June 18th, 2020

Telalu penat dengan jualan produk bengkungnya sehingga tertidur dengan lambakan duit di atas katil, usahawan kontroversi Nur Sajat yang mengusahakan beberapa perniagaan antaranya bengkung dan barang kemas itu mendapat perhatian netizen.

nursajat tidur dengan lambakan duit

Menurut Sajat, jualan pada hari tersebut mencecah RM100,000, malah Sajat juga memohon maaf kepada para pelanggan yang masih belum menerima barangan mereka kerana stok produknya difahamkan belum sampai.

Advertisement

nursajat tidur duit

โ€œHari ini busy sangat,sampai saya tertido dengan duit. Buat sale sampai tertidur saya dengan bedak sejuk! Sale hari ini cecah rm100,000.โ€

View this post on Instagram

Buat sale sampai tertido saya dengan bedak sejuk!!! Sale hari ini cecah rm100k๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ฐamin๐Ÿ™๐Ÿฝ๐Ÿ™๐Ÿฝ๐Ÿ™๐Ÿฝ๐Ÿ™๐Ÿฝ.. Stokis dan agent buat sale meroket๐Ÿš€๐Ÿš€! . . Maafkan saya,kalau ada customers yang belum dapat barang lagi,tunggu stock baru!!! Sale kencang hari ini..yang dah belajar ilmu duit dengan saya tu,teruskan maju kehadapan!!! Ilmu duit tak mengira siapa!! Pokok pangkal nya!! Kena rajin!!! Good semua!!!๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ฐ๐ŸŒŒ… Whatapps siapa nak join team kami๐Ÿ’ช๐Ÿพ. 0199622758. 0199622758. 0199622758. . . #jombuatduit #hariharitidodenganduit #ilmuduit #nursajat #letsbengkung #letsgirdletonggekfuhh #letsbodycun #stokisnursajat #agentnursajat #dropshipnursajat . . ๐Ÿ˜Š@queendreams.sg +6591909135 (Singapore) โ˜บ๏ธ@nursajat.stokishq 0172496944 (Sungai Buloh/Damansara) ๐Ÿ˜Š@shukriahrahman 0102208803 (Seri Kembangan) โ˜บ๏ธ@hartini._.kwok +6281519443333 (Jakarta) ๐Ÿ˜Š@nursajat_shah_alam_stokis_hq 0162361400 (Shah Alam) โ˜บ๏ธ@nursajat_stokisselangor 0122095082 (Subang) ๐Ÿ˜Š@nasya.nursajat 0142352490 (Kota Damansara) โ˜บ๏ธ@bengkungsajatofficialhq 01111919742 (Kuala Lumpur) ๐Ÿ˜Š@nursajat.stokismasterklumpur 0126848177 (Kuala Lumpur) ๐Ÿ˜Š@bengkungsajat.selangor 0173450997 (Bangi, Kajang & Nilai) โ˜บ๏ธ@stokis_kecantikan_mampu_milik 01123408489 (Selangor) ๐Ÿ˜Š@bengkungsajatpahang 0199907854 (Pahang) ๐Ÿ˜Š@_nd_collection +62878888168991 (Kemayoran Jakarta) โ˜บ๏ธ@nursajat_jb_stokis 0197778186 (Johor Bahru) ๐Ÿ˜Š@nursajat.stokiskedah 0163287051 (Kedah) โ˜บ๏ธ@nursajat_stokisnilai 0197570059/0126020059 (Nilai) ๐Ÿ˜Š@nursajat_stokis.sabah 0143526162 (Sabah) โ˜บ๏ธ@sg_stockist_bynursajat +6588187063 (Singapore) ๐Ÿ˜Š@stokis_bengkung_johor 0177371517 (Johor Bahru) โ˜บ๏ธ@nikki.collections +6591701555 (Singapore) ๐Ÿ˜Š@sishoney_beauty_shoppe 0174924412 (Pulau Pinang) . . #nursajat23 #mylove #jadooss #sajatperempuan #janganmengata #letscantik #perempuanfuhh #bodygoals #letsbengkungbynursajat #letsgirdlebynursajat #sexybooty #love #instagood #fashion #beautiful #happy #cute #like4like #follow #me

Advertisement

A post shared by Nur Sajat (@nursajat23) on

Bagaimanapun, seperti yang dijangka, tindakan Sajat itu menimbulkan rasa kurang senang netizen yang menyifatkan usahawan itu seakan menunjuk-nunjuk dan riak dengan kemewahan yang dimiliki oleh dirinya.

nursajat tidur duit nursajat tidur duit nursajat tidur duit

Malah, wujud juga segelintir pengikutnya yang mengatakan tindakan Sajat itu hanyalah lakonan sema-mata untuk melariskan produk.

Tanggapan itu telah menyebabkan Sajat dilabel seperti usahawan yang mahukan publisiti murahan dan tergila-gilakan perhatian daripada para pengikut.

Dalam pada itu, netizen juga menyatakan tindakan itu mampu mendatangkan jenayah kepada dirinya. Hal ini kerana, perkongsian itu boleh menarik perhatian pihak yang berniat jahat seperti merompak dan menceroboh kediaman Sajat kerana mengetahui dirinya dikelilingi wang ringgit.

Advertisement
May 20th, 2020

Sedih melihat keadaan insan yang kurang bernasib baik, usahawan kosmetik terkemuka, Nur Sajat tampil menghulurkan bantuan makanan kepada keluarga susah dan golongan terkesan berikutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) kerana COVID-19.

nur sajat

Sajat dalam perkongsiannya di Instagram berkata, beliau amat sedih dan sayu apabila berkesempatan menziarahi sebuah keluarga daif dan susah.

Advertisement

Malah usahawan kontroversi itu juga difahamkan seolah tidak percaya ada keluarga yang tinggal di kediaman seperti itu.

Menurutnya, ia merupakan aturan Allah mempertemukan dirinya bersama keluarga berkenaan. Malah beliau juga berkata, beliau mengetahui tentang keluarga tersebut daripada pelanggannya.

Pilu akan nasib yang menimpa keluarga ini, Sajat mengesahkan yang dirinya akan menyediakan tempat tinggal baru demi melihat keluarga itu hidup dengan lebih selesa.

View this post on Instagram

Advertisement

Setiba nya sajat di tempat ini,hati sajat sayu melihat keadaan rumah yang sangat daif,masih ada lagi rumah yang macam ini untuk mereka berkeluarga.. Ya Allah,kau mempermudahkan urusan keluarga ini..sedih teramat amat sajat melihat keadaan ini๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ…di situ lah mereka mandi,di situ lah di masak,di situ jugak mereka tido๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ. . . Mungkin Allah dah aturkan secantik cantik nya ,keluarga ini bertemu dengan sajat,sajat dapat tahu tentang keluarga ini dari customers sajat,beliau yang memberi tahj tentang keluarga ini.. . . Dengan rezeki sajat ada ini,sajat akan mengambil rumah sewa ๐Ÿ  yang lengkap dengan kelengkapan rumah buat 2 keluarga ini untuk membesarkan anak dengan selesa..takpe lah tiap tiap bulan biar lah sajat bayar semua sewa rumah baru itu nanti.. tak sanggup sajat melihat keadaan rumah usang yang macam ini.. hanya Allah sahaja yang tahu keadaan mereka.. . . Doakan sajat dapat membantu untuk mereka yang lain.. mungkin rezeki yang sajat ada ini,dapat sajat meringankan beban mereka yang lain.. ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ™๐Ÿฝ . . #misinursajat #rezekikudikongsibersama #syukur #nursajat23

A post shared by Nur Sajat (@nursajat23) on

โ€œTak apa lah tiap tiap bulan biarlah Sajat bayar semua sewa rumah baru itu nanti. Tak sanggup Sajat melihat keadaan rumah usang yang macam ini. Hanya Allah sahaja yang tahu keadaan mereka.โ€

Mengakhiri penulisannya di entri berkenaan, penyanyi lagu “Abang Nak Tegur” ini turut menyeru orang ramai untuk berdoa supaya dirinya dapat membantu lagi golongan yang kurang bernasib baik, sekali gus meringakan lagi bebanan yang menimpa mereka.

Advertisement
May 15th, 2020

Hanya sekadar mahu berkongsi sepotong video di laman Instagram miliknya, usahawan kosmetik popular, Nur Sajat dikecam teruk oleh netizen.

nur sajat

Video yang memaparkan dirinya berpakaian menjolok mata sambil berjalan sakan di pusat membeli belah menimbulkan rasa kurang senang para pengikutnya.

Advertisement

Sajat yang mengenakan baju paras pusat dan berseluar ketat mencuri perhatian netizen, malah beliau juga didakwa seakan tidak menghormati bulan Ramadan.

View this post on Instagram

Jalan jalan sis๐Ÿฅฐ๐Ÿฅฐ๐Ÿฅฐ๐Ÿฅฐ….cuci mata๐Ÿ‘€

A post shared by Nur Sajat (@nursajat23) on

Advertisement

Perkongsian itu juga dihujani komen negatif sehingga ada yang menyeru supaya Sajat bertaubat dan kembali ke pangkal jalan.

Malah ada juga pengikutnya yang seakan pelik dengan bentuk badan Sajat.

Advertisement

Sehingga kini, video yang mendapat ratusan ribu jumlah tontonan itu difahamkan terus dibanjiri pelbagai riaksi malah ada juga dalam kalangan pengikutnya turut melontarkan kata-kata kesat kepada Sajat.

Terdahulu, kecoh di laman sosial apabila Sajat difahamkan berpakaian wanita lengkap bertelekung ketika mengerjakan umrah di tanah suci.

Kontroversi berkenaan juga turut mengundang pelbagai riaksi daripada pelbagai pihak. Tindakannya itu dikatakan telah memberi imej buruk kepada agama dan negara.

Bagaimanapun Sajat tampil memohon maaf secara terbuka dan turut menyatakanย  yang dirinya tidak mempunyai niat lain, malah hanya mahu mendekatkan diri dengan agama dan memberi fokus untuk beribadah sahaja.

 

Advertisement
April 17th, 2020

Baru-baru ini, usahawan kontroversi Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman sekali lagi dikecam teruk netizen selepas mengatakan setakat ini belum ada lagi golongan ‘pondan’ dijangkiti wabak COVID-19. Kenyataannya itu membangkitkan kemarahan ramai sehingga mendapat perhatian pendakwah bebas, Ustaz Ahmad Husam Datuk Baderudin yang meminta dirinya untuk bertaubat.

sajat pondan tak kena covid-19

Enggan terus dikecam, Sajat tampil memohon maaf dan menjelaskan dirinya dianiaya. Video yang tersebar di media sosial telah disunting oleh pihak yang tidak bertanggungjawab yang sengaja ingin menjatuhkan dirinya.

Advertisement

Saya tahu disebabkan video itu ramai marah termasuk ustaz. Jadi, saya minta maaf. Cuma, ingin dijelaskan apa yang ditularkan itu adalah hasil suntingan pihak tidak bertanggungjawab.

sajat pondan tak kena covid-19

Sebenarnya petikan itu diambil daripada video siaran langsung di Instagram. Saya hanya menjawab soalan netizen yang mengatakan pondan pembawa Corona (Covid-19). Malah, soalan sama ditanya berulang kali yang sengaja nak buat provokasi.

Jadi, saya jawab kenapa nak kena salahkan gender dalam kes ini. Wabak ini tak kira siapa pun. Malah, asal wabak ini pun dari mana. Disebabkan pondan, terus cakap nak kata punca. Itu sebab saya cakap tak pernah lagi pondan kena Corona. Tapi, bahagian itu saja yang diambil, sunting dan tularkan.

sajat pondan tak kena covid-19

Advertisement

Menurut Sajat, dia tidak pernah lagi membuat video siaran langsung semata-mata hendak bercakap mengenai isu itu. Dia turut mempersoalkan mengapa bahagian itu sahaja dipotong dan ditularkan sehingga timbul salah faham.

Terdahulu, rata-rata netizen menyifatkan apa yang dikatakan oleh Sajat itu terlalu melampau dan didakwa seperti mencabar kekuasaan Allah SWT. Malah, Ustaz Husam juga tidak menolak kemungkinan apa yang sedang berlaku kepada Malaysia sekarang ini berpunca dari kelakuannya. Sebelum ini sudah bermacam- macam dakwah dan nasihat yang diberikan kepada Sajat tetapi ia seolah-olah tidak dipedulikan.

Sumber Berita : Harian Metro

Advertisement