August 25th, 2020

Isteri kepada penyanyi Nubhan Ahamad, Dr. Afifah Tawfek baru-baru ini tampil mengimbau memori sewaktu di awal perkahwinannya bersama suami kira-kira lima tahun yang lalu.

Dia dilihat telah berkongsi kenangan itu di laman instagram miliknya sempena menyambut ulang tahun perkahwinan yang ke-lima bersama Nubhan yang diraikan mereka pada bulan ini.

Menurut Afifah, dia mengakui mereka berdua mengalami sedikit kesukaran pada tahun pertama hidup bersama kerana masing-masing baru cuba menyesuaikan diri antara satu sama lain.

View this post on Instagram

Stronger and stronger….. 5th year anniversary and a 12 years story. Love story fie dan suami sama je macam orang lain. Jumpa-jumpa berkawan…. dari berkawan jatuh hati, lama2…. @nubhan.ahamad ajak kahwin.. masa tu ingat meter umur dah nak reach red. So, bila orang masuk meminang terus onz! Malas jugak nak jual mahal? Jodoh pertemuan tu ditangan tuhan. Walaupun parents fie bantah sekeras-kerasnya, tp jodoh, akhirnya 2 orang anak dah sekarang. Bukan nak menunjuk tapi dulu masa dekat bumi anbiya’ mesir, mulut sendiri cakap “aku tak kan kahwin dengan artis kot. Nak carik doktor” akhirnya ketulahan? Tahun pertama berkahwin masing2 baru nak kenal each other. Masing2 ada cara hidup berbeza… tahun pertama sangat mencabar bila dikenang balik kelakar pun ada. Fie pernah hidang periuk depan muka nubhan masa 1st time masakkan untuk suami…. hot betul nubhan malam tu. sampai merajuk. Hahahaha… rupanya dia nak kita serve mcm isteri mithali. Out betul hari pertama nk tunjuk bakat memasak. Ada x pengalaman kelakar korang masa awal2 kahwin bila fikir balik nth apa2 la kita ni….?? #lovematte #howwevematte @lantarabeauty Attire by : @rashidmoshi Styled by : @thelatifi

A post shared by I Am Dr ‘Afifah Tawfek (@drfietawfek) on

“Tahun pertama berkahwin masing-masing baru nak kenal antara satu sama lain. Masing-masing ada cara hidup berbeza. Tahun pertama sangat mencabar bila dikenang balik, kelakar pun ada. Saya pernah hidang periuk depan muka Nubhan masa pertama kali masakkan untuk suami. Hot (panas hati) betul Nubhan malam tu sampai merajuk. Rupanya dia nak kita hidang macam isteri mithali. Out (gagal) betul hari pertama nak tunjuk bakat memasak,”

Tidak menyangka akan berumah tangga dan berpasangan dengan lelaki yang berstatus selebriti meskipun dibantah sekerasnya oleh ibu-bapa, Afifah menganggap segala jodoh dan pertemuan itu di tangan Yang Maha Esa.

View this post on Instagram

Special thanks to my surprise team ? @myhappymoments.my @lantarabeauty team Venue by : @kerongsangemas_ked ? and MUA : @rashidmoshi Styled by @thelatifi Thank you so much for helping us make our special day even more special with your presence. To our families and friends, your presence is an honor and a joy in our lives. We are especially grateful for the distances that many have traveled to be here with us today. Our special wish is that each of you will continue to be a part of our lives. Thank you for celebrating our magical day with @nubhan.ahamad and I. We hope you enjoyed yourselves as much as we did. Love, Dr. Fie P/s : Alhamdulillah surprise menjadi? it means so much to me and husband and we will always cherish the fond memories made today.

A post shared by I Am Dr ‘Afifah Tawfek (@drfietawfek) on

“Jodoh pertemuan tu di tangan tuhan. Walaupun ibu bapa saya bantah sekeras-kerasnya, tapi jodoh akhirnya dua orang anak dah sekarang. Bukan nak menunjuk tapi dulu masa dekat bumi Mesir, mulut sendiri cakap ‘aku takkan kahwin dengan artis kot’, nak cari doktor akhirnya ketulahan,”

Mengimbas kembali, pasangan Nubhan dan Afifah ini telah mendirikan rumah tangga pada 29 Ogos 2015 yang lalu dan hasil perkahwinan mereka dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Aafiya Kamilia dan Ahmad Aaffan.

July 18th, 2020

Tular di laman sosial apabila aksi Nubhan menjerit sambil mencengkam kepala isterinya mendapat pelbagai reaksi daripada netizen.

 

nubhan

Nubhan kini seakan menyeru agar semua pihak memberi ruang kepadanya untuk menyelesaikan masalah rumah tangga bersama isteri, Dr Afifah Hidayah Tawfek terlebih dahulu.

Menurutnya beliau perlukan ruang untuk bertenang buat seketika waktu.

“Aduh pasal video tu biarlah dulu. Saya pun taktau nak cakap macam mana. Saya rasa biarlah saya selesaikan dulu rumah tangga saya. Bagi bertenang dulu.”

Sebelum ini, viral sebuah rakaman video Nubhan dan isteri sedang bertengkar mengenai kereta hilang di kawasan khalayak ramai.

nubhan

“Sekarang ini kan kereta tau, kereta hilang. Saya dah takda duit nak beli kereta. Faham tak?”

Biarpun video tersebut telah dikecam teruk oleh netizen kerana merasakan tindakan berkasar dengan wanita tidak sepatutnya terjadi. Namun, wujud juga segelintir pihak yang beranggapan itu semua sekadar lakonan.

Untuk rekod, dan isterinya, Dr. Afifah telah mendirikan rumah tangga pada Ogos 2015. Hasil perkongsian hidup tersebut, pasangan ini dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Aafiya Kamilia dan Ahmad Aaffan.

September 7th, 2015

Setiap orang mempunyai cerita cinta mereka sendiri. Penyanyi Nubhan telah menceritakan detik perkenalan dengan isterinya, Afifah Hidayah, dalam video resepsi perkahwinan mereka.

Pasangan ini melangsungkan pernikahan pada 29 Ogos lepas di rumah pengantin perempuan di Rasah Kemayan, Seremban 2. Nubhan perkenalan dengan isteri di Pulau Pangkor, Perak pada 2008 sebelum ke jinjang pelamin pada tahun ini.


 photo Screen Shot 2015-09-07 at 9.01.54 AM.png

Majlis resepsi sebelah perempuan dibuat di Rasah Kemayan manakala sebelah Nubhan di Dewan Hadhari, Kuala Pilah pada 31 Ogos lepas. Ikuti video resepsi mereka di bawah. Video ini dihasilkan oleh Fotorama Photography.
Wedding Reception of Ahmad Nubhan & Afifah Hidayah

KONSERT SELASIHKU SAYANGMuzik Tradisional merupakan interpretasi melodi dan lirik penuh cerminan budaya Melayu. Beralun…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Thursday, 3 September 2015

July 30th, 2015

Penyanyi yang lahir daripada program realiti Akademi Fantasia, Nubhan bakal bernikah dengan gadis pilihan hatinya, Afifah Hidayah Taufek yang merupakan bakal doktor gigi pada 29 Ogos depan dalam satu majlis yang akan diadakan di Seremban.

Majlis  akad nikah yang bertempat di kediaman pihak perempuan akan diadakan secara sederhana dihadiri oleh ahli keluarga terdekat, rakan-rakan dan pihak media selepas solat Zuhur dan majlis resepsi pihak perempuan diadakan pada keesokan harinya iaitu 30 Ogos dan pihak lelaki pada 31 Ogos di sebuah dewan di Kuala Pilah.

Alhamdulillah, selepas lebih 10 bulan mengikat tali pertunangan kami memilih untuk disatukan pada tarikh 29 Ogos iaitu pada hari Sabtu di Seremban. Setakat ini tetamu dianggarkan 2,000 orang termasuk keluarga, rakan-rakan terdekat, pihak media dan kenalan yang mengenali saya.

Saya dan keluarga buat sendiri perkahwinan ini, memang pada asalnya kami ambil perunding perkahwinan tetapi banyak sangat hal, jadi saya buat sendiri sahaja. Penaja pun banyak yang saya terpaksa tolak kerana susah nak berurusan. Saya tidak kisah sangat siapa yang ingin menaja perkahwinan saya tetapi biarlah orang itu ikhlas dan tidak banyak masalah.

Pada masa yang sama, Nubhan memberitahu beliau akan memberi wang hantaran berjumlah RM 20,000 dan lima dulang hantaran kepada pihak perempuan. Nubhan dan Afifah Hidayah telah mengikat tali pertunangan pada 7 Oktober 2014.

Tahniah kami ucapkan kepada Nubhan dan Afifah semoga majlis pernikahan nanti berlangsung dengan meriah dan segala urusan dipermudahkan.  Selamat pengantin baru.

Sumber Berita: mStar Online