August 10th, 2020

Berindak menghadiahkan sebuah kereta mewah berjenama BMW buat ibunya. Usahawan kosmetik sensasi, Nur Sajat tampil berkongsi kegembiraan itu menerusi posting terbaharu di akaun Instagramnya hari ini.

sajat beri ibu bmw

Menurutnya, kereta mewah terbabit diberikan sebagai tanda menghargai pengorbanan ibu yang membesarkannya.

Tambahnya lagi, harta dunia boleh dicari namun kasih ibu tidak boleh diganti.

https://www.instagram.com/tv/CDnWkkFhUaH/?utm_source=ig_embed

“Kereta banyak buat apa kan. Jadi Sajat hadiah mak kereta. Sajat nak bagi BMW gold, dia nak yang putih juga. Dia kata senang nak bawa. Gold tu besar sangat.”

Ujarnya lagi, tanpa ibu bapanya, kejayaan yang peroleh kini mungkin sukar dicapai.

“Nakal macam mana pun kita, jahat mana pun kita, jangan kita lupakan mak ayah kita. Tanpa meraka, siapa lah kita di dunia ini. Bahagia lah mak ayah kita sehabis mungkin, waktu ini lah mereka nak merasa duit anak-anaknya.”

Kata Sajat lagi, doa ibu bapa merupakan salah satu punca rezeki yang diperolehi oleh anak-anak.

sajat hadiahkan ibu bmw

“Rahsia untuk mereka berjaya adalah doa mak ayah. Berkat doa mereka boleh kita berjaya walaupun dugaan datang tanpa di duga. Hargai mak ayah, sayangilah mak ayah kerana merekalah syurga kita. Amin.”

Berbeza dengan posting sebelum-sebelum ini, akaun Instagram yang popular dengan hentaman dan caci maki netizen itu seolah menunjukkan reaksi yang positif apabila rata-rata pengikutnya turut memuji kebaikan yang dilakukan Sajat terhadap ibunya. Bahkan ramai peminatnya menzahirkan perasaan bangga melihat kejayaan yang diperoleh Sajat sehingga mampu membahagiakan orang tuanya.

sajat hadiahkan ibu bmw

“Tolak tepi buruk dia kejap. Tengok layanan dia pada mak dia. Masya-Allah kagum. Semoga bahagia milik anak yang baik-baik kedua orang tuanya. Amin.”

Terdahulu, Sajat merupakan individu yang sering mencetuskan kontroversi apabila terlalu terbuka berkongsi cara hidupnya dengan mengenakan pakaian menjolok mata sehingga mengundang rasa kurang senang ramai pihak.

August 5th, 2020

Satu letupan besar telah menggegarkan ibu kota Beirut, Lubnan pada Selasa lalu sehingga mengorbankan ramai penduduk di sana, kejadian itu juga turut mencederakan puluhan orang awam yang berada di sekitar lokasi kejadian sehingga mendapat perhatian ramai termasuklah penduduk di Malaysia.

Letupan Di Beirut, Bapa Saudara Teman Lelaki Sajat Antara Yang Terkorban

Letupan dipercayai berlaku bukan sahaja mengakibatkan kemusnahan di kawasan berkenaa, malah kesannya menyebabkan kerosakan pada beberapa bangunan lain yang terletak beberapa kilometer dari lokasi terbabit.

Biarpun begitu, kejadian itu bagaimanapun telah memberi kesan mendalam buat teman lelaki usahawan sensasi Nur Sajat iaitu Jadoos yang berasal dari negara tersebut.

Letupan Di Beirut, Bapa Saudara Teman Lelaki Sajat Antara Yang Terkorban

Lebih perit, Sajat memaklumkan bapa saudara Jadoos antara yang terkorban dalam nahas kejadian.

Perkara itu didedahkan sendiri oleh Sajat menerusi ruangan komen di laman Instagramnya.

Letupan Di Beirut, Bapa Saudara Teman Lelaki Sajat Antara Yang Terkorban

“Jadoos Alhamdulilah, cuma pak cik dia ada yang meninggal di tempat kejadian.”

Terdahulu, tular di media sosial berikutan rakaman video yang menunjukkan letupan awal dengan kepulan asap tebal serta api marak menjulang dan menggegarkan bangunan di sekitar ibu kota.

Letupan Di Beirut, Bapa Saudara Teman Lelaki Sajat Antara Yang Terkorban

Malah, kejadian itu juga seakan kedengaran jeritan penduduk yang bergegas menyelamatkan diri di dalam restoran dan dari balkoni kediaman masing-masing.

Bagaimanapun sehingga kini, kebanyakan daripada mereka menyangkakan kejadian berpunca daripada gegaran kuat gempa bumi.

July 22nd, 2020

Memberi gambaran bahawa dia kini sudah mempunyai pengganti dan sedang berkawan rapat dengan seorang wanita bernama Yeen, bekas kekasih hati usahawan kontroversi Nur Sajat dikhabarkan dengan hangat bercinta.

Coach Yin Temui Pengganti Sajat

Menerusi muat naik sebuah rakaman video di laman Instagramnya, Yin dilihat sedang membeli seutas jam tangan berjenama bersama Yeen di butik mewah.

Menurut Yin, wanita itu mempunyai raut wajah seakan pelakon dan pengacara Mira Filzah serta mempunyai ciri-ciri wanita idaman yang diinginkan.

“Sebab pandai jaga solat, pandai masak, pandai jaga budak, sekali tengok macam Mira Filzah, dua kali tengok macam yeenazmin.”

Seperti sudah dijangka, perkongsian yang mendapat ribuan tanda suka itu kemudiannya mendapat pelbagai respons dalam kalangan pengikut di laman berkenaan. Malah entri tersebut juga dibanjiri kata-kata murni daripada netizen.

View this post on Instagram

A post shared by Coachyin (@coach_yin)

Rata-ratanya gembira melihat kebahagiaan Yin di samping mendoakan agar hubungan ini berkekalan memandangkan wanita tersebut dilihat amat sepadan dengannya.

Terdahulu, Yin pernah meluahkan rasa ditipu selepas Sajat mendedahkan teman lelaki baharunya, seorang model yang dikenali sebagai Jad Issa.

July 21st, 2020

Mendedahkan dirinya turut sama terkena tempias dengan isu yang melanda usahawan kosmetik, Nur Sajat Kamaruzzaman, ahli perniagaan kontroversi Safiey Illias menyatakan dirinya tidak menyokong dengan apa yang dilakukan Sajat kerana berkait rapat dengan agama.

safiey illias

Berikutan tindakan Sajat memuat naik video dan fotonya yang hanya memakai bikini, Sajat sekali lagi menjadi bualan apabila berkongsikan foto berkemban seolah sengaja mahu meraih perhatian netizen di laman sosial.

“Saya tidak menyokong dengan apa yang Sajat buat. Jauh di sudut hati saya sebenarnya jangan buat main dengan bab agama dan perkauman kerana isu ini sensitif kepada masyarakat.”

sajat safiey

Katanya lagi, selain tidak mahu mengutuk usahawan tersebut, beliau juga langsung tidak mahu masuk campur dengan urusan Sajat.

“Saya sendiri pergi mengerjakan Umrah dengan berpakaian lelaki. Apa yang Sajat buat memang saya kena tempias juga. Saya taktahu apa-apa. Tapi saya tak boleh terus mengutuk dia. Saya tak nak masuk campur dengan urusan dia.”

Tambah Safiey, dirinya tidak ingin mengeruhkan lagi keadaan justeru memilih untuk berkongsi tentang kecantikan dan perniagaan sahaja.

nur sajat

“Jadi saya hanya akan bercerita tentang diri saya dari sudut positif. Takkan dia tayang buah dada saya nak bogel pulak.

Menyifatkan dirinya sebagai seorang “Mak Nyah” Safiey sekali lagi menyatakan beliau harus menunjukkan sudut berbeza kepada masyarakat. Malah mahu terus mempamerkan sisi positif dari segi kecantikan dan perniagaan untuk tatapan umum.

Sumber: Gempak