 11174720_1639990972952518_6706360577267091102_o.jpg
 photo 11169592_1639990976285851_391043774384795690_o.jpg
 photo 11174437_1639990499619232_7818401069085462881_o.jpg
 photo 11156388_1638333219784960_2931788210149502424_n.jpg
 photo 11155080_1638254153126200_3720957468789382550_o.jpg
 photo 11154979_1638264536458495_213439997591506225_o.jpg
 photo 11148223_1638332029785079_7864125939296125160_o.jpg

 

 

 

March 30th, 2015

Dia mula dikenali kerana berkahwin dengan Abby Abadi. Kalau mula-mula keriuhan timbul kerana perkahwinan mereka dijalankan secara rahsia, kemudiannya perceraian Noor Farhan Che Bakar dengan selebriti itu mendapat tumpuan ramai kerana berlaku tidak sampai setahun usia perkahwinan mereka dan dalam situasi yang menimbulkan kontroversi pula.

 photo Farhan7.jpg
 photo Farhan4.jpg
Baru-baru ini Farhan telah muncul di Mangga Online, bergaya persis model, sepadan dengan bidang yang ingin diceburinya iaitu peragaan untuk iklan komersil dan katalog serta bidang lakonan. Katanya dia hanya ingin mencuba nasib dan bukannya menumpang nama Abby:

Hari ini saya menjalani sesi casting pertama dan alhamdulillah saya lepas untuk ke peringkat kedua pula selepas ini. Segala-galanya macam pantas sahaja.

Ia bermula bila saya diperkenalkan oleh seorang kawan kepada pihak yang pernah menguruskan talent agency, Jamal Tommy Talent Agency. Semalam saya dapat panggilan untuk pergi casting.

Saya masih baru lagi dan berterima kasih kepada pihak yang memberikan tunjuk ajar kepada saya.

Kawan-kawan saya sarankan saya mencuba nasib dalam bidang seni. Pada mulanya saya berat hati juga sebab dah rasa peritnya bila menjadi tumpuan dengan isu sensasi. Saya akui ketika pertama kami saya bercakap dengan media, saya memang takut-takut. Maklumlah saya tak pernah lalui semua itu.

Tapi ia sebenarnya memberi kekuatan kepada saya dan saya menjadi seorang yang lebih berani dan tidak malu-malu lagi.

Untuk persediaan diri sebagai model dan pelakon, Farhan giat bersenam di gimnasium dan sudah berjaya menurunkan 10kg dari berat 90kg. Dia bercadang untuk menurunkan sebanyak 10kg lagi untuk mencapai berat badan asal.

Adakah Farhan memiliki bakat untuk menyertai bidang lakonan? Nampaknya seseorang perlu memberi peluang kepada Farhan terlebih dahulu baru kita tahu, tak gitu? Manalah tahu bakat Farhan setanding pelakon-pelakon sasa Korea Selatan, mungkin berpeluang menjadi hero slot drama Samarinda nanti. Harap-harap begitulah.

All the best buat Farhan.