January 29th, 2018

Pernah beberapa kali menegur pelakon baharu dari segi lakonan mereka, ada yang mula menganggap pelakon serba boleh, Nabila Huda sebenarnya cemburu ataupun dengki dengan kemunculan artis baharu yang ada antaranya lebih popular berbanding beliau.

Tidak mahu ramai terus salah faham, Nabila sebagai pelakon yang sudah mempunyai banyak pengalaman tidak mahu melihat industri lakonan tanah air terus merundum jika sesetengah penerbit lebih mengutamakan paras rupa artis dan jumlah “followers” di media sosial untuk diberikan watak utama dalam sesebuah drama mahupun filem.

Saya lihat terlalu mudah menjadi pelakon sekarang sehingga kita sanggup membelakangkan kualiti kerja. Saya tidak iri hati atau cemburu, malah tidak kisah. Tetapi, sampai bila industri mahu mempertaruhkan pelakon cantik atau kacak semata-mata. Kita kena didik penonton supaya faham apa itu bakat. Seseorang pelakon perlu ukur keupayaan diri.

Abil juga berharap pelakon baharu tidak perlu terlalu bergantung dengan pelakon senior dan berusaha untuk memperbaiki mutu lakonan mereka. Malah, mereka juga harus komited dalam kerjaya mereka dan tidak menyusahkan orang lain.

Apa arah pelakon baharu ini dalam industri? Sikap sambil lewa mereka membuatkan penggambaran jadi lambat. Ada pelakon berpengalaman terpaksa mengawal lakonan kerana tidak mahu membayangi pelakon baharu. Bagaimana kami ingin membawa sesuatu watak dengan baik jika lawan tidak memberi?

Mungkin apa yang dikatakan oleh Abil itu ada betulnya. Populariti dan sebanyak mana pun jumlah “followers” seseorang artis itu ada di media sosial, ia tidak bermakna mereka mempunyai bakat ataupun hasil kerja yang berkualiti. Apa pula pendapat anda tentang isu ini?

Sumber Berita : Berita Harian

October 25th, 2017

Selain Datuk Seri Siti Nurhaliza, Datuk Seri Eizlan Yusof dan Datuk Seri Maria Menado, pelakon Adiputra juga adalah antara penerima Peringkat Kedua Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk bersempena Hari Keputeraan Ke 87 SUltan Pahang yang berlangsung semalam.

Adi mendedikasikan kejayaannya kepada kedua ibu bapanya dan keluarga melalui satu kapsyen Instagram:

Kepada Ibu, Bapak dan keluarga yg adi tercinta, Kejayaan ini buat anda semua, serta Peminat yg saya sayangi.

Adi, atau nama sebenarnya Mohamed Hadi Putera Halim, 36, ialah Penaung Pertubuhan Kebajikan Kanser Johor atau Johor I Care Society.

Lagi gambar dengan  membaca entri ini sepenuhnya.
“Raja dan Pemaisuri Langkasuka begitu menginginkan anak, hinggakan mereka terpaksa membuat perjanjian dengan Naga Berapi. Tercapaikah hasrat mereka? Apakah perjanjian itu dan apakah yang akan berlaku seterusnya? Jom sama-sama saksikan Panggung Seni Tradisional- Teater Melayu Jikey di Auditorium Tuanku Abdul Rahman, MaTiC Jalan Ampang, uala Lumpur pada 27 dan 28 Oktober ini, jam 8.30 malam. Tiket berharga RM 20 (biasa) dan RM 50 (premier) boleh anda dapatkan dengan menghubungi 010-3693964 / 019-5635036 #mysenibudaya ”




Bekas isteri Adi, Aida Yusof, turut menyampaikan ucapan tahniahnya buat Adi bersempena pengurniaaan darjah tersebut. Tahniah juga diucapkan buat Adi dari penulis atas pencapaian ini. – beautifulnara.com

 

September 18th, 2017

Pengarah drama bersiri dan telefilem Michael Ang diketahui sering memberi komentar secara langsung di Instagram mengenai perkembangan terkininya serta perkembangan terkini dunia hiburan setiap kali berehat dari penggambaran.

Dalam salah satu siaran langsungnya yang terbaru, Michael telah membuat komentar mengenai isu pelakon seksi yang menari sehingga menampakkan sebahagian payudara.

Aku ni taklah baik mana tapi aku taklah rasa aku ni bodoh sangat nak menari menayang t***k aku, walaupun t***k aku cantik..

Tak faham aku. Lepas tu berlakon tak nak pegang tangan. Lepas tu buat video tunjuk t***k, gila ke apa dia orang ni semua?

Bagaimanapun, Michael tidak dapat memastikan siapa sebenarnya seorang pelakon yang disebut oleh pengikutnya di ruangan komenyang dikatakan menari itu, dan berkata:

Tak tahulah. Kalau betul Fathia Latiff yang bergelek itu, memang bodohlah Fatha Latiff tu. Dah tak ada kerja lain, ke? Nampak sangat dia tak ada kerja lain kalau dia buat video tu. Memang bang**glah.

Video tersebut boleh ditonton di bawah:

Sebetulnya penulis sangat terhibur dengan komen Michael yang selamba dan no holds barred.

Buat masa ini, Michael sedang dalam proses menghasilkan drama Coffee Prince versi Malaysia yang dilakonkan oleh Fattah Amin dan Janna NIck. – beautifulnara.com

March 25th, 2016

Beberapa jam lepas, pelakon Lydiawati telah memuat naik dua video menunjukkan dia membelasah seorang wanita di akaun Facebook miliknya. Identiti wanita yang dibelasah itu bagaimanapun tidak dapat dikenal pasti.
Bahagian Satu

Part 1

Posted by Lyd Saimon on Thursday, 24 March 2016

Bahagian Dua

Part 2

Posted by Lyd Saimon on Thursday, 24 March 2016

Menurut Lydiawati, dia tiada niat untuk bermegah-megah dengan video yang dimuat naik itu, sebaliknya punya alasan sendiri.

 photo Screen Shot 2016-03-25 at 12.59.50 PM.png

Menurut Lydiawati, ramai artis yang diganggu individu yang sama, malah kata Lydiawati dia telah diganggu selama dua tahun. Wanita ini dikatakan berasal dari Brunei dan juga didakwa sebagai seorang ‘pengkid’.

Kes ini juga khabarnya sudah menjadi kes polis. Menurut Lydiawati, polis sedang mencari wanita tersebut, yang khabarnya sudah melarikan diri.

Itulah, siapa suruh kacau orang sangat, kan? Mungkin apa yang dilakukan kali ini oleh wanita itu sangat melampau sehingga Lydiawati hilang kesabaran. Rata-rata pengkomen di Facebook Lydiawati menyokong tindakan pelakon itu sebagai pengajaran kepada wanita tersebut dan sesiapa yang bersikap sepertinya.

Moralnya, jangan jadi stalker.

Rasai getaran dan keasyikan irama muzik asli dari akar Melayu ke mata dunia. Manifestasi dan apresiasi di dalam sebuah…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 22 March 2016