October 14th, 2020

Usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau lebih dikenali sebagai Sajat telah didenda hampir RM14,500 di atas tuduhan memiliki dan menjual produk kosmetik tidak berdaftar dan bernotifikasi.

Syarikat Sajat iaitu Nur Sajat Aesthetic Sdn Bhd telah dijatuhkan hukuman berikut oleh Majistret Hanie Dzatul Akhmar Zulkefli selepas mereka menukar pengakuan daripada tidak bersalah kepada bersalah di atas 17 tuduhan yang dihadapi.

Mengikut kertas dakwaan, Orang Kena Saman (OKS) yakni syarikat terbabit memiliki beberapa keluaran tidak berdaftar iaitu ‘Esansue White 5 ml’, ‘Aqua Skin Collagen’, ‘Bio Swiss Bio-Celeren Stem Cell’ dan ‘Placenta Lucchine’.

Manakala bagi produk tidak bernotifikasi pulak ialah produk ‘Soothing Ampaule’, ‘Upgrade Whitening Ampaule’ dan ‘Pure Collage Ampaule’.

View this post on Instagram

Bila paparazzi ambil gambar nursajat…. Cantik pulak pic ini?

A post shared by Nur Sajat (@nursajat23) on

OKS berikutnya telah disabitkan kesalahan di bawah Peraturan 30(1) Peraturan-Peraturan Kawalan Dadah dan Kosmetik 1984, Peraturan 18A(1) dan Peraturan 7(1) peraturan yang sama dan membawa hukuman denda tidak melebih RM50,000.

Dalam pada itu, peguam bela syarikat Sajat telah memohon rayuan supaya hukuman dikurangkan berikutan perniagaan anak guamnya sedikit terjejas berikutan perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) oleh kerajaan.

Sajat dilihat turut memberi respon dengan memuat naik sebuah entri menerusi ruangan instagramnnya dan menyifatkan apa yang telah berlaku itu sebagai pengajaran buatnya.

“Alhamdullilah…semua dah selesai. Terima kasih buat hakim lagi bijak sana, terima kasih lawyer saya. Apa yang terjadi menjadi pengajaran sebagai seorang ahli perniagaan, buang yang keruh ambil yang jernih, Amin..” – Muhammad Sajad

Sumber : Media Hiburan

September 22nd, 2020

Meninjau ruangan Instagram pengusaha kosmetik terkenal, Nur Sajat hari ini ada memuat naik sebeuah video memaparkan dirinya sedang menggayakan gaun pengantin berona putih persis model terkenal.

Perkongsian Sajat itu ternyata telah menarik perhatian netizen di luar sana dan menimbulkan tanda tanya adakah personaliti itu bakal mendirikan rumah tangga tidak lama lagi?

Menulis kapsyen “Nantikan HARI BAHAGIA saya..” dalam video tersebut, Sajat seolah memberi ‘hint’ yang hari bahagianya bakal tiba tidak lama lagi.

Dalam pada itu, Sajat turut meluahkan rasa syukur dan mengucapkan terima kasih kepada mereka yang mendoakan namun tidak mengulas lanjut mengenai perkara itu.

Meninjau ruangan komen, netizen seperti biasa tampil memberi komen dan membuat spekulasi bahawa usahawan itu bakal muncul dengan produk terbaru, dan bukanlah bakal mendirikan rumah tangga.

Sama-sama kita nantikan apa pula gimik yang bakal dilakukan personaliti penuh kontroversi ini kali ini!

August 21st, 2020

Usahawan kosmetik sensasi, nur sajat tampil menawarkan wang saguhati RM1,000 kepada saksi kejadian rompak kedai emas miliknya di Johor Bahru, Johor pada Jumaat minggu lepas.

"Nampak Je Pakai Kopiah Tapi Pencuri!" - Kedai Emas Dirompak, Nur Sajat Tawarkan Saguhati RM1,000 Kepada Saksi

Menurut Sajat, rompakan itu membabitkan seoarang lelaki berkopiah dan berbaju hitam. Suspek dipercayai melakukan kegiatan tersebut dengan pantas dan berjaya melarikan  diri selepas mencuba seutas rantai emas sekitar pukul 3.50 petang.

“Nampak jer pakai kopiah bagai, tapi pencuri! Sesiapa yang dapat memberi maklumat, membantu dan mengenalpasti individu tersebut, saya akan berikan saguhati berjumlah wang ringgit (RM1000++).”

Susulan kejadian, Sajat memaklumkan bahawa pekerjaannya yang kini sedang sarat hamil difahamkan berdepan episod trauma.

https://www.instagram.com/p/CEEea5WBNoR/?utm_source=ig_embed

“Kasihan pada staf saya, trauma dengan kejadian ini, dahlah tengah mengandung anak pertama, dapat pulak kejadian ini.”

Ujar Sajat lagi, suspek ini masih berlegar-legar di kawasan Johor Bahru, malah tidak segan untuk merayu orang ramai agar memberikan info kepada pihak berkuasa.

kedai emas sajat dirompak

“Pihak polis kini sedang menjalankan siasatan terhadap perkara ini, diharap semua dapat memberikan kerjasama dalam membanteras jenayah. Jenayah membawa padah.”

Sekadar informasi, Sajat merupakan jutawan kosmetik yang sering kali menimbulkan kontroversi berkaitan jantinanya. Malah, awal tahun lalu, Sajat sekali menggemparkan seluruh Malaysia apabila beliau dikhabarkan tampil bertelekung dan mengerjakan umrah seperti wanita sehingga mengundang kekesalan pihak kerajaan.

August 10th, 2020

Berindak menghadiahkan sebuah kereta mewah berjenama BMW buat ibunya. Usahawan kosmetik sensasi, Nur Sajat tampil berkongsi kegembiraan itu menerusi posting terbaharu di akaun Instagramnya hari ini.

sajat beri ibu bmw

Menurutnya, kereta mewah terbabit diberikan sebagai tanda menghargai pengorbanan ibu yang membesarkannya.

Tambahnya lagi, harta dunia boleh dicari namun kasih ibu tidak boleh diganti.

“Kereta banyak buat apa kan. Jadi Sajat hadiah mak kereta. Sajat nak bagi BMW gold, dia nak yang putih juga. Dia kata senang nak bawa. Gold tu besar sangat.”

Ujarnya lagi, tanpa ibu bapanya, kejayaan yang peroleh kini mungkin sukar dicapai.

“Nakal macam mana pun kita, jahat mana pun kita, jangan kita lupakan mak ayah kita. Tanpa meraka, siapa lah kita di dunia ini. Bahagia lah mak ayah kita sehabis mungkin, waktu ini lah mereka nak merasa duit anak-anaknya.”

Kata Sajat lagi, doa ibu bapa merupakan salah satu punca rezeki yang diperolehi oleh anak-anak.

sajat hadiahkan ibu bmw

“Rahsia untuk mereka berjaya adalah doa mak ayah. Berkat doa mereka boleh kita berjaya walaupun dugaan datang tanpa di duga. Hargai mak ayah, sayangilah mak ayah kerana merekalah syurga kita. Amin.”

Berbeza dengan posting sebelum-sebelum ini, akaun Instagram yang popular dengan hentaman dan caci maki netizen itu seolah menunjukkan reaksi yang positif apabila rata-rata pengikutnya turut memuji kebaikan yang dilakukan Sajat terhadap ibunya. Bahkan ramai peminatnya menzahirkan perasaan bangga melihat kejayaan yang diperoleh Sajat sehingga mampu membahagiakan orang tuanya.

sajat hadiahkan ibu bmw

“Tolak tepi buruk dia kejap. Tengok layanan dia pada mak dia. Masya-Allah kagum. Semoga bahagia milik anak yang baik-baik kedua orang tuanya. Amin.”

Terdahulu, Sajat merupakan individu yang sering mencetuskan kontroversi apabila terlalu terbuka berkongsi cara hidupnya dengan mengenakan pakaian menjolok mata sehingga mengundang rasa kurang senang ramai pihak.